قرعه‌کشی خودرو

مرحله دوم قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه برگزار شد. در فرایند قرعه‌کشی افرادی با دریافت مبلغی مشکلات سامانه را برطرف می‌کردند. اما وزارت صمت این موضوع را تکذیب کرد. ماجرا چیست؟

سایت شماره یک:

مرحله دوم قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو توسط وزارت صمت برگزار شد. بسیاری از کاربران در فرایند ثبت‌نام در سایت با  مشکلاتی همراه شدند. البته این مشکلات فقط به این دوره محدود نمی‌شد و در دوره اول نیز سامانه اختلالات زیادی داشت.

این اختلالات فرصتی برای افراد سودجو فراهم کرد. گفته می‌شود برخی از افراد در مقابل دریافت مبلغی، مشکلات متقاضیان را در سایت رفع می‌کنند.

برخی از سودجویان پیگیری‌هایی کرد. این افراد می‌گویند متقاقضیان می‌‌توانند یک میلیون تومان به آنها پرداخت کنند و در نهایت مشکلات مربوط به پرداخت وجه و یا ثبت‌نام در قرعه‌کشی‌ها را برای شرکت‌کنندگان رفع می‌کنند.

کلاهبرداری در فرایند قرعه‌کشی خودرو

روال کار این افراد نیز به این شکل است که متقاضیان بعد از پرداخت یک میلیون تومان، باید کلیه مدارک مورد نیاز ثبت‌نام یا پرداخت برای خرید خودرو  را به علاوه شماره تماس و کد ملی فرد را فرستاده، سپس پس از ده دقیقه اطلاعات متقاضی ویرایش یا ثبت شده است. البته آنها بر این تاکید می‌کردند که این فرایند قبل از آغاز قرعه‌کشی انجام شود تا فردی دچار مشکل نشود.

این افراد ادعا می‌کنند که اقدام آنها منع قانونی ندارد و کاملا قانونی است. اما آنها نه دفتری دارند و نه به صورت حضوری فرایند ویرایش را انجام می‌دهند.

البته یکی از این کلاهبرداران در رابطه با پرداخت پول در ازای برنده شدن قطعی در قرعه‌کشی دوره بعدی خودرو، مبلغ ۵۰ میلیون تومان را اعلام کرد.

واکنش وزارت صمت

اما واکنش وزارت صمت این خبر چه بود؟

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: این اقدامات قانونی نیست. افراد به قصد کلاهبرداری دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

سخنگوی وزارت صمت در ادامه توضیح داد: در این مرحله از قرعه‌کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، مشکل خاصی در سایت رخ نداد و شش میلیون نفر موفق به ثبت‌نام در این سامانه شدند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر