برند فونیکس مدیران خودرو در هفدهمین دوره نمایشگاه صنعت خودروی اصفهان از سدان جدید آریزو ۶ جی‌تی رونمایی کرده است.

سایت شماره یک:

برند فونیکس مدیران خودرو که چند وقتی است با عرضه محصولات مختلف نام خود را به‌خوبی در بازار کشورمان مطرح کرده، امسال با دستی پر و رویکردی جدید با تمرکز بر انرژی‌های نو و سازگاری با محیط‌زیست به نمایشگاه خودروی امسال آمده است. مهم‌ترین محصول این برند برای اصفهانی‌ها، سدان جدید آریزو ۶ GT است. البته این خودرو حدود یک ماه پیش در کشورمان معرفی شد و رسانه‌های خودرویی ازجمله پدال امکان بررسی و رانندگی با آن را پیدا کردند اما حالا فونیکس این ماشین را در نمایشگاه اصفهان هم طی مراسمی رونمایی کرده است.

این یکی از جدیدترین سدان‌های چری است که در اواسط سال ۲۰۲۲ با نام آریزو ۵ GT معرفی شد اما مدیران خودرو تصمیم گرفته آن را با نام آریزو ۶ جی‌تی در کشورمان عرضه کند. این ماشین فیس‌لیفت بزرگی روی آریزو ۶ پرو است که در قسمت جلو با چراغ‌ها و جلوپنجره جدید، کاملاً بازطراحی شده و نمایی جذاب‌تر و تهاجمی‌تر به خود گرفته است. مهم‌ترین ویژگی آریزو ۶ جی‌تی اما تجهیز به پیشرانه قوی‌تر ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDI است که با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور، آن را به یکی از قوی‌ترین سدان‌های بازار کشورمان تبدیل می‌کند. علاوه بر این، انتقال نیرو هم بجای گیربکس CVT حالا توسط یک نمونه ۷ سرعته دوکلاچه کلاچ تر صورت می‌گیرد.

به لطف این قوای محرکه، آریزو ۶ جی‌تی به گفته چری ظرف ۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد تا پرشتاب‌ترین سدان مونتاژی کشور لقب گیرد. این خودرو در داخل نیز از داشبورد کاملاً جدیدی بهره می‌برد که ویژگی اصلی آن دو نمایشگر ۱۰ اینچی متصل به هم است. علاوه بر این، آریزو ۶ جی‌تی از سیستم‌های کمک‌راننده فراوانی هم برخوردار است که ازجمله آن‌ها می‌توان به سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین، سیستم هشدار خروج از خط، رادار هشدار خروج از پارک، رادار هشدار باز شدن درب عقب، رادار نقطه کور، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط، سیستم کمکی حرکت در ترافیک، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و… اشاره کرد.

هنوز قیمت دقیق این سدان چینی جدید بازار اعلام نشده است اما به گفته فونیکس، با قیمت بین یک میلیارد و ۴۰۰ تا یک میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد. مطلب بررسی کامل این خودرو توسط پدال را در اینجا بخوانید:

فونیکس اما در نمایشگاه اصفهان در قالب کمپینی بنام «فونیکس، ترسیم زندگی بدون مرز» حاضر شده که محور اصلی آن تمرکز روی تکنولوژی‌های سازگار با محیط‌زیست و انرژی‌های نو است. بدین منظور، این برند اولین خودروی پلاگین‌هیبریدی مونتاژی بازار کشورمان یعنی تیگو ۸ پرو e پلاس را در اصفهان به نمایش درآورده است؛ بنابراین، بازدیدکنندگان از نمایشگاه این فرصت را خواهند داشت تا ویژگی‌های سازگار با محیط‌زیست و پیشرفت‌های تکنولوژیکی فونیکس را از نزدیک لمس کنند. علاوه بر این، یک آریزو تمام الکتریکی هم در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است که هرچند فعلاً حرفی در مورد زمان عرضه آن زده نشده است اما تمرکز فونیکس و مدیران خودرو را روی آینده‌ای پاک نشان می‌دهد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر