مستر تستر

غوغاسالاری در فضای رسانه‌ای سبب شده هر روز در جامعه شاهد تولد سلبریتی جدیدی باشیم، یک روز در چهره، روزی در لباس و روزی در غذا! سلبریتی هایی که حاشیه امنی فراتر از قانون برای خود سراغ دارند!

سایت شماره یک:

 با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی، پدیده سلبریتی نیز خود را به جامعه تحمیل کرد.

سلبریتی ها، افرادی که به واسطه پیشه، توان یا عملکرد مورد توجه جامعه قرار می گیرند، این توجه و اقبال عمومی آنها را به چهره ای شناخته شده تبدیل کرده و از این موقعیت برای رسیدن به سود شخصی و منافع اقتصادی استفاده می کنند، سلبریتی ها در ایران عموما با عصیان اجتماعی و تقلید از مظاهر فکری و فرهنگی غرب جلوه می کنند.

آنها برای حفظ و افزایش شهرت تقریبا مرزی برای خود تعریف نمی کنند، از اظهارنظرهای سیاسی و تحریف واقعیت کشور در رسانه های غرب گرفته تا قانون گریزی و بر هم زدن نظم اجتماعی! تقریبا سالی نیست که یک بازیگر سلبریتی در جشنواره های غرب، در نقش اپوزیسیون ظاهر نشود و علیه کشور سخن نگوید.

مسئله ای که به حربه ای برای پذیرش در میان مخالفان نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده و منافع اقتصادی این چهره ها را تأمین می کند که در جدیدترین مورد، جشنواره فیلم کن فرانسه به بلندگویی برای عقده گشایی و زیر سوال بردن فرهنگ و تمدن ایرانی تبدیل شد.

غوغاسالاری در فضای رسانه سبب شده هر روز در جامعه شاهد تولد سلبریتی جدیدی باشیم، یک روز در چهره، روزی در لباس و روزی در غذا!

در جدیدترین اتفاقی که یکی از سلبریتی ها رقم زدند، یکی از چهره های پر سروصدای مجازی برای انجام سی تی اسکن، به بیمارستانی در شیراز مراجعه کرده که به واسطه اضافه وزن زیاد و نبود امکانات خاص به مرکز دیگری راهنمایی می شود.

گویا این اتفاق طبق میل این سلبریتی نبوده و خلاف قوانین اقدام به فیلم برداری از کادر درمان بیمارستان و انتشار در فضای مجازی می کند، مسئله ای که واکنش دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به دنبال داشت.

طبق اعلام این دانشگاه، در بررسی های صورت گرفته مشخص شد بیمار به دلیل علائم بالینی که در ویدئو نیز قابل مشاهده است، نیاز به بستری و ویزیت توسط پزشک برای دریافت خدمات درمانی داشته که متاسفانه از این امر خودداری کرده است.

بدیهی است مطابق راهنما های بالینی، انجام تمامی اعمال تشخیصی و درمانی به عهده پزشک و تیم درمان است که در خصوص بیمار مذکور نیز کادر درمان فرد را به طی این فرآیند دعوت کرده، اما همکاری لازم در این زمینه از سوی وی صورت نگرفته است.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ خود، تأکید می کند: با وجود تریاژ بیمار در بیمارستان نمازی و ارائه توضیحات کامل توسط سوپروایزر بیمارستان و تلاش برای ارائه خدمات درمانی لازم، بیمار از بستری و طی فرایند درمانی خودداری و مرکز درمانی را ترک کرده است.

متاسفانه آنچه اکنون در جامعه خودنمایی می کند حاشیه امنی است که سلبریتی ها حتی فراتر از قانون برای خود تعریف کرده اند و این گونه هرجا دلشان بخواهد می روند، هر کاری دلشان بخواهد می کنند، نظم جامعه را بهم می ریزند و اغتشاش فکری ایجاد می کنند.

در حالیکه با توجه به اینکه در منظر عمومی قرار دارند، مسئولیت اجتماعی سنگین تری برعهده آنهاست و باید پاسخگوی قانون گریزی و آشفتگی هایی باشند که مسبب آن هستند.

این افراد در وخیم ترین شرایط مالی و بودجه ای جامعه، بیشترین سهم را از کیک اقتصادی دارند، مرکز توجه رسانه های رسمی و غیر رسمی هستند و از لوکس ترین زندگی ها برخوردارند، با این وجود معترض ترین افراد جامعه اند و در هزینه تراشی برای کشور از یکدیگر سبقت می گیرند. مسئله ای که باید بالاخره یک جا متوقف شود و جز با برخورد قاطع قانون و مجری قانون امکان پذیر نیست.

یکی از شاخ های فضای مجازی که در زمینه تست غذا فعالیت می کند، نماد کامل یک سلبریتی جامعه است.

همان خود اصلح پندارانی که پیش از فراگیر شدن واکسن کرونا، درخواست در اولویت قرار گرفتن داشتند و حفظ و بقای خود را مهمتر از سایر مردم می دانستند...


تگ های مرتبط

ارسال نظر