هواشناسی| هواشناسی تهران

سازمان هواشناسی با هشدار تداوم آلودگی شدید هوا ۶ شهر از جمله تهران از ورود سامانه بارشی به کشور و بارش باران و برف در ۱۶ استان خبر داد.

سایت شماره یک:

هواشناسی یک علم پیچیده است. هواشناسی از طریق وسایل مخصوص پیش بینی می شود. هواشناسی ایران بهترین هوشناسی است. هواشناسی هرروز وضعیت هوا را پیش بینی می کند.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد با عبور موج تراز میانی جو از نیمه جنوبی کشور امروز در برخی مناطق خوزستان،‌ بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کرمان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. ضمن این‌که در سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

فردا شنبه در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان رگبار،‌رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد. یکشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود. در برخی مناطق شمال غرب کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده روی داده و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است.

دوشنبه به‌تدریج با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور در استان‌های واقع در شمال غرب و برخی مناطق استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام ابرناکی، بارش باران،‌رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. سه‌شنبه آینده با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی، بارش باران و وزش باد همراه با کاهی نسبی دما در سواحل دریای خزر،‌اردبیل و آذربایجان شرقی آغاز می‌شود.

از امروز تا دوشنبه آینده در شهرهای تهران، کرج، اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر