وام اربعین

معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت : دانشگاه ها تا ۲۴ مرداد فرصت دارند لیست گروهی دانشجویان متقاضی پیاده روی اربعین را جهت دریافت تسهیلات به دفاتر نهاد رهبری ارائه کنند.

سایت شماره یک:

محسن مسلمی معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص ارائه تسهیلات به دانشجویان متقاضی تشرف به اربعین حسینی گفت: طبق توافقات صورت گرفته با رؤسای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشجویان متقاضی تشرف به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی تسهیلات قرض الحسنه تعلق خواهد گرفت.​

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت که بصورت کاروانی و با مجوز شورای فرهنگی دانشگاه قصد تشرف به زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین سال جاری را دارند، مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند.

وی افزود: میزان تسهیلات اعطایی صندوق رفاه وزارت علوم به دانشجویان دانشگاه‌ها باتوجه به دوری و نزدیکی استان‌ها صورت می‌گیرد به این ترتیب که برای استان‌های دور از مرز، هر نفر 30 میلیون ریال و سایر استان‌ها 20 میلیون ریال ارائه می‌شود.

معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: میزان تسهیلات اعطایی از سوی صندوق رفاه وزارت بهداشت برای هر دانشجوی شاغل به تحصیل در این دانشگاه، 40 میلیون ریال است، این وام توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و بهداشت پرداخت می‌شود و بازپرداخت آن نیز 36 ماهه است.

وی گفت: همچنین مقررشده است برای دانشجویانی که به صورت کاروانی و با ساماندهی دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت مشرف می‌شوند، بابت ایاب ذهاب از شهر محل تحصیل تا مرز تمهیداتی اندیشیده شود، یا برای حمل و نقل این دانشجویان تا مرز، اتوبوس‌هایی هماهنگ شود و یا اینکه هزینه آن پرداخت می‌شود و وامی که دانشجو دریافت می‌کند برای استفاده برای داخل کشور عراق است.

مسلمی در مورد مهلت دانشجویان برای ثبت نام و استفاده از وام پیاده روی اربعین گفت: دانشگاه‌ها تا هفته دیگر سه شنبه 24 مرداد 1402، فرصت دارند آمار گروهی دانشجویانی که ثبت نام کرده و مشرف می‌شوند را برای هماهنگی اتوبوس‌ها و هم برای معرفی آنان به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و بهداشت برای دریافت تسهیلات وام، به دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ارائه دهند.

معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: پرداخت وام دانشجویی پیاده روی اربعین به صورت الکترونیکی خواهد بود و نیاز به مراجعه دانشجویان به شعب بانک نیست، دانشجویان متقاضی به سامانه بانک‌های که معرفی خواهند شد مراجعه کرده و حسابی افتتاح می‌کنند که بعد اینکه لیست دانشجویان به صندوق رفاه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، ارائه شد، وام مذکور به حساب دانشجویان واریز خواهد شد.

تسنیم

تگ های مرتبط

ارسال نظر