قیمت دلار | قیمت دلار الان | قیمت دلار امروز

قیمت دلار روز گذشته با افزایش ۴۰۰ تومانی در کانال ۵۱ هزار تومانی نوسان داشت. گر چه اخبار نامساعد سیاسی هر از گاهی روانه بازار می‌شود اما این یکه‌تازی سیاست‌گذار است که قیمت دلار را مشخص می‌کند.

سایت شماره یک:

قیمت دلار ثابت نیست. قیمت دلار مدام در نوسان است. قیمت دلار هرروز تغییر می کند. قیمت دلار امروز افزایشی شده است. برای اطلاع بیشتر از قیمت دلار مطلب زیر را بخوانید.

قیمت دلار روز گذشته با رقم ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. این اسکناس برخلاف روزهای یکشنبه و دوشنبه با گپ مثبت باز شد و کاهش روزهای گذشته را جبران کرد. معامله‌گران بازار ارز روند اخبار را همچنان نامساعد می‌دانند.

از سویی موضوع افزایش فروش نفت ایران به چین حساسیت مجلس نمایندگان آمریکا را زیاد کرده و از سوی دیگر موضع ایران در جنگ حماس و اسرائیل هر از گاهی ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد و رسانه‌ای می‌شود. این سیگنال‌های منفی هر چند به اعتقاد کارشناسان اقتصادی دوام محدودی دارد و اثر کوتاه‌مدت بر بازارهای مالی می‌گذارد، اما دست پرقدرت بازارساز را نیز در تثبیت فعلی قیمت ارز نباید نادیده گرفت.

با این وجود کارشناسان اقتصادی همواره بر موضوع رشد نقدینگی و پایه پولی به‌عنوان تهدید برای اقتصاد ایران نگاه می‌کنند. آنها معتقدند نرخ تعادلی دلار در اقتصاد ایران بالاتر از اعداد فعلی است و نقدینگی همچنان رو به رشد است.

معامله‌گران بازار ارز تاکید دارند خوش‌بینی بازار آزاد نسبت به رویدادهای سیاسی از بین رفته است. روزهای گذشته که دلار کاهشی بود معامله‌گران در فاز احتیاطی قرار داشتند و بازار بیشتر فروشنده بود تا خریدار، اما دیروز خریدار زیاد بود و فروشنده کم.

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه همانند دلار تهران افزایش داشت. در بازار هرات، دلار با رشد ۶۰۰ تومانی با قیمت ۵۱ هزار و ۵۶۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نیز رشدی همانند دلار هرات داشت و با همان رقم ۵۱ هزار و ۵۶۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته ۹ آبان در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۷۸ تومان عرضه شد و ۱۲ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز با ۱۳ تومان افزایش با رقم ۳۷ هزار و ۵۲۶ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۴ هزار و ۴۵۱ تومان معامله شد و کاهش ۵۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۳ هزار و ۸۳۱ تومان تعیین شد و ۲۹۵ تومان رشد داشت. یوروی حواله نیز با رقم ۳۹ هزار و ۵۷۸ تومان قیمت‌گذاری شد و ۲۶۸ تومان افزایش داشت.

روز گذشته درهم امارات با افزایش ۱۱۰ تومانی با قیمت ۱۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۱۸ تومان عرضه شد و رشد چهار تومانی داشت. اسکناس درهم نیز با همین مقدار افزایش با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۰ تومان عرضه شد.

بازار‌ها مثبت شروع کردند

دیروز دوشنبه یکم آبان ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار تهران افزایشی بود. پس از ناکامی روند افزایشی دلار در روز‌های پایانی مهر ماه و بازگشت مجدد نرخ این ارز از کانال 51 به کانال 50، روز گذشته اسکناس آمریکایی در کانال پایین‌تر دچار رشد قیمت شد. هر برگ دلار آزاد نخستین فعالیت‌های خود را در بازار صبح روز گذشته با حدود 200 تومان رشد نسبت به آخرین نرخ روز پیشین در رقم 50 هزار و 300 تومان آغاز کرد. در ادامه بازار روز دوشنبه نرخ این ارز رشد 350تومانی دیگری را نیز تجربه کرد و در نهایت نرخ نقدی دلار با حدود 550 تومان رشد نسبت به قیمت پیشین در رقم 50 هزار و 650 تومان بسته شد.

اما این پایان روند افزایشی دلار در روز گذشته نبود، بازار فردایی دلار در عصر روز دوشنبه محل جولان معامله‌گران افزایشی بود. به‌طوری‌که قیمت دلار فردایی در بازار عصر روز دوشنبه حوالی رقم 50 هزار و 800 تومان نوسان می‌کرد. رشد قیمت دلار در بازار روز گذشته تنها مختص به دلار نبود. در حالی که قیمت اسکناس آمریکایی در بازار روز یکشنبه نوسانات کاهشی ثبت می‌کرد، نرخ دیگر ارز‌های بازار تهران در این روز افزایش یافتند. روز دوشنبه نیز دیگر ارز‌های بازار تهران به روند افزایشی خود ادامه دادند. هر برگ اسکناس یورو و پوند در بازار روز گذشته هر یک به ترتیب 235 و 210تومان رشد کرده و در ارقام 53 هزار و 800تومان برای یورو و 61 هزار و 700 تومان برای پوند معامله شدند.

سکه در پله‌های نهایی 28

دیروز روند نرخ‌ها در معاملات بازار سکه و طلا نیز افزایشی بود. بر اساس فرمول محاسبه نرخ سکه طلا در بازار تهران، قیمت هر قطعه از این فلز گران‌بها برابر است با حاصل‌ضرب نرخ طلای جهانی در قیمت روز دلار آزاد و ضریب تبدیل اونس به گرم سکه. در نتیجه با رشد قیمت دلار در بازار دیروز قیمت سکه نیز رشد کرد. هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در بازار عصر روز گذشته با حدود 150 هزار تومان رشد نسبت به نرخ روز گذشته به رقم 28 میلیون و 800 هزار تومان رسید. نیم سکه در بازار دیروز 50 هزار تومان رشد کرد. ربع سکه نیز حدود 50 هزار تومان ارزان شد و در رقم 10 میلیون و 350هزار تومان به فروش رسید. در این میان نرخ حباب سکه طرح جدید نیز در بازار روز گذشته در کانال قیمتی 5 میلیون و 100 هزارتومانی محاسبه شد.

منبع: دنیای اقتصاد

قیمت دلار روز گذشته با گپ مثبت به کانال ۵۱ هزار تومانی صعود کرد، اما در میانه روز افزایش قیمت این اسکناس کمی تعدیل شد و با رقم ۵۰ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد.

معامله‌گران بازار ارز نقش بازارساز را در رونددهی به قیمت دلار و ثبات نسبی این اسکناس موثر می‌دانند. کارشناسان اقتصادی نیز رویکرد سیاست‌گذار برای مهار اسکناس آمریکایی را غیر اقتصادی و دود آن را در چشم تولید، صادرات و در کل، مردم می‌بینند. آنها معتقدند افزایش نرخ بیکاری،‌ ورشکستگی موسسات مولد و ایجاد رانت از عمده تبعات سیاست کنترل قیمت دلار است.

در روزهای گذشته موضوع جنگ حماس و اسرائیل و احتمال دخالت نیابتی ایران در این درگیری مورد توجه معامله‌گران بازار ارز قرار داشت. با این وجود تحلیلگران بازارها معتقدند مسائل سیاسی تاثیر چندانی بر روند قیمت‌ در بازارهای مالی ندارد. آنها می‌گویند در حال حاضر موضوع پذیرش لغو تحریم‌ها از سوی طرف‌های غربی و یا پایان درگیری در منطقه می‌تواند دلار را به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگرداند. در غیر این صورت اسکناس آمریکایی در کریدور ۵۰ هزار تومانی ماندگار است. کارشناسان اقتصادی محدوده فعلی قیمت دلار را منطقه ۵۰ هزار و ۲۰۰ تا ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومانی می‌دانند.

روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه روند متوازنی نداشت. در بازار هرات دلار با افزایش ۱۵۰ تومانی با قیمت ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. قیمت دلار سلیمانیه ۲۰۰ تومان کاهش داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز دوشنبه یکم آبان‌ماه در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۳۶ تومان عرضه شد و ۶ تومان افزایش داشت. دلار حواله نیز با رشد پنج تومانی با رقم ۳۷ هزار و ۴۸۷ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز دوشنبه اسکناس یورو با رقم ۵۳ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد و افزایش ۴۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۳ هزار و ۶۶۶ تومان تعیین شد و کاهش ۴۵ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با رقم ۳۹ هزار و ۶۹۶ تومان قیمت‌گذاری شد و رشد ۹ تومانی داشت.

روز گذشته درهم امارات بار دیگر کانال ۱۴ هزار تومانی را از دست داد و با افت ۱۲۰ تومانی با قیمت ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۰۷ تومان و اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۸ تومان درج شد و تغییر قیمت یک تومانی داشتند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر