بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، بارش باران و برف در مناطقی از استان همچنین در مناطق شمالی و نوار شرقی استان با وزش باد خزری گاهی با سرعت تند تا به نسبت شدید جریان دارد.

سایت شماره یک:

بارش خفیف برف، مناطقی از استان اردبیل را سفیدپوش کرده و موجب اختلال در تردد وسایل نقلیه در برخی شهرها و همه گردنه‌ها و جاده‌های این استان شد.

بر اساس نقشه‌های هواشناسی، با نفوذ سامانه بارشی از صبح روز گذشته و با تغییر جهت جریانات جوی، آسمان استان ابری و مه آلود شده و ضمن کاهش محسوس دمای هوا، بارش خفیف برف از عصر دیروز آغاز شد که همچنان ادامه دارد.

بنا به اعلام این اداره کل، اوج فعالیت این سامانه بارشی امروز سه‌شنبه تا بعد از ظهر فردا(چهارشنبه چهارم بهمن) پیش بینی شده و به صورت پراکنده تا اواخر وقت چهارشنبه در بخش‌هایی از مناطق جنوبی و مرکزی استان تداوم خواهد یافت.

 

روز جمعه با ورود سامانه بارشی جدید از جنوب غرب کشور در غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز و به‌تدریج در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور بارش، رعدوبرق، وزش باد و در مناطق کوهستانی کولاک برف پیش‌بینی شده است.

بر اساس آخرین گزارش اداره کل هواشناسی استان اردبیل بارش در شهرستان‌های شمالی استان به صورت باران بوده اما از امشب به صورت برف خواهد بود.

بنا به این گزارش، اوج برودت هوا فردا و پس فردا(چهارشنبه و صبح پنج‌شنبه) با کمینه دمای ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفر رخ خواهد داد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با پیش بینی افت محسوس دمای هوا، وقوع یخبندان، احتمال بسته شدن جاده‌های روستایی و رخداد مخاطرات جوی در مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی استان به ویژه در گردنه‌ها، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرده است.

علی زندی‌فر گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارش برف و باران، نیروهای راهداری با استفاده از ۱۴۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری اکنون در راه‌های مختلف استان مستقر و در آماده‌باش کامل هستند.

اداره کل هواشناسی استان دمای هوای مناطق مختلف استان در ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح امروز را بین یک درجه سانتیگراد بالای صفر تا پنج درجه زیر صفر اعلام و پیش بینی کرد که دمای هوا در ساعات پیش رو، باز هم افت خواهد کرد.

 

اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در پی برودت هوا، افت شدید دما و بارش برف، نحوه استمرار فعالیت‌های آموزشی کلیه دوره‌های تحصیلی مدارس در نوبت صبح امروز سه‌شنبه در مناطق اردبیل، نمین، نیر، هیر، سرعین و کوثر را به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه آموزشی «شاد» اعلام کرد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر