جنگ اسرائیل و حماس وارد هفتمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

سایت شماره یک:

مقاومت فلسطین روز شنبه پانزدهم مهرماه، عملیات بزرگ طوفان الاقصی را در پاسخ به جنایات مستمر ارتش و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی علیه ملت و مقدسات فلسطین آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز برای هفتمین روز متوالی به تجاوزات وحشیانه خود علیه مناطق مسکونی و کشتار مردم نوار غزه ادامه می‌دهد.

وزیر اطلاع‌رسانی رژیم صهیونیستی استعفا کرد

 روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت: گالیت دیستل وزیر اطلاع‌رسانی رژیم صهیونیستی استعفا کرده است.

وزیر اطلاع رسانی رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که کابینه صهیونیستی این هفته فعالیت وزارت متبوعش را به وزارت خارجه سپرد و این وزارتخانه را در حکم هدر دادن منابع عمومی تبدیل کرد.

وی همچنین تصریح کرده که وزارت اطلاع رسانی او در جریان جنگ غزه از همان اختیارات محدودی که پیش از این داشته هم محروم شده است.

بسیاری از خبرنگاران و ناظران پیش‌تر متذکر شده بودند که وزارت دیستل هیچ اختیار یا توجیه واقعی ندارد؛ زیرا این وزارتخانه از سوی دفتر نخست وزیری تشکیل شده است.

پیش‌تر یائیر لاپید نخست وزیر پیشین و رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی با انتقاد از کابینه صهیونیستی گفته بود که اتفاقی که روز شنبه افتاد شکستی جبران ناپذیر است.

گفتنی است، نیرو‌های مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیرو‌های مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدر‌های حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

درخواست اسرائیل برای تخلیه تمامی ساکنان شمال غزه طی ۲۴ ساعت

 «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که رهبران تیم‌های سازمان ملل در غزه توسط افسران رابط خود در ارتش اسرائیل مطلع شدند که کل جمعیت شمال وادی غزه باید طی ۲۴ ساعت به جنوب غزه تخلیه شوند.

سازمان ملل اعلام کرد که اسرائیل درست پیش از نیمه شب روز پنجشنبه به وقت محلی، این پیام را به تیم سازمان ملل در غزه داد.

در بیانیه سازمان ملل آمده است: «این تعداد تقریباً به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد. همین دستور برای همه کارکنان سازمان ملل و کسانی که در مراکز سازمان ملل پناه گرفته‌اند - از جمله مدارس، مراکز بهداشتی و درمانگا‌ه‌ها- اعمال شد. سازمان ملل متحد انجام چنین حرکتی را بدون پیامد‌های انسانی مخرب غیرممکن می‌داند».

در ادامه تأکید شده است: «سازمان ملل متحد درخواست می‌کند که چنین دستوری، در صورت تأیید، لغو شود تا از آنچه که می‌تواند یک تراژدی را به یک وضعیت فاجعه‌بار تبدیل کند، اجتناب شود».

آغاز بمباران از اولین ساعات صبح امروز

ارتش رژیم صهیونیستی از ساعات اولیه بامداد امروز بمباران مناطق مسکونی در نوار غزه را شدت بخشیده و یک نسل‌کشی و کشتار جمعی به تمام معنا را به راه انداخته است.

شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرز لبنان و فلسطین اشغالی

منابع خبری از شنیده شدن صدای سه انفجار در اطراف شهرک الضهیره در مرز لبنان با فلسطین اشغالی خبر دادند.

این منابع به پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز منطقه الناقوره در مرز هم اشاره کردند.

شمار شهدای فلسطین به ۱۵۷۲ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز جمعه، ۱۳ اکتبر اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات همه جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به ۱۵۷۲ شهید و ۷۲۶۲ مجروح رسیده است.

مقاومت فلسطین: هشدارهای صهیونیست‌ها «جنگ روانی» است

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که هشدار و تهدید ساکنان غزه از سوی صهیونیست ها برای ترک این منطقه، جنگ روانی است و از شهروندان می‌خواهیم هیچ توجهی به آن نکنند.

ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز پیام‌های تهدید آمیزی را به تلفن همراه مردم غزه ارسال کرده و از آن‌ها خواسته خانه‌های خود و این منطقه را ترک کنند.

یک رسانه غربی از قول یک مسئول سازمان ملل گزارش داد که ارتش اسرائیل به ما اطلاع داده است که کل ساکنان شمال نوار غزه باید طی 24 ساعت به جنوب آن انتقال داده شوند.

مشاور حسن روحانی در شبکه ایکس یا همان توییتر، به ماجرای دلارهای ایران در قطر اشاره کرد که آمریکا گفته، دوباره مسدود شده است.

فرمانده ارتش اسرائیل به هلاکت رسید

رسانه‌های صهیونیستی امروز جمعه (۱۳اکتبر) به نقل از ارتش رژیم اشغالگر اعلام کردند که ژنرال «لئون بار»، افسر ارشد در بخش کرانه باختری طی عملیات طوفان الاقصی کشته شده است.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نوشت: پس از ۶ روز پنهان کاری، سرانجام ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدن لئون بار، در جریان درگیری‌ها و به دست نیروهای مقاومت، طی محاصره شهرک‌های اشغالی را تایید کرد.

ارتش صهیونیستی د رآخرین آمار اعلامی‌اش خبر داده بود که شمار کشته‌های نظامیانش به ۲۴۷ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته اعلام کرد که تعداد کشته‌های این رژیم طی عملیات اخیر نیروهای مقاومت به ۱۳۰۰ کشته رسیده و مجروحان نیز به ۳۱۹۲ نفر افزایش یافته‌اند.

حملات سنگین موشکی گردان‌های قسام به فرودگاه بن گوریون و سدیروت

 گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که در پاسخ به آواره شدن و هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی، فرودگاه بن گوریون را در تل آویو هدف حملات راکتی و موشکی قرار داده است.

گردان‌های قسام همچنین از شلیک بیش از ۵۰ فروند راکت و موشک به شهرک صهیونیست نشین سدیروت در مجاورت نوار غزه خبر داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند هفت موشک شلیک شده از غزه به شهرک سدیروت اصابت کرده و پنج ساختمان به صورت مستقیم هدف قرار گرفته است.

به گفته این رسانه‌ها، آژیر خطر بار دیگر در همه شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور نوار غزه به صدا درآمد. برخی منابع خبری هم اعلام کردند علت به صدا درآمدن آژیر خطر در سدیروت، ورود یگان کماندویی گردان‌های قسام به این شهرک اشغالی بوده است.

وضعیت بحرانی دیشب در بیمارستان غزه/ حاوی تصاویر آزاردهنده

اکثر مجروحین از کودکان و نوجوانان هستند.

بارش اعلامیه‌ها از آسمان غزه برای ترک خانه‌ها

اعلامیه‌هایی از آسمان غزه بر روی شهر سرازیر شده است که به غیرنظامیان می‌گوید فورا خانه‌های خود را ترک کنند. 

در این اعلامیه‌ها که از سوی رژیم صهیونیستی منتشر شده آمده است: «خطاب به ساکنان شهر غزه، سازمان‌های تروریستی جنگ علیه اسرائیل را آغاز کرده‌اند. شهر غزه به میدان جنگ تبدیل شده است.

شما باید فورا خانه‌های خود را تخلیه کنید و به سمت جنوب بروید.» ارتش اسرائیل اعلام کرد که در پی حمله غافلگیرانه حماس به این کشور دست کم ۱۳۰۰ غیرنظامی و سرباز کشته شدند. جاناتان کنریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل افزود که بیش از ۳ هزار نفر نیز در این حملات زخمی شده‌اند. از آن طرف، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از زمان آغاز درگیری‌ها در روز هفت اکتبر، ۱۵۳۷ فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه کشته و ۶۶۱۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

گردان‌های قدس از آغاز تهاجم گسترده به شهرک های اطراف جنین و پست های بازرسی نظامی رژیم صهیونیستی  در پاسخ به تجاوزات به غزه اعلام کرد

وزیر دفاع اسرائیل: عملیات حماس یک «ایده ایرانی» بوده است

 وزیر دفاع اسرائیل در پاسخ به این سوال که آیا آن‌ها شواهدی دال بر دخالت ایران در حملات حماس پیدا کرده‌اند یا خیر، گفت: «مهم نیست...این ایده یک ایده ایرانی است.» 

آسوشیتدپرس: مصر مرز با غزه را تقویت کرد

آسوشیتدپرس امروز جمعه به نقل از یک مقام بلندپایه امنیتی مصر گزارش داد که کشورش اقدام به تقویت نیروهای خود را در مرز با نوار غزه کرده است.

این تحولات در حالی است که محافل صهیونیستی از احتمال انتقال ساکنان غزه به سینا با تشدید بمباران نوار غزه و تسریع آمادگی ارتش اشغالگر برای انجام عملیات نظامی زمینی صحبت کرده‌اند/ایسنا

بن سلمان در گفتگو با مکرون: قاطعانه از آرمان فلسطین حمایت می‌کنیم

محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان سعودی، درگفتگویی تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری موضع قاطع کشورش را برای حمایت از آرمان فلسطین و حمایت از تلاش‌ها برای دستیابی به صلحی جامع و عادلانه که دسترسی مردم فلسطین به حقوق مشروع آنها را تضمین می‌کند، تکرار کرد.

محمد بن سلمان در این تماسی تلفنی در مورد تشدید تنش نظامی کنونی در غزه و اطراف آن صحبت کرد و بر ضرورت تلاش برای یافتن راه‌های توقف عملیات نظامی که جان افراد بیگناه را می‌گیرد تاکید کرد.

ولیعهد عربستان سعودی، پیش از این نیز در تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران با ابراهیم رئیسی و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری ایران و ترکیه گفتگو کرده بود.

سازمان ملل گزارش داد: آوارگی بیش از ۴۲۳ هزار نفر از نوار غزه بعد از بمباران‌های شدید اسرائیل

 سازمان ملل گزارش داد در نتیجه بمباران شدید اسرائیل، بیش از ۴۲۳۰۰۰ نفر مجبور به ترک خانه‌های خود در نوار غزه شده‌اند. آژانس امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد آوارگان در این منطقه پرجمعیت تا شامگاه پنجشنبه با ۸۴۴۴۴ نفر افزایش به ۴۲۳۳۷۸ نفر رسید.

حمله توپخانه‌ای اسرائیل به جنوب لبنان

بیانیه دفتر آیت الله سیستانی: به دنبال اتخاذ موضع واحد علمای اسلام هستیم

هیئت هایی را به الازهر مصر و حوزه علمیه قم فرستادیم و به دنبال اتخاذ موضع واحد در دنیای اسلام هستیم.

حرکت مردم غزه به سمت جنوب درپی حمله زمینی احتمالی اسراییل

بارش اعلامیه‌ها از آسمان غزه برای ترک خانه‌ها

اعلامیه‌هایی از آسمان غزه بر روی شهر سرازیر شده است که به غیرنظامیان می‌گوید فورا خانه‌های خود را ترک کنند. در این اعلامیه‌ها که از سوی رژیم صهیونیستی منتشر شده آمده است: «خطاب به ساکنان شهر غزه، سازمان‌های تروریستی جنگ علیه اسرائیل را آغاز کرده‌اند. شهر غزه به میدان جنگ تبدیل شده است. شما باید فورا خانه‌های خود را تخلیه کنید و به سمت جنوب بروید.» 

اصابت مستقیم موشک‌های مقاومت به تل‌آویو

نیروهای امدادی رژیم صهیونیستی می‌گویند به دنبال اصابت این موشک، چند شهرک‌نشین مجروح شده‌اند.

طبق گزارشات رژیم صهیونیستی لحظاتی پیش به جنوب لبنان گلوله‌های فسفر شلیک کرد‌

 ارتش لبنان برای اولین بار پس از ۵۶ سال به سمت شمال سرزمین‌های اشغالی توپخانه شلیک کرد‌

اینترنت غزه از امشب قطع خواهد شد

"شلومو کرعی" وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قرار است از ساعت 12 امشب اینترنت در سراسر نوار غزه قطع شود.

شهادت یک خبرنگار دیگر توسط صهیونیست‎ها

رژیم صهیونیستی دقایقی قبل گروهی از خبرنگاران از جمله اعضای تیم رسانه‌ای الجزیره را در جنوب لبنان هدف قرار داد که طی آن یک خبرنگار به شهادت رسیده و ۳ خبرنگار دیگر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی خودروی این خبرنگاران را در منطقه علما الشعب هدف قرار داده است.

رویترز: عربستان توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به تأخیر انداخته است

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آشنا به تفکر ریاض گزارش داده عربستان سعودی برنامه‌های تحت رهبری آمریکا برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به تأخیر انداخته است. 

 مقتدی صدر خواهان بستن سفارت‌های رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی شد

در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که برای هفتمین روز ادامه دارد، خطیب نماز جمعه در میدان التحریر عراق و نماینده جریان جریان صدر این کشور به نمایندگی از رهبر این جریان خواهان بستن تمامی سفارت‌های رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی شد. 

کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در پاسخ به تداوم حملات هواگردهای ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شهر اشغالی تل‌آویو را هدف حمله راکتی قرار داد

حزب‌الله رسما اعلام کرد: مواضع اسرائیل را زدیم

حزب الله لبنان اعلام کرد:مواضع العباد، مسکفعام، رامیا و جل العالم در اراضی اشغالی به‌صورت مستقیم و مناسب هدف قرار گرفته و شلیک‌ها «به‌طور دقیق» با اهداف برخورد داشتند.

خبرنگار CNN عذرخواهی کرد و نوشت خبر سربریدن نوزادان توسط حماس کذب بوده و دولت اسرائیل امروز اعلام کرده نمی‌تواند اخبار دفتر نتانیاهو را تایید کند!

نیروی زمینی ارتش اسرائیل وارد نوار غزه شد

طرح امریکا و رژیم صهیونیستی برای انتقال یک میلیون فلسطینی به کشورهای عربی و دزدیدن غزه

میدل ایست نیوز: «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا، در چند ساعت اخیر تماس‌های گسترده و مذاکرات فشرده‌ای با مقامات امنیتی و سیاسی منطقه داشته تا آنان را به پذیرش ساکنان نوار غزه متقاعد کند، چون ارتش اسرائیل در بیرون مرزهای غزه آماده «با خاک یکسان کردن غزه» است.

 تعبیر «با خاک یکسان کردن» تعبیری است که بلینکن عینا به کار برده است. طرح امریکا شامل انتقال یک میلیون شهروند ساکن نوار غزه به مصر و پس از آن توزیع آنها میان عربستان و اردن و قطر و امارات است.

اسرائیل برای ارسال هشدار تخلیه به یک‌ میلیون فلسطینی با آمریکا رایزنی نکرد

شلیک موشک عیاش ۲۵۰ توسط حماس ، مربوط به امروز‌  

 صهیونیست ها ادعا کردند که این موشک را توسط سامانه پدافندی فلاخن داوود رهگیری و منهدم کردند.

اسرائیل به اندازه کل درگیری‌های سال ۲۰۱۴ در این ۶ روز بمب بر سر غزه ریخته است 

نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده نیروهای این رژیم بین ۷ تا ۱۲ اکتبر ۶۰۰۰ بمب بر سر غزه ریخته است. 

این تعداد معادل با کل تعداد بمب‌هایی است که در جریان کل روزهای درگیری در سال ۲۰۱۴ بر سر مردم غزه ریخته شد. آن جنگ ۱۹ روز به طول انجامید. 

از دقایقی پیش پرتاب راکت به سمت تل‌آویو، هرتزلیا و اسدود آغاز شده است

 هیچ نیروی اشغالگری وارد غزه نشده است

خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین در غزه به نقل از منبعی امنیتی در این منطقه اظهار داشت که خبر منابع اسرائیلی مبنی بر ورود نیروهای اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه صحت ندارد و این خبرسازی‌ها با هدف بالا بردن روحیه نظامیان صهیونیست و جامعه صهیونیستی انجام می‌شود./ نور نیوز

جزئیات طرح آمریکا و اسرائیل برای انتقال یک میلیون ساکن نوار غزه به کشورهای عربی

دام حمله زمینی حماس برای اسرائیل

الکس یونجر رئیس سابق سازمان اطلاعات انگلیس:  حماس دامی برای اسرائیل برای حمله زمینی به غزه پهن کرده است.

سازمان ملل:‌ یک کریدور برای کمک به غزه باز شود

دبیر کل سازمان ملل: باید یک کریدور بشردوستانه برای رساندن کمک‌ها به مردم غزه باز شود. وضعیت غزه به شکل خطرناک و بی‌سابقه‌ای بدتر شده است. حتی جنگ‌ها نیز قوانینی دارند و قوانین بین‌المللی بشردوستانه باید رعایت شود و از غیرنظامیان محافظت شود.

عربستان: با کوچ اجباری مردم غزه مخالفیم

وزارت خارجه عربستان :قاطعانه با درخواست‌ها برای کوچاندن اجباری مردم فلسطین از نوار غزه مخالفیم.محروم کردن مردم غزه از نیازهای اساسی برای زندگی کریمانه، نقض آشکار قوانین بین‌المللی انسانی به شمار می‌رود.

ویترز نام قاتل فیلمبردارش را سانسور کرد!

 رسانه انگلیسی رویترز در بیانیه‌ای شهادت فیلم‌بردار خود را اعلام کرده اما در کمال تعجب نامی از هدف قرار گرفتن او توسط اسرائیل نبرده است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه: خواستار توقف فوری حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی هستیم که تا این لحظه به شهادت هزار و ۹۰۰ نفر از جمله ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن و مجروح شدن ۷ هزار و ۶۹۶ نفر از جمله ۲ هزار کودک و هزار و ۴۰۰ زن منجر شده است

فاکس‌نیوز: آمریکا خواستار تعویق حملۀ زمینی اسرائیل شده

فاکس‌نیوز به نقل از منابع مطلع گزارش داده آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته عملیات زمینی خود در غزه را تا زمان بازشدن مسیر ایمن برای خروج فلسطینی‌ها به تعویق بیندازد.

یک خبرنگاری سوری در بلندی‌های جولان ادعا می‌کند نیروهای وابسته به الحشد شعبی عراق از طریق سوریه وارد لبنان می‌شوند.

مقاومت یک بالگرد اسرائیلی را سرنگون کرد

شبکه قدس فلسطین به نقل از منابع عبری: مقاومت توانست یک بالگرد اسرائیلی را که حامل ۵۰ نظامی بود، سرنگون و آن را کاملا منهدم کند.

 بی بی سی از بازداشت خبرنگارانش توسط پلیس اسرائیل خبر داد

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: خبر فوری

تگ های مرتبط

ارسال نظر