اگر به درست کردن و خوردن ته‌دیگ‌های متنوع علاقه دارید، این مطلب را از دست ندهید.

سایت شماره یک:

بسیاری از ما در مهمانی‌ یا دورهمی‌های خود، بعد از خوردن خوشمزه‌ترین غذا هم منتظر خوردن ته دیگ هستیم؛ این قسمت خوشمزه غذا که معمولا هیچ‌کس از آن نمی‌گذرد را می‌توان به شیوه‌های مختلفی آماده کرد؛ بسیاری از ما شاید تنها چند مدل ته‌دیگ را امتحان کرده‌ باشیم؛ اما امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم انواع ته‌دیگ خوشمزه را به شما معرفی کینم تا با درست کردن آن، در مهمانی‌های خود بدرخشید.

آشنایی با انواع ته دیگ رستورانی

برای طرز تهیه ته دیگ رستورانی، لازم است به چند نکته توجه داشته باشید؛ چرا که بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‌شود که چرا ته دیگ نرم میشه؟ اگر می‌خواهید ته‌ دیگ به‌صورت قالبی و راحت جدا شود، باید از قابلمه‌های نچسب استفاده کنید و از طرف دیگر باید اجازه دهید روغنی که ته قابلمه می‌ریزید کاملا داغ شود؛ برای آشنایی با انواع مختلف ته‌دیگ همراه ما باشید.

ته دیگ سیب‌زمینی

برای درست کردن این ته‌دیگ خوشمزه که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند، لازم است که درون یک قابلمه تفلون مقداری روغن ریخته و سپس سیب‌زمینی‌هایی که به شکل دلخواه برش داده‌اید را کف قابلمه بچینید؛ برای خوش‌‎رنگ شدن سیب زمینی بهتر است که از مقداری زعفران هم استفاده کنید؛ در نهایت برنج آبکش‌شده را روی آن بریزید. در تهیه این ته‌ دیگ نباید سیب‌زمینی‌ها بیش از حد نازک باشند.

ته دیگ اسفناج

بسیاری از خواص اسفناج آگاه است و از آن در غذاهای مختلف مانند آلو اسفناج، نرگسی و غیره استفاده می‌کنند؛ اما در این مطلب قصد داریم طرز تهیه ته‌‎دیگ اسفناج را به شما آموزش دهیم؛ برای درست کردن این ته‌دیگ خوشمزه در ابتدا برگ‌های تازه اسفناج را کف قابلمه بچینید؛ یا اینکه اضافه اسفناجی را که برای بورانی آماده کرده‌ بودید را ته قابلمه ریخته و فشرده کنید؛ سپس برنج را روی آن بریزید و دم‌کنید.

ته دیگ کاهو

اگر بعد از درست کردن سالاد فصل مقداری از برگ‌های کاهو اضافه آمد، می‌توانید از آن برای ته دیگ برنج استفاده کنید؛ برای این منظور کف قابلمه روغن بریزید و یک یا دو لایه کاهو روی آن بچینید و سپس برنج را روی آن بریزید و دم‌کنید. ته‌ دیگ کاهو برای پلو‌های سبز رنگ عالی است.

ته دیگ بال مرغ

معمولا بالا سوخاری مورد توجه بسیاری از افراد است؛ برای این منظور می‌توانید تعدادی بال مرغ را مزه دار کرده و و آن‌ها را مانند تصویر کف قابلمه قرار دهید؛ برای این مدل ته دیگ بهتر است که قابلمه را روی شعله گاز بگذارید تا بال مرغ‌ها با روغن کمی سرخ شوند؛ سپس آن را از روی شعله برداشته و برنج آبکش شده را درون قابلمه بریزید و مجدد روی شعله گاز قرار دهید.

ته دیگ تخمه و کنجد

برای تهیه این ته‌دیگ مقداری روغن و زردچوبه بریزید سپس مغز تخمه آفتابگردان و کنجد را روی آن بپاشید و برنج را روی این مواد بریزید. توجه داشته باشید، این ته‌دیگ زود آماده شده و حرارت بالا موجب سوختن آن می‌شود.

ته دیگ چوب شور

این روش درست کردن ته‌دیگ مانند روش بالا است و نیاز به حرارت بالا ندارد؛ در نتیجه برای جلوگیری از تغییر رنگ و سوختگی ته‌دیگ بهتر است که زیر قابلمه را شعله پخش‌کن بگذارید.

ته دیگ زعفرانی

این نوع ته دیگ که در بسیاری از رستوران‌ها طبخ می‌شود، ساده است و نیاز به توضیح خاصی ندارد؛ برای درست کردن آن لازم است بعد از آنکه برنج را آبکش کردید، درون یک فنجان ترکیبی از روغن، زعفران و آب درست کرده؛ سپس برنج آبکش‌شده را روی آن بریزید، دم‌کنی گذاشته و شعله را متوسط بگذارید تا برنج دم بکشد و ته‌ دیگ جا‌بیفتد.

ته دیگ کدو حلوایی خوشمزه

کدو حلوایی را پوست گرفته و بشویید؛ سپس کف قالب را کمی نمک و روغن بریزید و کدو حلوایی‌های قالب‌زده را کف قابلمه بچینید؛ در نهایت روی آن کمی روغن بریزید و مثل همیشه برنج آبکش شده را به آن اضافه کنید.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر