مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص سقف قیمت خودروهای وارداتی گفت: واردات خودرو برای افراد عادی تا ۲۰ هزار یورو است اما جانبازان ۷۰ درصد ویژه، تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد غیرویژه تا ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو می‌توانند خودرو وارد کنند.

سایت شماره یک:

میثم اروز بیان کرد: جانبازان بالای ۵۰ درصد چون دارای مشکلات جسمی و حرکتی هستند و نمی توانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، می توانند یک خودرو اتومات خارجی متناسب با وضعیت جسمی خود وارد کنند.

وی افزود: کلیه حقوق دولتی اعم از حقوق گمرکی و مالیات در خصوص خودروهای وارداتی توسط ایثارگران یا بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته اعم از خودروهای نو و کارکرده که در راستای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران وارد می‌شود با نرخ صفر محاسبه شود.

اروز با بیان اینکه براساس ماده ۴۵ قانون جامع ایثارگران، دولت مکلف است سالانه اعتبار و تسهیلات لازم برای تهیه خودرو مناسب برای جانبازان ۵۰ درصد به بالا و آن تعداد از جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد شهید از نظر جسمی، محدودیت حرکتی دارند و همسران و فرزندان معلول، شهدا را پیش بینی کند، افزود: این قانون از ۲ دیماه سال ۱۳۹۱ اجرایی شده است؛ کسانی که از این تاریخ به هر نحوی خودرو گرفته باشند مشمول این طرح نمی شوند.

وی گفت: در آیین‌نامه هیات وزیران گفته شده شرکت های مورد تایید وزارت صمت می توانند خودرو وارد کنند، یکسری شرکت ها اعلام آمادگی کردند و باید برای پیش ثبت نام جانبازان پورتابل را باز کنند؛ از هفته های آینده این کار انجام می‌دهیم البته تکلیف به دوش وزارت صمت است ما هم در کنار آنها هستیم تا این کار زودتر انجام شود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر