گوشی سامسونگ

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شورای رقابت استرالیا (ACCC)، ظاهرا سامسونگ اعتراف کرده است که در رابطه با ضد آب بودن ۷ گوشی خود، تبلیغات نادرستی منتشر کرده است.

سایت شماره یک:

طبق گفته‌های شورای رقابت استرالیا، ظاهرا سامسونگ ۹ تبلیغ اشتباه و گمراه‌کننده بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ منتشر کرده و مدعی شده این چند گوشی برای استفاده در استخر و آب دریا مناسب هستند و مشکلی برایشان پیش نمی‌آید. این تبلیغات در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و وب‌سایت خود شرکت و حتی فروشگاه آن هم منتشر شد.

اما حالا شعبه‌ی استرالیای سامسونگ به کاربران خود اعلام کرده در صورتی که این گوشی‌ها را در استخر یا آب دریا استفاده کنند، پورت شارژر آن‌ها دچار مشکل می‌شود و از کار می‌افتد. اتفاق عجیبی که با توجه به استاندارد ضد آبی که این محصولات دارند، اصلا نباید رخ می‌داد.

رئیس شورای رقابت استرالیا در رابطه با این موضوع به مطبوعات گفت سامسونگ استرالیا با ادعای ضد آب بودن این گوشی‌ها باعث شد کاربران یک دلیل محکم برای خرید آن‌ها داشته باشند. او افزود بسیاری از کاربران شاید قبل از خرید یک گوشی جدید با این تبلیغات گول خورده باشند و به خرید آن‌ها اقدام کرده باشند. اما حالا می‌بینند که سامسونگ بعد از گذشت ۶ سال به اشتباه خود اعتراف کرده است.

طبیعتا دیگر کار از کار گذشته است، گوشی‌هایی که در اثر قرارگیری در آب دریا یا استخر خراب شدند قطعا شامل گارانتی نشدند چون گوشی‌های ضد آب در صورت خرابی بر اثر خیس شدن، شامل گارانتی نخواهند شد.

این موردی که گفتیم اصلا حدس و گمان نیست چون ظاهرا صدها گزارش مختلف از کاربران منتشر شده مبنی بر اینکه گوشی‌شان بر اثر قرارگیری درون آن خراب شده است. برخی‌ها حتی گزارش داده‌اند که گوشی‌شان به طور کامل از کار افتاده است.

اینطور که به نظر می‌رسد، باید همیشه در رابطه با ادعای شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند محتاطانه برخورد کنیم و آن‌ها را جدی نگیریم.

اینکه می‌گویند گوشی ضد آب است، اینگونه نباید برداشت شود که خودمان از عمد گوشی را زیر آب بگیریم.

منبع: شهرآرا

تگ های مرتبط

ارسال نظر