برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه جوجه کباب در فر با ما همراه باشید.

سایت شماره یک:
جوجه کباب در فر یکی از انواع جوجه کباب‌های خوشمزه و لذیذ است که به خاطر نحوه پخت آن که در فر انجام می‌شود بافت آن بسیار آبدار و لطیف است، از این جوجه کباب که خیلی راحت درست می‌شود، می‌توانید برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید. 

 

مواد لازم مقدار مواد
سینه مرغ ۱ عدد کامل
پاپریکا و زنجبیل به مقدار لازم
پاپریکا و فلفل سیاه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
آب پیاز ۱ عدد
آب لیمو ترش تازه ۲ قاشق غذا خوری
زعفران به مقدار لازم
روغن زیتون ۳ قاشق غذا خوری
برنج ۱ پیمانه به ازای هر نفر
زعفران دم کرده برای تزئین برنج به مقدار لازم
گوجه کبابی برای دورچین ۳ عدد
فلفل سبز شیرین برای دورچین ۶ عدد
ریحان و گشنیز و جعفری تازه برای تزئین جوجه کباب به مقدار لازم
طرز تهیه جوجه کباب در فر
مرحله ۱: شستن و خرد کردن سینه مرغ
ابتدا سینه مرغ را تمیز بشورید، با یک پارچه خشک کنید، سپس آن را در اندازه‌های مناسب برش بزنید و خرد کنید، برای جوجه کباب بهتر است از سینه مرغ استفاده شود چون زودتر می‌پزد، اما به دلخواه خودتان می‌توانید از ران مرغ هم برای جوجه کباب استفاده کنید.

 

مرحله ۲: دم کردن زعفران

 

بعد مقداری زعفران را داخل یک ظرف کوچک بریزید کمی آب جوش به آن اضافه کنید، بگذارید تا زعفران دم بکشد و غلیظ شود، مقدار زعفران بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد، هرچه مقدار آن بیشتر باشد رنگ، عطر و طعم جوجه کباب بهتر می‌شود.

 

مرحله ۳: اصافه کردن ادویه‌ها به مرغ‌ها و مخلوط کردن با آن‌ها
سپس برش‌های مرغ را داخل یک ظرف بریزید، بعد ادویه‌ها را که شامل پاپریکا، پودر زنجبیل، پولبیبر و فلفل سیاه است به مقدار دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان روی آن‌ها بریزید و با هم مخلوط کنید تا ادویه‌ها کاملاً به خورد مرغ‌های خورد شده بروند.

 

مرحله ۴: اضافه کردن نمک و رنده کردن پیاز و جدا کردن آب آن
بعد از آن مقداری هم نمک به برش‌های مرغ اضافه کنید، دوباره با هم مخلوط کنید تا همه مواد کاملاً با هم ترکیب شوند، طوری که عطر و طعم ادویه‌ها پخش شود، سپس پیاز را پوست بگیرید، بشورید و با رنده ریز رنده کنید، بعد آب پیاز را از آن جدا کنید.

 

مرحله ۵: اضافه کردن آب پیاز و آب لیمو ترش به مرغ‌ها
سپس آب پیاز را روی برش‌های مرغ بریزید، با آن مخلوط کنید تا آب پیاز به خورد آن‌ها برود، بعد لیمو ترش تازه را تمیز بشورید، از وسط برش بزنید، آب آن را بگیرید، به مرغ‌ها اضافه کنید و با آن‌ها مخلوط کنید، تا عطر و طعم لیمو ترش به خورد مرغ‌ها برود.
مرحله ۶: اضافه کردن زعفران دم ‌کرده و مخلوط کردن با مرغ‌ها
اگر لیمو ترش تازه در دسترس نبود به جای آن می‌توانید از آب لیمو آماده استفاده کنید، به مرغ‌ها اضافه کنید و مخلوط کنید، سپس زعفران دم کرده را روی مرغ‌ها بریزید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند، طوری که رنگ، عطر و طعم زعفران به خورد مرغ‌ها برود.

 

مرحله ۷: اضافه کردن روغن زیتون به مرغ‌ها و قرار دادن در یخچال
بعد از آن مقداری روغن زیتون روی برش‌های مرغ بریزید، با هم مخلوط کنید، سپس همه مواد را با برش‌های مرغ ورز دهید تا ادویه‌ها و روغن زیتون و زعفران کاملاً به خورد مرغ بروند و آن را مزه‌دار کنند، سپس روی ظرف را بپوشانید و آن را در یخچال قرار دهید.

 

مرحله ۸: به سیخ کشیدن برش‌های مرغ
اجازه دهید تا مرغ‌ها به مدت حداقل دو ساعت در یخچال بمانند و کاملاً مزه‌دار شوند بعد از این زمان ظرف مرغ‌ها را از یخچال بیرون بیاورید چند تکه از برش‌های مرغ را به یک سیخ بکشید و کنار بگذارید، همه سیخ‌ها را به همین ترتیب آماده کنید.

 

مرحله ۹: مخلوط کردن سس مایونز و سس فلفل چیلی
وقتی که همه سیخ‌ها آماده شدند آن‌ها را با کمی فاصله روی سینی فر بچینید، سپس برای درست کردن سس مخصوص مقداری سس مایونز را در یک ظرف بریزید، کمی سس فلفل چیلی تای به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند.

 

مرحله ۱۰: اصافه کردن رب انار به مخلوط سس‌‌ها و ترکیب کردن با هم
بعد از آن مقداری رب انار رقیق به مخلوط سس‌ها اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و طعم آن‌ها به خورد هم برود بهتر است که از رب انار ملس استفاده کنید که طعم فوق العاده‌ای به سس می‌دهد اما به دلخواه خودتان می‌توانید از رب انار ترش یا شیرین هم استفاده کنید.
مرحله ۱۱: رومال کردن جوجه‌ها با سس مخصوص
وقتی که همه مواد را خوب با هم مخلوط کردید و بافت یک دستی تشکیل شد به وسیله یک فرچه از سس مخصوص روی جوجه‌ها بمالید و آن‌ها را کاملاً رومال کنید طوری که سطح جوجه‌ها کاملا به سس آغشته شود، با این روش عطر و طعم سس به خورد جوجه‌ها می‌رود.

 

مرحله ۱۲: قرار دادن جوجه‌ها در فر و تنظیم دمای فر
سپس سینی را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید دمای فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، بعد اجازه دهید تا جوجه‌ها به مدت تقریباً ۳۰ دقیقه در فر بپزند و آماده شوند، با این روش جوجه‌ها کاملاً مغز پخت و آبدار می‌شوند.

 

مرحله ۱۳: پختن جوجه‌ها در فر
با توجه به این که دمای فرهای مختلف با هم فرق دارد، علاوه بر آن برش‌های جوجه‌ها ممکن است کوچکتر یا بزرگتر باشند دقت کنید که جوجه‌ها در فر نسوزند یا بافت آ‌ن‌ها خشک نشود، بعد از این که سطح جوجه‌ها طلایی شد، یعنی خوب پخته و آماده شده‌اند‌.

 

مرحله ۱۴: روشن کردن حرارت گریل و طلایی کردن جوجه‌ها
اگر بعد از گذشت این زمان سطح جوجه‌ها طلایی نبود می‌توانید حرارت پایین را خاموش کنید و گریل یا حرارت بالا را فقط به مدت دو تا سه دقیقه روشن کنید تا سطح روی جوجه‌ها طلایی رنگ شود و ظاهر بهتری داشته باشند بعد سینی را از فر بیرون بیاورید.
مرحله ۱۵: کباب کردن گوجه فرنگی‌ها و فلفل‌های سبز شیرین
سپس تعدادی گوجه فرنگی را تمیز بشورید همچنین چند فلفل سبز شیرین را هم بشورید، بعد گوجه‌ها و فلفل‌ها را به سیخ بکشید و روی حرارت کباب کنید یا داخل فر قرار دهید و اجازه دهید تا گوجه‌ها و فلفل‌ها در فر به مدت ۱۰ دقیقه بپزند و آماده شوند.

 

مرحله ۱۶: ریختن جوجه‌ها داخل ظرف و اصافه کردن جعفری به آن‌ها
سپس جوجه‌ها را از داخل سیخ بیرون بکشید، در ظرف مناسبی بریزید بعد با سلیقه و به دلخواه خودتان مقداری جعفری را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک شده‌اند را کاملاً ریز خرد کنید، بعد جعفری‌های خرد شده را روی جوجه‌ها بریزید و پخش کنید.

 

مرحله ۱۷: ریختن برنج در ظرف مناسب
با این روش جوجه کباب در فر پخته شده و آماده می‌شود اما به دلخواه خودتان می‌توانید جوجه‌ها را به سیخ بکشید و روی منقل کباب کنید بعد از آن برنج را هم که همزمان با پخت جوجه‌ها آماده کرده‌اید و خوب دم کشیده است داخل ظرف مناسب بریزید.

 

مرحله ۱۸: تزئین برنج و جوجه کباب
سپس سطح برنج را با مقداری زعفران دم کرده غلیظ تزئین کنید، بعد جوجه کباب‌ها را در ظرف مناسب بریزید و با گوجه‌های کبابی و فلفل‌های شیرین کبابی دور ظرف را تزئین کنید همچنین از مقداری ریحان، گشنیز و جعفری تازه برای تزئین جوجه کباب استفاده کنید. در آخر جوجه کباب در فر آماده شده را همراه با برنج زعفرانی، ته‌دیگ، سالاد، انواع دورچین و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.
تگ های مرتبط

ارسال نظر