ایران خودرو | قرعه کشی ایران خودرو

با توجه به تولید 8 خودروی جدید در ایران‌خودرو که به تازگی توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری شده است و با توجه به ضرورت عرضه خودرو فقط در قالب سامانه یکپارچه، در نوبت بعدی سامانه یکپارچه، طبق قاعده این 8 محصول عرضه خواهد شد.​

سایت شماره یک:

ایران خودرو تنوع محصول دارد. ایران خودرو بزرگترین خودرو سازی در ایران است. ایران خودرو هر چند وقت یکبار محصولاتش را پیش فروش می کند. ایران خودرو خدمات پس از فروش خوبی دارد. برای اطلاع از قیمت محصولات ایران خودرو این مطلب را بخوانید.

معدن و تجارت تاکنون چندین مرحله عرضه یکپارچه خودرو از طریق سیستم نوبت‌دهی را اجرا کرده است که در دو نوبت اول آن که یک‌بار در اسفند ۱۴۰۱ و ‌بار دیگر در اردیبهشت امسال برگزار شد تقریبا اغلب خودروسازان از جمله دو خودروساز بزرگ یعنی سایپا و ایران‌خودرو به عرضه خودرو به متقاضیان پرداختند و متقاضیان نیز براساس فرآیند نوبت‌دهی در نوبت تحویل خودرو قرار گرفتند. 

در نوبت دوم عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه، به ۳ درصد از متقاضیان، خودرویی تعلق نگرفت که پیرو آن مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو  به خبرنگار فارس گفت: سامانه یکپارچه خودرو در شهریور ماه در قالب «طرح جایگزینی» برای ۳ درصدی که در مرحله دوم ثبت نام، خودرویی به آنها تخصیص داده نشده باز می‌شود. 

مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو افزود: با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و همچنین محصولات جدید، در شهریور ماه برای ۳ درصد باقیمانده (افراد متقاضیان مرحله دوم) که خودرویی به آنها تخصیص داده نشده، ضمن حفظ اولویت امکان انتخاب خودروی جدید برای آنها فراهم می شود. 

بنابراین سامانه یکپارچه خودرو برای این دسته از متقاضیان در ۷ شهریور ماه باز شد اما در حالی که قرار بود در بازگشایی شهریورماهِ سامانه یکپارچه «‌محصولات جدید» و «ظرفیت جذب‌نشده خودروساز» عرضه شود، این وعده محقق نشد و سامانه با عرضه ۲ مونتاژکار و معرفی چندین مدل خودرو میلیاردی باز شد در حالی که مونتاژکاران همین خودروها را آن زمان در نمایندگی‌های خود در قالب فروش فوری و فروش سه‌ماهه عرضه می کردند و هنوز هم عرضه می کنند. 

همچنین یک مرحله عرضه خودرو در سامانه یکپارچه نیز در ۲۴ مهر باز شد که می توان از آن به عنوان مرحله سوم عرضه یکپارچه خودرو یاد کرد. اما در این دوره از عرضه هم فقط چهار خودروساز مونتاژی (ایلیا، کرمان موتور، سانیار موتور و موتور پارسیان ) حضور یافتند که خودروهای میلیاردی عرضه می‌کردند؛ در اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودرو  نیز ذکر شد که این عرضه از محل افزایش تولید و ظرفیت‌های مازاد ویژه ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول و دوم و همچنین افرادی که تاکنون ثبت‌نامی در سامانه نداشته اند بازگشایی شده است و  این عرضه محدود در حالی بود که متقاضیان خرید خودرو،  ماه‌ها در انتظار عرضه خودروسازان بزرگ داخلی بودند. 

در روز ۲۶ مهرماه‌ رقابت‌ قیمت جدید ۸ خودرو از محصولات ایران خودرو را اعلام کرد که به گفته سپهر دادجوی توکلی، مدیرکل روابط عمومی مرکز ملی رقابت، این ۸ خودرو از نظر معاونت حمل و نقل وزارت صمت خودروهای جدید تشخص داده شده است و لذا شورای رقابت این خودروها را ‌قیمت‌گذاری کرد. 

‌هشت خودرو جدید ایران‌خودرو که توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری شد، شامل دنا پلاس دستی با موتور EF۷P با گیربکس MT۶، دنا پلاس توربو اتوماتیک آبشنال، سورن پلاس با موتور P۷CU، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه ای ارتقا یافته، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقا یافته، رانا پلاس ارتقا یافته، تارا دستی P۱V با گیربکس ۶MT و تارا اتوماتیک V۴LX است.

بنابراین با توجه به اینکه پیش از این از سوی مدیر سامانه یکپارچه اعلام شده بود که محصولات جدید خودروسازان در سامانه یکپارچه عرضه خواهد داشت و همچنین از آنجا که ۸ محصول جدید توسط ایران خودرو تولید شده که معاونت حمل و نقل وزارت صمت هم این خودروها  را محصولات جدید تشخیص داد و گفت که با همت سازمان حمایت و شورای رقابت قیمت‌گذاری شده است، بنابراین‌ باید در نوبت بعدی عرضه‌ سامانه یکپارچه، تحت هر عنوان‌، این ۸ محصول جدید به مشتریان و متقاضیانی که ماه‌ها در انتظار عرضه خودروسازان هستند، ارائه شود. 

منبع: فارس

علیمردان عظیمی افزود: این ذهنیت که ایران خودرو این خودروها را نگه داشته تا بعد از افزایش قیمت به مردم تحویل بدهد درست نیست، زیرا از آنجایی که این خودروها برای مشتری فاکتور شده، هرگونه افزایش قیمت هیچ تأثیری در قیمت این ۱۹ هزار و ۷۰۰ خودور نخواهد داشت.

وی ادامه داد: این خودرو ها متعلق به مردم است. به دلیل اینکه بر اساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی باید یک و نیم درصد را به یک مجموعه ای پرداخت و برای مجوز شماره گذاری اقدام کنیم، مشکلی پیش آمده بود که آن هم با پیگیری‌های انجام شده از امروز (سه شنبه) این ۱۹ هزار و ۷۰۰ خودرو تحویل مردم خواهد شد.

مدیر عامل ایران خودرو گفت: اما حدود ۱۳ هزار خودرو داریم که با مشکل قیمت گذاری مواجه هستیم و این موضوع به شورای رقابت ارجاع شده و اکنون به دنبال مصوبه شورای رقابت برای تعیین قیمت این خودروها هستیم.

منبع: ایرنا

برای اطلاع از شرایط و ثبت نام فروش فوق العاده ایران خودرو ادامه این گزارش را بخوانید.

فروش فوق العاده ایران خودرو شهریور ۱۴۰۲ 

فروش فوری ایران خودرو مربوط به فوتون تونلند دیزلی صفر ۱۴۰۲ است. قیمت کارخانه ایران خودرو برای این محصول درنظر گرفته شده است. موعد تحویل ایران خودرو در این طرح آبان و آذر است. 

لینک سایت ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۲

تکمیل مراحل ثبت نام تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام ایران خودرو یعنی آدرس https://esale.ikco.ir/ انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند،  مسئولیتی متوجه شرکت ایران خودرو نخواهد بود.

شرایط ثبت نام ایران خودرو 1402

ثبت نام ایران خودرو صرفاً از طریق سایت شرکت و به صورت اینترنتی بوده و متقاضی مکلف است با انتخاب نمایندگی‌هایی محل سکونت خود اقدام به ثبت سفارش کند.

ضروری است پیش پرداخت اولیه نقدی از کارت بانکی مالک قرارداد واریز و چک‌های مدت دار تکمیل مالی نیز متعلق به مالک قرارداد باشد.

در صورت ثبت نام فروش فوری ایران خودرو و عدم احراز شرایط فوق ضمن ابطال قرارداد، متقاضی در سال ۱۴۰۲ امکان ثبت نام در هیچ یک از طرح های فروش شرکت را نخواهد داشت و مطابق ضوابط شرکت وجه پیش پرداخت ظرف مدت بیست روز به حساب وی عودت داده می‌شود.

جهت هر نوع خودرو، هر شخص (با کد ملی مشخص و شرایط سنی بالای ۱۸ سال) صرفاً می تواند برای یک دستگاه ثبت نام کند.ضمنا افرادی مجاز به ثبت نام می باشند که طی یکسال گذشته (از مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۲) تاکنون هیچ یک از انواع پیکاپ را از شرکت ایران خودرو دیزل خریداری نکرده باشند.

زمان ثبت نام ایران خودرو 1402

زمان ثبت نام ایران خودرو مرداد ۱۴۰۲ از دوشنبه ۳ مهر ساعت ۱۰ صبح آغاز خواهد شد. مهلت واریز وجه ایران خودرو تا پایان تکمیل ظرفیت اعلام شده است.

لینک سایت ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۲

تکمیل مراحل ثبت نام تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام ایران خودرو یعنی آدرس  https://esale.ikco.ir  / انجام می‌شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت ایران خودرو نخواهد بود.

زمان ثبت نام ایران خودرو شهریور ۱۴۰۲

زمان ثبت نام ایران خودرو مرداد ۱۴۰۲ از شنبه ۴ شهریور آغاز شده است و تا تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.

مراحل واریز وجه ایران خودرو شهریور ۱۴۰۲

مرحله اول: متقاضی با مراجعه به سایت  فروش اینترنتی  ایران خودرو نسبت به انتخاب محصول مورد نظر خود اقدام کند. دریافت کد کاربری و کلمه عبور قبل از ثبت نام در سایت فروش اینترنتی از الزامات ثبت نام است؛ لذا بدیهی است در صورت عدم دریافت کد کاربری و کلمه عبور، امکان ثبت نام میسر نخواهد بود.

پس از انتخاب نوع خودروی مورد نظر توسط متقاضی، در صورتی که فرد قبلآ در سایت پروفایل ایجاد نکرده باشد به مرحله ثبت اطلاعات هویتی هدایت شده و میتواند نسبت به ایجاد / ویرایش پروفایل اقدام کند.

مرحله سوم: در پایان فرآیند ثبت نام، متقاضی جهت پرداخت وجه خودروی انتخابی، به درگاه پرداخت اینترنتی هدایت شده و اقدام به واریز وجه می‌کند، به وجوه واریزی از طریق غیر سایت ایران خودرو به آدرس ir.ikco.esale، ترتیب اثری داده نمی‌شود.

مرحله چهارم: متقاضی ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی باید پس از مرحله واریز وجه، نسبت به انتخاب کد نمایندگی مطابق با استان محل سکونت (آدرس و کدپستی) و شرکت بیمه گر از طریق پنل کاربری در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس  ir.ikco.esale  اقدام کند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر