قیمت سکه

روز گذشته قیمت طلا و سکه با روند کاهشی در تمام قطعات و وزن‌ها به کار خود پایان داد. دیروز فاکتورهای تعیین قیمت در بازار طلا نزولی بود و بزرگان این بازار نیز از ترس ریزش‌های لحظه‌ای، دست از مبادله کشیده بودند.

سایت شماره یک:

قیمت سکه مدام در حال نوسان است.مدتی است قیمت سکه به شدت گران شده است. قیمت سکه دیگر ارزان نمی شود. قیمت سکه به قدری گران شده است که مردم برای سمایه گذاری به آن فکر نمی کنند. برای اطلاع بیشتر از قیمت سکه مطلب زیر را بخوانید.

روز گذشته کاهش پلکانی قیمت دلار و افت ارزش طلای جهانی، قیمت طلا و سکه را در سراشیبی قرار داد.

فعالان بازار طلا معتقدند نوسانات کاهشی بازار فلز زرد چندان شارپی نیست اما لحظه به لحظه در حال وقوع است و همین موضوع هرگونه پیش‌بینی را برای قیمت طلا و سکه سخت کرده است. علاوه بر این، چنین وضعیتی حرفه‌ای‌های بازار را نیز از مبادله دلسرد کرده است.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

گفتنی است روز گذشته انس جهانی طلا با کاهش بیش از ۱۵ دلاری در کانال ۱۹۰۰ دلاری عقب‌نشینی کرد و در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۶۴ دلار در حال معامله است.

سکه گرمی به کانال ۵ میلیونی برگشت

دیروز ۱۶ آبان، قیمت سکه امامی کاهش نزدیک به ۳۰۰ هزار تومانی داشت. این مقدار افت، بزرگترین قطعه سکه را به کانال ۲۸ میلیونی بازگرداند و با رقم ۲۸ میلیون و ۹۹۶ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار کاهش ۱۰۱ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۰۲ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته نیم‌‌سکه کاهش ۱۵۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی ایستاد. ربع سکه ‌نیز کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با افزایش یک میلیون تومانی، کانال ۶ میلیونی را از دست داد و با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد.

مثقال یک پله عقب‌نشینی کرد

سه‌شنبه قیمت طلا نیز کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۱۱۵ هزار تومان کاهش با رقم ۱۰ میلیون و ۵۷۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افت ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۳۸ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۰۵ هزار تومان معامله شد.

در شانزدهمین روز آبان تنها قطعه‌ای که افزایش حباب داشت سکه بهار با ۱۶۲ هزار تومان رشد بود؛ حباب سایر قطعات سکه کاهشی شد. دیروز حباب سکه‌های امامی ۳۶ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۱۸ هزار تومان، ربع سکه ۳۴ هزار تومان و سکه گرمی بیش از یک میلیون تومان کاهش حباب داشتند.

بررسی قیمت سکه امامی در بازار تهران حاکی از آن است که این فلز گران‌بهای داخلی که در روز پنجشنبه هفته قبل تا نزدیک مرز ۳۰ میلیون تومان پیشروی کرده بود در اولین روز هفته جاری تا پله سوم کانال ۲۹ میلیون تومان ریزش کرد.

گفتنی است که در چند وقت گذشته معامله‌گران شاهد روند‌های ناموفق این چنینی بوده‌اند.

به عقیده کارشناسان عدم‌تغییر در شرایط درگیری‌های نظامی منطقه از جمله مهم‌ترین عوامل شکست روند افزایشی اخیر است. این افراد معتقدند که بازار در روز‌های پایانی هفته گذشته به استقبال ریسک‌های احتمالی سخنرانی دبیرکل گروه حزب الله رفته بود که پس اتمام این سخنرانی ریسک‌ها از میان رفت و رشد قیمت بازار نیز جبران شد. 

در معاملات پشت‌خطی شنبه شب هم کمتر کسی حاضر بود ریسک خرید سکه امامی را به جان بخرد و فلز زرد رنگ داخلی در مقایسه با عصر شنبه تقریبا رنج بود.

فعالان بازار می‌گفتند به نظر می‌رسد که سکه‌بازان به دنبال تعیین تکلیف قیمت دلار هستند تا مسیر حرکتی خود را مشخص کنند.

اسکناس آمریکایی که در معاملات پشت‌خطی جمعه در حدود ۵۲ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رسیده بود روز گذشته کاهش معناداری را تجربه کرد و تا پله اول کانال ۵۱ هزار تومان پایین آمد.

تکتیکال کارها معتقد که سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در صورتی بالای این مرز ماندگار شود فشار خریداران دوباره به بازار سکه زیاد خواهد شد و احتمال رشد تدریجی سکه تا سطح ۳۰ میلیون تومان وجود دارد.

با این حال اگر نرخ دلار مانند روز قبل اصلاح شود این امر می‌تواند جسارت خریداران را دوباره کاهش دهد و بازار شاهد تداوم ریزش سکه شود.

به عقیده این دسته اگر سکه امامی حمایتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است فشار فروش در بازار بیشتر شود و سکه نه تنها تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان بلکه پله‌های انتهای مرز ۲۸ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

منبع: اکو ایران

بازار سکه و طلا هفته گذشته را با نوسانات قیمتی پشت سر گذاشت؛ تغییرات انس جهانی و نرخ ارز با اثر پذیری از اخبار سیاسی منطقه باعث افزایش و کاهش قیمت طلا و سکه در طول هفته شد.

در همین رابطه محمد کشتی آرای فعال بازار طلا  درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: در ابتدای هفته گذشته قیمت هر انس طلا تا ۲۰۰۶ دلار بالا رفت با توجه به این افزایش، قیمت سکه و طلا نیز صعوی شد به تدریج از روز دوشنبه به دلیل کاهش تنش های خاورماینه قیمت انس جهانی نیز افت کرد همین موضوع باعث شد انس جهانی به ۱۹۸۲ دلار نیز برسد.

وی اضافه کرد: در مجموع در پایان هفته گذشته قیمت انس جهانی با کاهش ۲۰ دلاری به ۱۹۸۶ دلار رسید قیمت ارز نیز نوسانات معمول خود را داشت بنابراین از اواسط هفته قیمت سکه و طلا سیر نزولی پیدا کرد اما در روز پنجشنبه با وجود تغییر اندک انس جهانی، نوسان ارزی باعث شد نسبت به روز شنبه کمی کاهش قیمت ها را داشته باشیم.​

این فعال بازار طلا با بیان اینکه تغییرات عمده‌ای در قیمت‌ها ایجاد نشده است، افزود: در آخرین نرخ اعلامی روز پنجشنبه قیمت سکه سکه طرح قدیم به نسبت روز شنبه ۴۵۰ هزار تومان کاهش داشته است سکه طرح جدید، نیم سکه، ربع سکه وسکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشند اما حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

کشتی آرای با اشاره به روند با ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه عنوان کرد: در طول هفته قیمت انس جهانی کاهش یافت اما نرخ ارز کمی افزایش داشت این دو همدیگر را پوشش دادند که باعث شد قیمت ها روال با ثباتی داشته باشند.

وی درباره آخرین نرخ های بازار نیز گفت: در پایان معاملات هفته قیمت انس ۱۹۸۶ دلارشد، قیمت سکه طرح قدیم ۲۶ میلیون تومان، سکه طرح جدید ۲۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد، قیمت طلای آب شده ۶۰ هزار تومان افزایش داشت و  به ۱۰ میلیون ۹۲۰ هزار تومان رسید هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۵ هزار تومان افزایش ۲ میلیون و ۵۲۲ هزار تومان شد.

به گفته کشتی آرای وضعیت عرضه و تقاضا در بازار متعادل است و تقاضای اضافی در بازار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی قیمت‌ها را باید روزانه تحلیل کرد آینده قیمت طلا و سکه را غیرقابل پیش بینی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه شرایط موجود سیاسی امکان پیش بینی بازار وجود ندارد باید منتظر باشیم ببینیم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر