بازار مسکن

عضو هیات‌مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن گفت: ابلاغ افزایش وام خرید مسکن در ابتدای ماه تاثیر خود را گذاشته و شرایط بازار مسکن رو به بهبود است.

سایت شماره یک:

فرشید پورحاجت، عضو هیات‌مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن درباره وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: خیلی از دوستان سوال می‌پرسند که شرایط بازار مسکن در ماه‌های آینده به کدام سمت خواهد رفت.

وی افزود: آنچه به نظر می‌رسد، ابلاغ افزایش وام خرید مسکن در ابتدای ماه تاثیر خود را در بازار مسکن گذاشته است و شرایط خرید و فروش در مسکن مصرفی در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن عنوان کرد: بازار مسکن در حال خارج شدن از شرایط ماه‌های گذشته خواهد بود.(خبرآنلاین)

جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار مسکن از بین رفته است؟

سال گذشته افزایش روزافزون قیمت دلار و در نتیجه کاهش ارزش پول ملی باعث شده بود مردم به دنبال راهی باشند تا از سرمایه خود محافظت کنند. در این راستا برخی که مبلغ بالاتری در دست داشتند تصمیم گرفتند وارد بازار مسکن شوند و از آنجا که قیمت خانه در تهران سر به فلک می‌کشید سرمایه خود را راهی شهرهای اطراف کردند.

فرآیندی که فعالان مسکن اعتقاد داشتند چرخه را در این مناطق تغییر خواهد داد و قیمت‌ها در بازار مسکن را وارد روند صعودی می‌کند. تاثیر این رفتارهای هیجانی هنوز هم در بازار مشهود است و اکنون به نظر می‌آید در حال نمایش آثار خود در بازار مسکن پردیس است.

طی ماه‌های گذشته قدرت خرید و تورم دو مسیر معکوس را طی کرده‌اند. به این ترتیب خانه‌ با قیمت بالا دیگر مشتری فعالی ندارد. بر همین اساس فروشندگان واقعی، ملک خود را با قیمتی کمتر از فی بازار عرضه می‌کنند تا بتوانند مشتری جذب کنند. این روند قیمت‌ها را کاهشی کرده اما با این حال بازار در رکود فرو رفته است.

اگرچه کاهش قیمت به معنای افزایش جذابیت بازار است اما در همین حال، به دلیل افت جدی توان خرید مردم و در نتیجه فرورفتن بازار در فاز رکودی، جذابیت سرمایه‌گذاری نیز در این بازار از بین خواهد رفت. به این ترتیب، کمبود عرضه مسکن بیش از پیش تشدید خواهد شد.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر