قیمت سکه

روز گذشته روند قیمت طلا و سکه در مسیر عکس هم قرار گرفتند. قیمت سکه به دنبال ریزش محدود دلار ارزان شد، اما قیمت طلا افزایش داشت. بازار فلز زرد فعلا سرشار از نااطمینانی است. فروشندگان این بازار زیاد و خریدار کم است. برخی معامله‌گران معتقدند فروش امروز بهتر از فرداست!

سایت شماره یک:
قیمت سکه این روزها در نوسان است. قیمت سکه روز گذشته کاهشی شد. قیمت سکه عاملی برای افزایش خریداران شد. قیمت سکه در معاملات پشت خطی بسیار مهم و تاثیرگذار است. قیمت سکه امروز را در ادامه می خوانیم

دیروز روند قیمت طلا و سکه متوازن و هم راستای هم قرار نگرفت. قیمت انس جهانی طلا به دنبال تعطیلی پایان هفته بازارهای جهانی در محدوده ۱۸۲۳ دلاری بود. قیمت سکه  با روند محدود کاهش قیمت دلار  دیروز نیز مانند روز گذشته در مسیر نزولی قرار گرفت.

هر چند روز گذشته سکه امامی و بهار کاهش قیمت میلیونی داشتند و در کانال ۱۹ و ۱۸  میلیون تومانی قرار گرفتند، اما امروز این کاهش به نسبت روز گذشته نبود. همین روند کاهشی معامله‌گران را از بازار عقب نشاند. ضمت این‌که روند انتظامی بازار دلار بر معاملات بازار فلز زرد تاثیر گذاشت.

روند قیمت طلا دیروز برخلاف سکه صعودی بود. هر چند قیمت سکه امامی برخلاف سایر قطعات سکه امروز با روند افزایشی همراه بود اما در میانه روز با سایر اعضا خانواده خود به غیر از نیم سکه همراه شد و کاهش قیمت داشت.

روند نزولی قیمت طلا و سکه به دنبال ریزش سنگین آن در روز گذشته، بازار امروز را مانند دلار از فروشنده پر کرد. البته فاصله خرید و فروش زیاد است و بسیاری از افراد تمایلی به معامله در شرایط فعلی ندارند.

فروش امروز بهتر از فرداست

برخی معامله‌گران فلز زرد معتقدند قیمت در روزهای آینده از این پایین‌تر می‌آید و بدون در نظر گرفتن فاصله خرید و فروش امروز بفروشید بهتر از فرداست. آن‌ها سیاست‌های تهدیدی حاکم بر بازار دلار و بانک مرکزی را عامل این موضوع می‌دانند. این معامله‌گران معتقدند قیمت طلا و سکه را تنها دلار مدیریت می‌کند و افسار دلار هم که در دست بانک مرکزی است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که طلای جهانی بازیگر فعالی در تعیین قیمت طلا و سکه نیست و این دلار است که قیمت را در بازار فلز زرد تعیین می‌کند.

امروز ۱۱ دی ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی در نخستین ساعات معاملات برخلاف سایر قطعات سکه با روندی افزایشی آغاز به کار کرد. در ادامه روز اما نسبت به روز گذشته حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با قیمت ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار آزادی امروز بیشترین کاهش قیمت را در خانواده خود داشت و با کاهش ۵۱۰ هزار تومانی با قیمت حدودی ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه گران شد

نیم سکه امروز برخلاف سایر قطعات سکه رفتار کرد و ۴۰۰ هزار تومان گران شد. این قطعه از سکه با نرخ ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

نیم و ربع سکه به شکل سنتی افزایش و کاهش قیمتی مشابه هم دارند. البته امروز این روند معکوس بود و نیم سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت با نرخ ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

اما کاهش قیمت سکه گرمی نسبت به سایر روزها امروز بیشتر بود و ۲۵۰ هزار تومان ارزان شد. این قطعه از سکه در حال حاضر با قیمت ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

حباب نیم سکه امروز مانند قیمت این قطعه افزایش داشت، اما سایر قطعات سکه روند کاهش قیمت حباب سکه را داشتند. بیشترین کاهش حباب مختص سکه بهار با ۹۱۷ هزار تومان کاهش، نسبت به روز گذشته بود. در مرحله بعد سکه امامی با کاهش بیش از ۵۰۰ هزار تومانی حباب قرار داشت.

روند قیمت طلا امروز برخلاف قیمت سکه صعودی بود. امروز هر مثقال طلا نزدیک به ۱۳۰ هزار تومان افزایش داشت و با قیمت ۷ میلیون و ۹۰۹ هزار تومان در بازار معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با افزایش نزدیک به ۳۳ هزار تومانی قیمت با نرخ یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومانی در لحظه نگارش این گزارش معامله شد.

طلای دست دوم امروز افزایش قیمت داشت و به گرمی یک میلیون و ۷۹۲ هزار تومان رسید.

فعلا فضای حاکم بر بازار فلز زرد سرشار از نااطمینانی است. معامله‌گران چشم به بازار دلار و سیاست‌های آتی بانک مرکزی دوخته‌اند تا ببینند قیمت طلا و سکه بر چه مداری حرکت می‌کنند.

بازار سکه به چه سمتی می رود؟

اما در شرایطی بازار سکه روند صعودی را طی می کند که به گفته فعالان بازار، تقاضایی در بازار وجود ندارد.

به اعتقاد آن ها، التهاب ها و افزایش قیمت ها تاکنون هیچ اثری در تقاضا نداشته و بازار همچنان روند متعادل همیشگی خود را طی می کند.

در این شرایط، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرده است: اگر بازار با افزایش تقاضا مواجه بود، قیمت بیش از این ها افزایش می یافت.

 

به گفته او، در حال حاضر بازار باثبات و خوبی داریم، بنابراین مردم نگران کاهش یا افزایش خاصی نباشند. نوسانات بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در بازار طبیعی است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش بینی کرده است: نبود تقاضا در بازار موجب خواهد شد در روزهای آینده بازار باثبات تری را داشته باشیم و جو روانی خاصی حاکم بر بازار نیست.

عقب نشینی  قیمت سکه از مرز مقاومتی 

قیمت دلار در هفتمین روز ماه جاری  رشد کرد  اما قیمت اونس طلا بار دیگر به از کانال ۱۹۰۰ دلار پایین آمد. بازار سکه اگرچه به روند قیمت دلار توجه کرده بود اما ریزش قیمت طلا باعث شد که سکه کاهش را تجربه کند و با ۱۳ میلیون و ۲۰۵ هزار تومان معامله شد. 

افت قیمت طلای جهانی موجب شد که سکه در روز هشتم این ماه از مرز مقاومتی ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند و با ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شود. کاهش قیمت سکه در حالی بود که دلار همچنان در محدو.ده ۲۸ هزار تومان بود.

قیمت سکه در دهمین روز اردیبهشت هم نزدیک محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله شد. نکته مهم در بازار سکه در چند وقت اخیر کاهش ارزش  ذاتی سکه بود .

ارزش واقعی سکه با قیمت بازاری آن اختلاف چشمگیری پیدا کرد و به ۷۰۰ هزار تومان هم رسید. حباب سکه  هم بالای ۶ درصد  بود.

از نظر تحلیلگران بزرگ شدن حباب سکه نشان دهنده افزایش تقاضای مازاد در بازار بود و می توان گفت سکه یک نوسان غیر منطقی را تجربه کرد. 

معامله گران همچنین تاکید دارند بزرگ شدن حباب سدی بر سر راه معامله گران شده بود و جلوی رشد قیمت سکه را گرفته بود.

سکه امامی امروز با کاهش ۰.۰۳ درصدی، از ۱۲,۹۱۰,۰۰۰ (دوازده میلیون و نهصد و ده هزار) تومان به ۱۲,۹۰۵,۰۰۰ (دوازده میلیون و نهصد و پنج هزار) تومان رسید.

جدول قیمت ۳ روز اخیر سکه امامی

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۱۲,۹۰۵,۰۰۰ -۵,۰۰۰.۰۰ -۰.۰۳ ۱۱:۲۲

۱۲,۹۱۰,۰۰۰ ۱۴۰,۰۰۰ ۱.۰۸ روز قبل

۱۲,۷۷۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰ ۱.۱۷ ۳ روز پیش

قیمت هر قطعه نیم سکه بر اساس اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر امروز (۱۹ فروردین ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم به ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار  تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر