حقوق بازنشستگان

در تازه ترین خبر درباره حقوق بازنشستگان اعلام شده که بر اساس منابع مصوب لایحه بودجه ۱۴۰۳ میانگین رشد حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال آینده ۱۸ درصد خواهد بود.

سایت شماره یک:

با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال بار دیگر بحث افزایش حقوق بازنشستگان داغ شده است. در سال ۱۴۰۲ بارها موضوع افزایش مجدد حقوق بازنشستگان مطرح شد اما برخلاف برخی وعده‌ها حقوق بازنشستگان در طول سال تغییری نکرد تا بازنشستگان برای افزایش حقوق تا ابتدای سال ۱۴۰۳ انتظار بکشند. در همین حین بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان و حاشیه‌های حذف آن از برنامه هفتم توسعه بسیار خبرساز شد که در نهایت برخی از نمایندگان مجلس اعلام کردند این موضوع در برنامه هفتم لحاظ شده و در حال پیگیری است.

این در حالی است که سرمدی‌واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به افزایش حقوق‌ها می‌گوید: هیچ تناسبی بین افزایش ۱۸ درصدی حقوق و تورم رسمی مورد قبول مرکز آمار نمی‌بینم، تنگناهای دولت را هم قبول داریم اما بالاخره باید دغدغه معیشت حقوق بگیران را درک کنیم.

احمد البر حسینی نماینده مردم خدابنده هم می‌گوید: دولت برای کارمندان ۲۰ درصد و بازنشستگان ۱۸ درصد افزایش حقوق پیش بینی کرده است درحالی که تورم بالای ۴۰ درصد است.

با این وجود جعفر قادری نماینده شیراز مدعی شده است: افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان مازاد بر منابع پیش‌بینی شده در همسان‌سازی است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر