شیرینی با خمیر هزارلا نوعی شیرینی خوشمزه و بسیار آسان است که می‌توانید آن را در منزل به راحتی تهیه کنید و برای پذیرایی در شب یلدا مناسب است.

سایت شماره یک:

با خمیر هزارلا و شکلات صبحانه یک شیرینی خوشمزه و آسان برای شب یلدا درست کنید 

شیرینی با خمیر هزارلا نوعی شیرینی خوشمزه و بسیار آسان است که می‌توانید آن را در منزل به راحتی تهیه کنید و برای پذیرایی در شب یلدا مناسب است.

درست کردن شیرینی همیشه لذت‌بخش است. از زمانی که مقدمات تهیه شیرینی را فراهم کنید تا وقتی که عطر و بوی دلنشین شیرینی پخته داخل خانه می‌پیچد، همه مراحلش لذت‌بخش است. در کنار این لذت، درست کردن شیرینی دردسر‌های خاص خودش را دارد و باید زمان و حوصله کافی برای پخت شیرینی در منزل را داشته باشید. به شما مژده می‌دهیم که با استفاده از خمیر هزارلا که آماده است و می‌توانید آن را از سوپرمارکت‌ها خردیداری کنید، می‌توانید خیلی فوری و آسان و در مدت زمان کوتاهی بدون ریخت و پاش و تهیه مقدمات، یک ظرف شیرینی خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. این شیرینی برای پذیرایی در شب یلدا هم بسیار مناسب و مجلسی است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این شیرینی خوشمزه و آسان را در منزل تهیه کنیم.

مواد لازم

خمیر هزارلا: ۱ بسته

شکلات صبحانه یا نوتلا: نصف شیشه

میوه برای تزیین: به دلخواه

طرز تهیه

برای درست کردن این شیرینی خوشمزه و آسان یک بسته خمیر هزارلا را باز کنید و خمیر را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را به صورت جداگانه پهن کنید و با وردنه روی آن بکشید تا هر دو قسمت خمیر کاملا باز شود. داخل سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و یک لایه از خمیری را که باز کرده‌اید، روی سینی پهن کنید. دو تا سه قاشق غذاخوری شکلات صبحانه روی سطح خمیر بریزید و با قاشق یا لیسک کاملا شکلات را پخش کنید تا سطح خمیر کاملا با شکلات پوشانده شود. حالا لایه بعدی خمیر را که باز کرده‌اید، بلند کنید و روی خمیر قبلی و روی لایه شکلات بگذارید و با دست اطراف آن را به هم بچسبانید تا هر دو لایه کاملا به هم بچسبند.

خیمر را با کمک کاتر یا چاقو به قسمت‌های مربعی کوچک تقسیم کنید و با کمک در نوشابه وسط هر قست یک گودی کوچک ایجاد کنید. حالا سینی فر را داخل فر ۱۷۰ درجه که از قبل گرم کرده‌اید، به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید تا شیرینی کاملا بپزد. بعد از اینکه شیرینی پخت، سینی را از فر خارج کنید و اجازه بدهید شیرینی خنک شود. حالا داخل گودی‌ها را شکلات صبحانه بریزید و روی هر کدام یک تکه میوه به دلخواه قرار بدهید. می‌توانید از دانه انار، تکه‌های کیوی، پرتقال و یا موز استفاده کنید. این شیرینی خوشمزه به همین سادگی آماده سرو است، نوش جان.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر