سایپا | فروش ویژه سایپا | فروش فوق العاده سایپا

در حالی که خودرو شاهین در بازار آزاد به قیمت 478 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، قرار است در روز چهارشنبه هفته جاری معامله این خودرو با قیمت 304 میلیون تومان در بورس آغاز شود.

سایت شماره یک:

در ادامه انبوه عرضه‌ها در بورس، قرار است چهار روز دیگر 2000 دستگاه خودرو شاهین در بورس عرضه شود. یک هفته‌ای می‌شودد که خود در بورس کالا با تیراژ بالا عرضه می‌شود. چهارشنبه هفته گذشته 2000 دستگاه تارا عرضه شد. امروز متقاضیان پژو 207 نیز 2000 دستگاه از این خودرو را از بورس کالا خریداری کردند.

در هفته آخر شهریور ماه امسال، برای نخستین مرتبه پای شاهین به بورس کالا باز شد اما خریدار آنچنانی نداشت. از 100 دستگاه خودروی شاهینی که با قیمت پایه 304 میلیون تومان برای تحویل 23 مهر 1401 در بورس کالای ایران عرضه شد، فقط 39 دستگاه مورد معامله قرار گرفت.

بورسی‌ها در حالی به خرید شاهین تمایل نشان ندادند که روز 9 مهر تاکنون حدود 33 درصد رشد قیمت داشته است. به نظر می‌رسد این خودرو بین معامله گران بازار طرفدار زیادی نداشت و رکورد بازار خودرو در تابستان از شدت میل به خرید این خودرو کم کرد.

حالا به نظر می‌رسد که ورق برگشته است و خودروها به طور میانگین بین 26 تا 30 درصد رشد قیمت را ثبت کرده‌اند. شاهین نیز توانسته رشد مطلوبی را از آن خود کند. با توجه به این گزاره‌ها به نظر می‌رسد معاملات روز چهارشنبه شاهین همانند شهریور ماه رقم نخورد و افراد بیشتری پای معامله بیایند.

قیمت پایه شاهین 174 میلیون ارزان‌تر از بازار

براساس اطلاعیه سازمان بورس کالای ایران، قرار است شاهین با قیمت پایه 304 میلیون تومان عرضه شود. آنطور که در پلتفرم‌های آنلاین قیمت خودرو آمده است، شاهین تولید 1401 صفر کیلومتر، حدود 478 میلیون تومان قیمت دارد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر