دنیای مراقبت پوستی از نظر تنوع محصول و نکات مراقبتی، بسیار گسترده‌تر از تصورات ما است. به همین خاطر توصیه می‌شود برای تهیه محصولات بهداشتی خود در این زمینه، حتما با پزشک متخصص یا مشاوران زیبایی مشورت نمایید.

سایت شماره یک:

امروزه داشتن پوست یکدست و شفاف، سبک مهمی در استایل شخصی و میکاپ روزانه محسوب می‌شود. اما دست و پنجه نرم کردن با آکنه‌های مقاوم و لک‌های پوستی، رسیدن به این خواسته را برای خیل عظیمی از ما به آرزویی دست نیافتنی تبدیل کرده است. حتی بسیاری از افراد، معتقدند داشتن پوست خوب مزیتی ارثی و ژنتیکی است.

خوشبختانه برخلاف تصور عموم مردم، داشتن پوست سالم و درخشان منحصر به ژنتیک فردی شما نیست. بلکه پیش گرفتن لایف استایل سالم و روتین مراقبت اصولی، تاثیر مهمی بر حفظ سلامت و ظاهر پوست شما دارد.

آشنایی با محصولات مراقبتی برای داشتن پوست سالم

روتین‌های مراقبت پوستی، بخش مهمی از زندگی در دنیای مدرن را به خود اختصاص می‌دهند. از تبلیغات تلویزیونی تا صفحات مجازی و مجلات زیبایی، همه جا حرف از روتین‌های معجزه آسا برای داشتن پوست سالم است. اما استفاده از انواع این محصولات واقعا ضروری است؟

حقیقت این است که بسیاری از محصولات دنیای مراقبت پوستی، صرفا جنبه تبلیغاتی دارند و برای مصرف روزانه چندان هم ضروری نیستند. حتی ممکن است با جنس پوست یا نیازهای شخصی شما هماهنگ نباشند. بهترین راه برای داشتن روتین مراقبت پوستی، توجه به نیازهای اختصاصی پوست خودتان است. به این ترتیب می‌توانید با آگاهی و به دور از هرگونه جنجال، به سراغ انتخاب محصولات مهم و حیاتی برای حفظ سلامت پوست‌تان بروید.

قدم اول روتین مراقبتی با پاکسازی پوست

پوست ما در طول روز، در معرض انواع آلودگی‌های محیطی، دود و آلاینده‌ها قرار می‌گیرد. ذرات ریز آلاینده‌ها، می‌توانند در منافذ پوستی تجمع یابند و باعث ایجاد معضلاتی از قبیل جوش، التهاب، لک پوستی و ... شوند. مصرف محصولات مراقبتی روی پوست آلوده نه تنها مزیتی ندارد، بلکه می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ نیز بشود.

با توجه به تمام این نکات، نخستین گام برای روتین پوستی اصولی و موثر، پاکسازی پوست از انواع آلودگی‌ها است. شوینده‌ها، منافذ را به صورت عمقی تمیز می‌کنند و چربی اضافی و سبوم را از بین می‌برند. علاوه براین، اکتیوهای موجود شوینده پوست، می‌تواند فعالیت غدد سباسه و تولید چربی طبیعی صورتتان را تنظیم نمایند.

امروزه انواع مختلفی از شوینده‌های پوستی به شکل فومی، روغنی، صابونی، پن و ... در بازار موجود است. شما می‌توانید با توجه به جنس و نیازهای پوستی خود، شوینده مناسبی را تهیه نمایید. در این بین، اگر پوست حساسی دارید و به دنبال محصولی همه کاره هستید، ژل شستشوی صورت گزینه ایده آل برای شما است. شوینده‌های ژلی فرمولاسیون ملایمی دارند و مانع از ایجاد التهاب و خشکی پوست می‌شوند.

تونر، پوستتان را تعدیل می‌کند

شوینده‌های پوستی درصد زیادی از انواع آلودگی‌ها را از بین می‌برند. اما برخی ذرات ریز که به عمق پوست نفوذ کرده‌اند، ممکن است باقی بمانند و اثرات مخربی داشته باشند. اینجا است که تونرها به میدان می‌آیند. تونر، قدرت نفوذ بسیار بالایی دارد و به عمق لایه‌های پوستی نفوذ می‌کند. این محصول، با هدف از بین بردن آلودگی‌های عمقی و تعدیل PH پوست تولید شده است. حتی می‌توان گفت تونرها، مکمل عملکرد شوینده‌های پوستی هستند.

تونرها تنوع بسیار بالایی دارند و در انواع آبرسان، روشن کننده، ضد لک و ... تولید می‌شوند. توجه داشته باشید که بعد از مصرف تونر، احتیاجی به آبکشی و شستشوی دوباره پوست ندارید. بلکه باید چند دقیقه صبر کنید تا مایع تونر کاملا جذب پوستتان شود. سپس به سراغ مراحل بعدی روتین خود بروید.

پوستتان را هیدراته نگه دارید

آبرسان‌ها، معجزه بزرگی برای حفظ شفافیت و زیبایی پوست شما هستند. این محصول، اکسیری خارق العاده از ترکیبات آبرسان، هیالورونیک اسید و انواع مواد معدنی است. آبرسان‌ها، همانطور که از نامشان پیداست، برای جبران آب از دست رفته پوست طراحی شده‌اند. آنها به لایه‌های پوستی نفوذ می‌کنند و فضای میان بافتی سلول‌ها را هیدراته نگه می‌دارند.

مصرف مداوم و هدفمند آبرسان در روتین پوستی باعث حجیم شدن بافت پوست، رفع خطوط ریز و طراوات صورتتان می‌شود. این محصول به صورت سرم، لوسیون، کپسول و ... در بازار موجود است و شما می‌توانید از انواع آن استفاده نمایید.

از تاثیر کرم دور چشم غافل نشوید

پوست دور چشم، لایه‌ای نازک و بسیار آسیب پذیر است که به سرعت تحت تاثیر محرک‌های اطراف قرار می‌گیرد. از نور آفتاب و آسیب‌های مکانیکی تا مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبتی، همه و همه می‌توانند سلامت پوست دور چشم را به خطر بیندازند. به همین خاطر است که پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند محصولات روتین خود را روی پوست دور چشم استفاده نکنید.

در مقابل، بهتر است به سراغ کرم‌های دور چشم بروید. این کرم‌ها، فرمولاسیون بسیار ملایمی دارند و فاقد مواد شیمیایی مضر و تحریک کننده هستند.

مرطوب کننده، سپر محافظ روتین شما است

فرقی نمی‌کند پوستتان خشک و حساس باشد یا چرب و مستعد آکنه، مرطوب کننده‌ها عضو ثابت روتین مراقبت پوست هستند. مرطوب کننده‌ها، لایه‌ای عایق از مواد مغذی روی پوستتان به وجود می‌آورند. این لایه عایق، رطوبت طبیعی پوست را به خوبی حفظ می‌نماید و مانع تبخیر آب از سطح پوست می‌شود. علاوه بر این، ذرات کوچک آب موجود در محیط را نیز جذب می‌کنند و در بافت پوست به دام می‌اندازند.

ضد آفتاب، سلامت پوستتان را تضمین می‌کند

اگر می‌خواهید پوستی سالم و یکدست داشته باشید، بهتر است ضد آفتاب‌ها را فراموش نکنید. این محصول به صورت اختصاصی برای محافظت از پوست صورت و بدن در برابر نور آفتاب طراحی شده است. ضد آفتاب‌ها، قدرت نفوذ اشعه ماورا بنفش خورشید را به حداقل می‌رسانند و مانع بروز مشکلاتی مانند هایپرپیگمنتیشن، آفتاب سوختگی و التهاب ناشی از آن می‌شوند.

با بالم لب روتین خود را تکمیل نمایید

پوست لب یکی از حساس‌ترین و نازک‌ترین قسمت‌های صورت است که به راحتی تحت تاثیر عوامل محیطی مختلف قرار می‌گیرد. آب و هوای سرد و خشک، خوردن غذاهای تند و محرک، لیسیدن مداوم لب‌ها با زبان و مصرف لوازم آرایشی از جمله مواردی هستند که باعث پوسته پوسته شدن و خشکی لب‌ها می‌شوند.

برای رفع این معضل همه گیر، کافی است بالم لب باکیفیت و مناسبی را انتخاب نمایید. بالم لب‌ها ترکیبی از موم طبیعی، ویتامین‌های ضروری و مواد مغذی هستند. این محصول، رطوبت مورد نیاز لب‌ها را تامین می‌کند و تاثیر عوامل محیطی بر سلامت پوست این ناحیه را به حداقل می‌رساند. علاوه بر این، نیازهای تغذیه‌ای پوست لب را تامین می‌کنند. بالم لب، امروزه یکی از پرطرفدارترین محصولات دنیای زیبایی است و از ضروریات روتین مراقبتی محسوب می‌شود. برای بهره مندی از مزایای کامل این محصول، می‌توانید روزی 2 تا 3 بار از آن استفاده نمایید.

دنیای مراقبت پوستی از نظر تنوع محصول و نکات مراقبتی، بسیار گسترده‌تر از تصورات ما است. به همین خاطر توصیه می‌شود برای تهیه محصولات بهداشتی خود در این زمینه، حتما با پزشک متخصص یا مشاوران زیبایی مشورت نمایید. انتخاب محصولات باکیفیت و مناسب می‌تواند زیبایی پوستتان را ارتقا دهد. اما در مقابل، به یاد داشته باشید که محصول نامناسب و بی‌کیفیت، تهدید جدی برای زیبایی و سلامت پوست شما به حساب می‌آید. اصالت محصول، اعتبار برند مورد نظر و سازگاری پوستی، از جمله مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید محصولات بهداشتی روتین پوستی باید به آنها توجه داشته باشید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر