استخراج بیش از حد آب زیرزمینی باعث فرونشست زمین با سرعت حداکثر 25 سانتی متر در سال در برخی مناطق شده است.

سایت شماره یک:

فرونشست تهران به وضعیت فاجعه رسیده است. فرونشست تهران  بمب ساعتی خاموشی که حیات جمعیت ۱۳ میلیونی و زیرساخت‌های پایتخت ایران را تهدید می کند. فرونشست تهران یک بمب ساکت است.فرونشست تهران در دهه های اخیر به وضعیت خطر خود رسیده است فرونشست تهران میتواند موجب مشکلات و خطراتی همچون قطعی برق ، ترکیدگی لوله گاز ، تغییر شکل ریل ها ، فرورفتگی ، کج شدن ساختمان ها ، ترک خوردن جاده ها ...شود.

استخراج بیش از حد آب زیرزمینی باعث فرونشست زمین با سرعت حداکثر 25 سانتی متر در سال در برخی مناطق شده است.

فرونشست تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ،موسسه تحقیقاتی اینتل‌لب که گروه بین‌المللی مشاوره اطلاعاتی است، با انتشار چند تصویر ماهواره‌ای، فرونشست زمین در اطراف تهران را «بمب ساعتی بی‌صدا» توصیف کرد.

این گزارش با اشاره به استخراج بیش از حد آب‌های زیرزمینی، از تداوم ۲۵ سانتی‌متر فرونشست سالانه زمین در برخی از مناطق تهران خبر می‌دهد.

سال ۹۷ نیز مجله علمی «نیچر» در گزارشی اعلام کرد که بخش‌هایی از تهران سالانه ۲۵ سانتی‌متر نشست می‌کند که یکی از بالاترین رقم‌ها در جهان است.

مطالعات مربوط به فرونشست زمین در تهران به سال ۲۰۰۳ باز می‌گردد و در سال‌های اخیر برخی نهادها نیز درباره این پدیده هشدار داده‌اند و ارقام بالاتری را نیز اعلام کرده‌اند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر