قیمت دلار | قیمت دلار الان | قیمت دلار امروز

قیمت دلار که از هفته گذشته با سفر رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مسیری کاهشی قرار گرفته بود حالا با خبر توافق بین ایران و عربستان در سراشیبی تندی قرار گرفته است. قیمت درهم نیز که اثر بااهمیتی بر قیمت دلار دارد، امروز کاهشی شده و هنوز مشخص نیست کف قیمت آن کجاست. تجارت‌نیوز مسیر بازار ارز را در گفت‌وگو با کارشناسان بازارهای مالی بررسی کرده است.

سایت شماره یک:

روز گذشته خبری مبنی بر توافق ایران و عربستان در رسانه‌های داخلی منتشر شد که قیمت دلار را در معاملات بازار آزاد و معاملات غیررسمی در مسیری کاهشی قرار داد. شتاب افت قیمت دلار آنقدر بالا بود که اسکناس آمریکایی به سرعت از آستانه کانال 50  هزار تومانی به 48 هزار تومان رسید و توانست در این سطح پایداری کند.

باید اشاره داشت که دلار مسیر نزولی خود را از هفته قبل، همزمان با سفر رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز و در واکنش به سیگنال‌های مثبت این سفر، از کانال 60 هزار تومانی تا 49 هزار تومان افت قیمت را تجربه کرده بود.

حالا باید دید توافق ایران و عربستان در حالی که جزئیات زیادی هم درباره مفاد آن اعلام نشده، می‌تواند تاثیری پایدار بر قیمت دلار  بگذارد؟

روز گذشته مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در توئیتی نوشت که یکی از موارد مورد توافق میان ایران و عربستان سرازیرشدن درهم به بازار ارز ایران است. او همچنین عنوان کرده بود که دارندگان دلار زودتر ارزهایی که پیش از این و در قیمت‌های بالاتر خریداری کرده بودند بفروشند.

قیمت درهم امارات از مدت‌ها پیش تاثیر و پیوند زیادی با دلار بازار آزاد ایران داشته است؛ بر همین اساس افزایش عرضه و در نتیجه کاهش قیمت درهم می‌تواند سیگنالی کاهشی برای اسکناس آمریکایی باشد.

از سوی دیگر دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق هم از آزادسازی 500 میلیون دلار پول ایران در عراق خبر داده است. به شرط آنکه این آزادسازی در قالب اسکناس به کشور راه یابد می‌تواند تاثیر مثبتی بر روند قیمتی دلار در بازار داخلی داشته باشد.

قیمت روز انواع ارز

امروز قیمت دلار اسکناس در بازار ارز و طلا، 41 هزار و 236 تومان و قیمت دلار حواله 37 هزار و 487 تومان اعلام شده است. قیمت دلار در بازار آزاد در لحظه تنظیم این گزارش به 45 هزار و 750 تومان رسیده است!

قیمت دلار در بازارهای همسایه هم امروز کاهشی است. قیمت دلار هرات نیز امروز 45 هزار و 750 تومان است. قیمت دلار در بازار سلیمانیه نیز 45 هزار و 700 تومان است.

قیمت دلار صرافی ملی نیز امروز در سمت خرید 44 هزار و 451 تومان و در سمت فروش 44 هزار و 900 تومان اعلام شده است.

قیمت یوروی اسکناس نیز در بازار ارز و طلا امروز 43 هزار و 946 تومان و قیمت یوروی حواله 39 هزار و 951 تومان اعلام شده است. قیمت یورو در بازار آزاد هم امروز به 48 هزار و 700 تومان رسیده است.

قیمت درهم اسکناس نیز در بازار ارز و طلا 11 هزار و 228 تومان و درهم حواله 10 هزار و 207 تومان اعلام شده است. قیمت درهم در بازار آزاد در لحظه تنظیم این گزارش 12 هزار و 450 تومان است.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر