بررسی بازار خودرو در پاییز سال جاری نشان می‌دهد، پژو ۲۰۶ تیپ دو روز‌های گرمی را در بازار کساد خودرو تجربه کرده است.

سایت شماره یک:

پژو ۲۰۶ تیپ دو که عنوان ارزان‌ترین محصول ایران خودرو را یدک می‌کشد در فصل پاییز ۱۴۰۲ غوغا کرد و رشد قیمتی حدود ۵.۴ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

این خودرو هاچ بک (بدون صندوق) هفته ابتدای مهر امسال با قیمت حول و حوش ۴۶۰ میلیون تومان در بازار حضور داشت. اما در آخرین روز پاییز از سوی فروشندگان با قیمتی حدود ۴۸۵ میلیون تومان به بازار عرضه شد تا طی ۹۰ روز رشدی حدود ۲۵ میلیون تومانی را تجربه کند؛ بنابراین خریداران این خودرو سودی بیش از ۵ درصدی را کسب کردند. بررسی قیمت این خودرو در ۱۳ هفته پاییزی نشان می‌دهد کف قیمت این خودرو در سه ماهه سوم سال جاری همان قیمت هفته ابتدایی مهر، یعنی حدود ۴۶۰ میلیون تومان، بوده است. اما سقف قیمت تجربه شده توسط ارزان‌ترین محصول ایران خودرو در بازار پاییزی حول و حوش ۴۸۸ میلیون تومان بوده که آن را در حوالی نیمه آبان امسال در کارنامه خود ثبت کرده است.

بازار خودرو در پاییز روز‌های کسادی را تجربه کرد و دامنه نوسان قیمت‌ها در هفته حول و حوش یک درصد تا دو درصدی بود. به طور مثال خودرویی که در هفته سوم مهر رشد ۱.۵ درصدی را تجربه کرده بود در هفته چهارم با افت ۱.۵ درصدی مواجه می‌شد؛ بنابراین نمودار قیمتی بازار خودرو‌های پُرتقاضا در پاییز امسال سینوسی بود. 

بررسی بازار خودرو‌های پرتقاضای بازار نشان می‌دهد در خانواده پژو تنها پژو پارس سال با موتور XU۷P رشد بیشتری را از پژو ۲۰۶ تیپ دو در کارنامه خود ثبت کرده است. پژو پارس سال با موتور XU۷P در سه ماهه پاییز حدود ۶ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. این خودرو در ابتدای فصل خزان سال جاری با قیمتی حدود ۴۹۰ میلیون تومان در بازار حضور داشت، اما در شب یلدا فروشندگان این خودروی پرطرفدار بازار را با قیمتی حول و حوش ۵۲۰ میلیون تومان در دسترس خریداران قرار دادند.

پیش بینی می‌شود روند رو به رشد پژو ۲۰۶ تیپ دو با توجه به اینکه اخباری حول و حوش به مزه فرستادن رسمی آن شنیده می‌شود در زمستان ۱۴۰۲ نیز ادامه داشته باشد.


 

تگ های مرتبط

ارسال نظر