قیمت دلار | قیمت دلار الان | قیمت دلار امروز

قیمت دلار امروز ۲۲ تیر ماه در بازار ثابت بود و با نرخ ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. همان مرز حساسی‌ که معامله‌گران از آن یاد می‌کنند. دلار به کدام‌ سمت این مرز حساس حرکت‌ می‌کند؟

سایت شماره یک:

 قیمت دلار در چند روز گذشته ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. نهایت نوسان قیمت دلار در محدوده ۲۰۰ تا ۳۰ تومان است. اما امروز پنج‌شنبه ۲۲ تیر ماه دلار حتی این نوسان محدود را هم مشت سر نگذاشت و در مرز حساس اعلام شده ماند تا معامله‌گران را بیش از گذشته مردد کند.

قیمت دلار در حالی روی مرز ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان ایستاده‌ که معامله‌گران بازار این مرز را حساس توصیف‌ می‌کنند. به گفته آنها اگر دلار بتواند‌ خود را به بالای‌ عدد مذکور براند سیگنال افزایشی به بازار می‌دهد و می‌تواند به سمت کانال بالاتر حرکت کند. اما اگر بالا این مرز حمایتی ماندگار نشود، قطعا وارد کانال 48 هزار تومان می‌شود. در این حالت مسیر بعدی‌ دلار کاهش تا میانه‌ کانال ۴۸ هزار تومان است.

اما دلار در چند روز گذشته در محدوده همین رقم نوسان داشته‌ و بازار فردوس را دار تردید کرده است.

در روزهای‌ گذشته نه پیام سیاسی خاصی به بازار ارسال شده و نه خبر اقتصادی مشخص. حتی‌ دولت هم موقتا دست از خبردرمانی برداشته و به نظر می‌رسد بازار ارز را رها کرده است. البته برخی معتقدند که کنترل قیمت دلار کار دولت است و بازارساز در تلاش است تا به هر نحوی‌ که شده قیمت‌ دلار را در کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومان نگه دارد.

پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال

چنین دغدغه‌ای برای دولت البته دغدغه درستی است. چون کارشناسان اقتصادی می‌گویند در خرداد و تیر،‌دلار در کف قیمتی خود قرار دارد و از اواخر تابستان و اوایل نیمه دوم سال،‌ حرکت واقعی قیمت دلار آغاز می‌شود. یعنی زمانی که کسری بودجه دولت کم کم نمود خارجی پیدا می‌کند و دولت به آرامی فنر فشرده ارز را رها می‌کند تا بتواند بخشی از کسری بودجه خود را جبران کند.

البته سازمان برنامه و بوجه پیش‌بینی کرده که قیمت دلار تا پایان سال به ۵۲ هزار تومان می‌رسد. برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که چنین قیمتی تا پایان سال منطقی نیست و قطعا قیمت دلار به بالای این رقم می‌رسد. اما برخی دیگر می‌گویند دولت می‌تواند در یکی دو ماه آینده فنر دلار را فشرده‌تر می‌کند و مانع رشد قیمت دلار می‌شود و آن زمان دلار ۵۲ هزار تومانی‌ دور از ذهن نیست.

البته این پیش‌بینی با فرض رفع تحریم‌ها و فروش دو میلیون بشکه‌ای نفت ارائه شده است. اما هفته گذشته بود که رئیس کل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که مذاکرات هسته‌ای متوقف شده و روند آن را دشوار اعلام کرد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر