قیمت خودرو

شرکت بهمن موتور پیش فروش عادی فیدلیتی پرایم را در روز شنبه ۱۷ اردیبهشت آغاز می‌کند. قیمت و ویژگی‌های فنی این خودرو را در ادامه بخوانید.

سایت شماره یک:

بهمن موتور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد پیش فروش عادی فیدلیتی پرایم را در روز شنبه ۱۷ اردیبهشت آغاز می‌کند.

این شرکت در اطلاعیه‌ای که روز ۸ اردیبهشت منتشر کرد، قیمت قطعی خودروها را نیز اعلام کرده بود. ضمن اینکه خودروی دیگنیتی نیز در آن اطلاعیه وجود داشت. اما در جدول جدید فقط مبالغ پیش‌پرداخت برای دو مدل از خودروی فیدلیتی درج شده است.

حال سوال اینجاست که قیمت‌ها در طرح‌ فروش گروه بهمن، چقدر با بازار تفاوت دارد؟

 

با نگاهی به این تفاوت قیمت، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، رانت قابل توجهی نصیب خریداران می‌شود.

در جدول پیشین بهمن موتور، خودروی فیدلیتی پرایم تیپ یک، ۸۴۴ میلیون تومان قیمت داشت. در طرح جدید، خریداران باید ۳۹۰ میلیون تومان پیش‌پرداخت برای این خودرو، بپردازند. فیدلیتی ۵ نفره در بازار حدود یک میلیارد و ۲۶ میلیون تومان معامله می‌شود.

همچنین در جدول پیشین بهمن موتور، قیمت مصوب فیدلیتی پرایم تیپ ۲ نیز ۸۵۹ میلیون تومان تعیین شده بود. در طرح جدید، خریداران باید ۳۹۹ میلیون تومان پیش‌پرداخت برای این خودرو، بپردازند. فیدلیتی ۷ نفره در بازار یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اختلاف قیمت کارخانه‌ و بازار

این ارقام، اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را هنگام ثبت‌نام در این طرح بهمن موتور نشان می‌دهد.

فروشندگان، خودروی فیدلیتی پرایم تیپ ۱ (۵ نفره) را حدود ۱۸۲ و فیدلیتی پرایم تیپ ۲ (۷ نفره) را حدود ۴۴۱ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه بفروش می‌رسانند.

ویژگی‌های فنی خودروی فیدلیتی پرایم

خودروبانک نوشت: فیدلیتی یک کراس‌اوور نسبتاً بزرگ است. برای درک بهتر ابعادش باید بگوییم جثه‌ای کوچک‌تر از توسان TL و بزرگ‌تر از چری تیگو ۷ دارد.

شاید در بخش قوای فنی و توانایی‌های حرکتی نکته هیجان‌انگیز خاصی در این محصول (بخصوص به نسبت قیمت) یافت نکنید اما به لطف پیشرانه توربو و گشتاور کافی و گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه برای استفاده‌های معمول خانوادگی و سبقت‌گیری‌های جاده‌ای، مشکلی ندارد.

البته با توجه به ساختار تک دیفرانسیل و ویژگی‌های فنی و مشخصات پلتفرم و شاسی، کاملاً مشخص است که فیدلیتی برای آفرود ساخته نشده و همچون سایر کراس‌اوورهای تک دیفرانسیل، صرفاً برای جذابیت‌های ظاهری و جادار شدن اتاق و عبور راحت‌تر از دست‌اندازهای معمول، قد کشیده است.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر