قیمت طلا و سکه امروز| قیمت طلا و سکه الان

قیمت طلا، دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱، روند افزایشی داشت و سکه نیز در کانال ۱۴ میلیون تومانی صعودی بود. قیمت دلار هم در کانال ۳۰ هزار تومانی در حال افزایش بود. سیگنال‌های برجامی بازارها را صعودی کرده است. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

سایت شماره یک:

روند افزایشی در بازارهای مالی از جمله طلا و سکه امروز هم ادامه داشت. قیمت دلار در کانال ۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و معاملات غیرقانونی فردایی، به کانال بالاتر رفت.

همچنین طلا وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد. سکه امامی نیز حدود ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

کارشناسان و فعالان بازار معتقدند سیگنال‌های برجامی این روزها ناامیدکننده هستند و پیام افزایشی به بازارها ارسال می‌کنند.

در بازار طلا و سکه چه گذشت؟

 طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۷۷۰ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود سه هزار تومان بیشتر از بعد از ظهر امروز و حدود ۲۹ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است. طلا دیروز با روند افزایشی بین دو کانال یک میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان نوسان داشت.

اما قیمت سکه طرح جدید در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.  این نرخ نسبت به بعد از ظهر امروز ۲۰۰ هزار تومان و نسبت به روز گذشته، حدود ۳۷۸ هزار تومان بیشتر است. روز گذشته نیز سکه روند افزایشی داشت و وارد کانال ۱۴ میلیون تومان شد.

قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند افزایشی دارد و به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم حدود ۲۷۳ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است. سکه بهار آزادی، دیروز هم در این منبع روند افزایشی داشت.

افزایش قیمت‌ طلا و سکه

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود شش هزار تومان بیشتر از بعد از ظهر امروز و ۲۷ هزار تومان بیشتر از روز کاری گذشته. طلا روز گذشته نیز روند افزایشی داشت.

این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و حدود ۱۴ میلیون و ۴۷۶ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز ۱۵۱ هزار تومان و نسبت به روز گذشته حدود ۳۵۴ هزار تومان بیشتر است. سکه امامی دیروز نیز افزایشی بود.

سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی است و ۱۳ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۱۴۷ هزار تومان از بعد از ظهر امروز و ۲۴۷ هزار تومان از روز گذشته بیشتر است. دیروز روند قیمتی سکه بهار آزادی در این منبع کاهشی بود.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر، بر اساس گزارش برخی سایت‌ها افزایشی و ۱,۷۲۹٫۵۶ دلار اعلام شده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: با توجه به اخبار برجامی، انتظار می‌رود که سکه روند صعودی را طی کند و حتی حباب سکه نیز طی این روند بیشتر شود.

او افزود: اما با توجه به اینکه نرخ بهره در آمریکا افزایش شدید یافته و اونس نیز توان افزایش را ندارد، انتظار نمی‌رود که قیمت سکه امامی بالاتر از ۱۴ میلیون تومان و ۲۰۰ یا ۳۰۰ افزایش پیدا کند.

اقتصادنیوز نوشت: «در روزهای اخیر اخبار مهم سیاسی به بازار ارز تهران سرازیر شده و به تبع آن قیمت سکه آرایش صعودی به خود گرفت.

اخباری که به بدبینی ها نسبت به احیای برجام دامن زده و عده ای از معامله گران یکی از دلایل آن را سیگنال های ضد و نقیض برجامی از سوی مهره های شطرنج مذاکرات هسته ای می دانند.

از سوی دیگر ردپای یک بیانیه از سوی سه کشور اروپایی موجب شد عده ای از معامله گران در موقعیت خرید قرار بگیرند.»

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

آخرین نوسانات دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای و همچنین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای بازارها ارسال شده. این سیگنال‌ها در روزهای اخیر قیمت دلار را افزایشی کرده است.

دلار در بازار آزاد نیز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند افزایشی و در ادامه نوسانی آغاز کرد. روز گذشته، آخرین نرخ دلار نقدی ۳۰,۶۰۰ تومان بود. امروز معاملات با قیمت ۳۰,۸۴۰ تومان آغاز شد. در ادامه دلار تا ۳۰,۷۲۰ کاهش یافت. آخرین معاملات نقدی دلار با قیمت حدودی ۳۰,۸۵۰ تومان انجام شد. روند افزایشی قیمت، در مورد معاملات غیرقانونی فردایی نیز در جریان است و این معاملات وارد کانال بالاتر شده.

ارز آمریکایی، روزهای گذشته روند افزایشی داشت. دیروز، بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، کف و سقف قیمت دلار به ۳۰,۵۸۰ و ۳۰,۹۰۰ تومان رسید. بعضی معتقدند این منابع، قیمت دلار را بیشتر از نرخ کف بازار اعلام می‌کنند.

آخرین اخبار برجام

علاوه بر بیانیه انتقادی سه کشور اروپایی در مورد مواضع هسته‌ای ایران، اسرائیل نیز در روزهای اخیر، تحرکات خود را علیه توافق احتمالی افزایش داده است.

به نقل از انتخاب، در روزهای گذشته فرانسه، آلمان و انگلیس روز با صدور بیانیه مشترکی مدعی شدند که ایران از فرصت دیپلماتیک حساس خود استفاده نکرده است. پس از آن، یک مقام ارشد اسرائیلی به خبرنگاران گفت که اسرائیل به این نتیجه رسیده است که ایران و قدرت‌‌های جهانی تا پیش از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در ماه نوامبر سال جاری، به توافق هسته‌ای (برجام) برنمی‌گردند.

این مقام که نامش اعلام نشده گفت «اگر آمریکا به خواسته‌های ایران تن ندهد و ایران به خواسته‌های آمریکا تن ندهد و سازمان بین‌المللی آژانس اتمی هم تحقیقات خود را متوقف نکند، در این صورت بازگشت به توافق وجود نخواهد داشت.»

آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس اتمی

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با حضور نمایندگان ۳۵ کشور عضو این شورا از جمله «محسن نذیری اصل» سفیر جدید ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین آغاز به‌کار کرد.

در این دوره موضوع ایران و برجام هم در دستور کار قرار دارد و طبق برنامه اعلام شده راستی‌آزمایی و بازرسی فعالیت‌های اتمی ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و اجرای توافقنامه پادمان بررسی خواهد شد.

پرداخت نشست شورای حکام به موضوع ایران

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای در صفحه توئیتر خود نوشت: نشست سپتامبرِ شورای حکام آژانس از روز دوشنبه آغاز خواهد شد.

وی افزود: موضوعات کلیدی که قرار است مورد بحث قرار گیرند عبارتند از انتقال مواد هسته‌ای در قالب پیمان «آکواس»، ایمنی هسته‌ای، امنیت و پادمان‌ها در اوکراین و همچنین موضوعات بازرسی و پادمانی در ایران (تسنیم).

کنعانی: اروپا برای باز شدن مسیر توافق تلاش کند

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با اشاره به بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی گفت: این اقدام اروپایی‌ها، اقدامی نادرست و نسنجیده بود که در زمان نادرستی صورت گرفت. همانطور که قبلاً تاکید کرده‌ایم ناشی از محاسبات نادرست طرف اروپایی هم بود.

ناصر کنعانی افزود: توصیه ما به شرکای اروپایی مذاکره برای رفع تحریم‌ها این است که مسیر سازنده‌ای را در پیش بگیرند، خطای گذشته را جبران کنند و تلاش کنند که مسیر برای توافق باز شود.

آمادگی ایران برای همکاری با آژانس

وی ادامه داد: ایران آمادگی خود را برای ادامه همکاری سازنده با آژانس اعلام کرده و می‌کند. ایران آمادگی دارد که در مسیر زدودن تصاویر ساختگی و غیر واقعی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران با آژانس همکاری کند. اما تاکید می‌کنیم همکاری با آژانس هم در مسیر حقوق است و هم در مسیر تکالیف. ایران همانطور که تکالیفی دارد، حقوقی هم دارد. این دو در کنار هم معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که در برخی از اظهارنظرها مطرح شده که ادامه مذاکرات برای رفع تحریم‌ها و حصول توافق در این زمینه به بعد از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا موکول شده است و آیا پیشنهاد و درخواستی از سوی طرف‌های مقابل در این ارتباط به ایران ارائه شده است، گفت : ما چنین درخواستی را تا این لحظه دریافت نکرده‌ایم (ایسنا).

مشاور‌ تیم مذاکره: تیم بایدن وقت کشی می کند

جماران نوشت، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره ایران در مذاکرات وین، در حساب توییتر خود نوشت: «اگر امریکا و اروپا در مذاکرات وین وقت تلف نمی کردند، می شد خیلی وقت پیش به توافق رسید.

متن فعلی خیلی وقت پیش هم دست یافتنی بود. حالا تیم بایدن دارد وقت کشی می کند، چون می ترسد ترامپ آنها را ضعیف بنامد.

ایران خواستار متن توافقی بی اشکال و مسیری شفاف است.»

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر