قیمت دلار | قیمت دلار الان | قیمت دلار امروز

عده‌ای می گفتند در صورتی که نرخ حواله درهم یا قیمت دلار در بازارهای همسایه صعودی یا نزولی شود این امر می‌تواند جهت انتظارات در بازار ارز تهران را تغییر دهد.

سایت شماره یک:

قیمت دلار گران شده. قیمت دلار نوسان دارد. قیمت دلار بالا و پایین می شود. قیمت دلار گرانتر میگی شود.قیمت دلار را بانک مرکزی تعیین می کند.

بازار ارز تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته شاهد کانال‌شکنی قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی روز پنجشنبه بیش از ۵۰۰ تومان افرایش را ثبت کرد و تا پله‌های پنجم و ششم کانال ۴۹ هزار تومان بالا رفت.

استراحت دلار در پشت خط

با این حال روز جمعه نرخ دلار در معاملات پشت خطی نوسان محدودی را ثبت کرد. یکی از دلایل استراحت دلار در پشت خط ناشی از سیگنال‌های مثبت و منفی سیاسی بود که به معاملات پشت خطی ارسال شد.

چند پیش‌بینی متفاوت از قیمت دلار

در ساعات ابتدایی جمعه ۲ تیر خبرگزاری آمریکایی سی‌‌‌ان‌‌‌ان در گزارشی به نقل از یک دیپلمات این کشور از پیشرفت گفت‌وگو‌های غیررسمی میان ایران و آمریکا خبر داد. به نقل از این فعال حوزه دیپلماسی به نظر می‌رسد گفت‌وگوی دوروزه در دوحه بین انریکه مورا، دیپلمات اتحادیه اروپا و علی باقری‌کنی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران، به تحولات مثبت در بسیاری از موضوعات منجر شده است. برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی می‌گفتند این خبر احتمالا در اولین روز هفته جاری جهت معاملات دلار را مشخص خواهد کرد و از احتمال نوسان محدود دلار و حتی عقب‌نشینی اسکناس آمریکایی در روز جاری سخن گفتند.

در مقابل، جناح افزایشی بازار ارز سعی داشت خبرهای دیگری را برجسته کند. طبق خبرهای منتشر شده سناتورهای جمهوری‌خواه‌ آمریکا با طرح جدید خود به دنبال این هستند که هر تصمیمی برای تحریم‌های ایران منوط به تأیید کنگره باشد. یک روز قبل از آن نیز کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان لایحه‌ دائمی شدن تحریم‌های سال ۱۹۹۶ علیه ایران را تصویب کرده بود.

این لایحه که با حمایت نمایندگانی از هر دو حزب ارائه شده بود، اکنون باید در صحن مجلس نمایندگان به رأی گذاشته شود.عده ای از معامله گران می گفتند در صورتی که این اتفاق بیفتد موضوع برجام و توافق با چالش جدیدی روبرو خواهد شد و این امر می تواند بر روی  نرخ دلار تاثیر گذار باشد. 

برخی هم با اشاره به سقوط ارزش لیر در برابر دلار آمریکا می گفتند این اتفاق احتمالا فضای بازار ارز داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.

دیروز هر دلار در ترکیه در مقاطعی 25 لیر معامله شد که رکوردی تاریخی محسوب می شد.

برخی از تحلیلگران اقتصادی باور دارند با افزایش ارزش دلار در ترکیه و رشد تقاضا برای آن،‌ ورود ارز از این کشور همسایه به بازار داخلی سخت تر می شود.

در کنار این،‌ ممکن است در برخی مقاطع برخی افراد سعی کنند، دلار را از ایران به سوی بازار ترکیه ببرند. البته سناریوی دوم از نگاه برخی از معامله گران غیر محتمل است.

مرز مقاومتی دلار شکسته می‌شود؟

در شرایط فعلی قیمت دلار مرز مقاومتی ۴۹ هزارو ۸۰۰ تومان را پیش رو دارد که در هفته گذشته چندین بار به سمت آن خیز برداشته با این حال نتوانسته بالای آن تثبیت دهد.

از طرف دیگر مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان برای دلار مهم است که در صورت از دست دادن آن احتمال برگشت به کانال ۴۸ هزار تومان قوی خواهد شد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر