یارانه نقدی

از روز گذشته تا به امروز شماری از شهروندان متقاضی برای مشاهده آخرین نتایج مربوط به اطلاعات شناسه اقتصادی خانوار خود یا همان سامانه تعیین دهک‌بندی با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

سایت شماره یک:

 در ادامه اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی دولت، روز گذشته وزارت رفاه از سامانه جدیدی رونمایی کرد که به بازبینی دهک‌بندی خانوار مربوط می‌شود.

در اطلاعیه‌ مربوط به این سامانهِ وزارت رفاه آمده است:

سرپرستان خانواری که رقم آخر کد ملی آنها عدد زوج است در روز‌های زوج و سرپرستان خانواری که رقم آخر کد ملی آنها عدد فرد است، در روز‌های فرد به وبگاه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند. از طریق این نشانی اینترنتی شهروندانی  که قبلا درخواست بررسی مجدد دهک‌بندی خانوار خود را ثبت نموده‌اند، قادر به مشاهده نتایج بررسی‌ها براساس اطلاعات به‌روزرسانی شده شناسنامه اقتصادی خانوار هستند.

با این حال از روز گذشته تا به امروز شماری از شهروندان متقاضی برای مشاهده آخرین نتایج مربوط به اطلاعات شناسه اقتصادی خانوار خود با مشکلاتی مواجه هستند که مخاطبان تجارت‌نیوز برخی از آنها را اینطور مطرح کرده‌اند:

-«سامانه مشکل داره.کد تایید رو که می‌زنی می‌گه این فیلد اجباری است! واقعاً که. یک تست نکردید قبلاً و همین جوری سامانه رو آوردید بالا!»

-« هرچه سعی کردم وارد بشم نشد که نشد کد تایید که برام پیامک میشه رو قبول نمی‌کنه».

-« من که زدم ثبت نام خواست برای ثبت نام کد ارسال کرد کد رو زدم گفت اشتباه است دوباره زدم نوشت کد جدید بگیرید. چندین بار امتحان کردم حتی نتونستم ثبت نام کنم چه برسه که بتونم وارد سایت بشم. البته من آخر کد ملیم فردا شنبه زدم شاید به خاطر این باشه که حتی نمی‌شه ثبت نام کرد».

-« لام‌چراویرایش‌اطلاعات‌یارانه‌فعال‌نیست؟ مابرای‌ثبتنام؟شماره‌شبارااشتباه‌واردکردیم؟ لطف‌کنین‌سامانه‌ویرایش‌رافعال‌کنین یاکه‌راهنمایی‌کنین؟؟»

-« اصلا نمی‌شه وارد شد همش خطامی‌ده».

چه باید کرد؟

از آنجایی که این سامانه متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، در تماس تجارت‌نیوز با این وزارتخانه مشخص شد که ممکن است برای برخی متقاضیان در زمان مراجعه به این سامانه اینترنتی تازه راه‌اندزی شده، مشکلاتی به وجود بیاید.

اما در مجموع شهروندان متقاضی باید همچنان مطابق روال تعیین شده براساس زوج یا فرد بودن کد ملی خود به سامانه مراجعه کنند.

در عین حال اگر مشکل مراجعان ویرایش اطلاعات از قبل ثبت شده است باید از طریق تلفن ۸۸۸۰۲۱۶۸ با سازمان هدفمندی یارانه‌ها در ارتباط باشند اما ایرادهای فنی سامانه جدید مشکلات خود را از طریق تلفن ۶۴۴۹۲۶۰۹ با وزارت رفاه درمیان بگذارند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر