همسر علی دایی | عکس علی دایی | دختر علی دایی

خواهران منصوری با انتشار تصویری از خود در کنار علی دایی اعلام کرد خبرهای خوبی در راه است.

سایت شماره یک:

علی دایی اسطوره فوتبال ایران و جهان است که آقای گلی را نیز در کارنامه خود تا چندین سال داشت. علی دایی از فوتبالیست هایی است که دوستدارانش استقلال و پرسپولیسی نیستند. همه او را دوست دارند. علی دایی با رفتار خاص خود الگوی بسیاری از فوتبالیست هاست. علی دایی کارهای خیرخواهانه نیز انجام داده است و از این نظر نیز بسیار محبوب است. اخیرا خواهران منصوری تصویری از خود و علی دایی منتشر کرده اند که حکایت از همکاری این دو خواهر با اسطوره فوتبال ایران دارد.

دنیز دختر علی دایی است. دختر علی دایی در انگلیس با مادرش زندگی می کند. به تازگی دختر علی دایی فارغ التحصیل شده است. دختر علی دایی توانست جزو نفرات برتر تحصیلی باشد. علی دایی بعد از فوت پدرش در سال ۸۱ با دختری بنام مریم که از آشنایان دورشان بود ازدواج کرد و صاحب دختری بنام دنیز شد، اما این وصلت سرانجام بعد از مدت کوتاهی به طلاق منجر شد. دنیز به همراه مادرش سالهاست در آمریکا زندگی می‌کند.

پیش تر فقط تصاویر جشن و مهمانی بازی دنیز دایی را دیده بودیم و تصور می کردیم دنیز دختری خوشگذران است که با پول پدرش در انگلیس زندگی مرفه وبی دغدغه ای دارد اما دنیز پستی منتشر کرد که نشانگر تلاش و پشتکار این دختر ایرانی است.

علی دایی

فوتبالیست پیشکسوت ایران اسلامی علی دایی که در ازدواج اول خود ناموفق بود حالا پس از چندین سال از این ازدواج نافرجام ماجرای جنجالی به راه افتاده است.مونا فرخ آذری همسر دوم علی دایی و مادر نورا دایی در پی بحث های رسانه ای علی دایی و محمد مایلی کهن در برنامه نود سال گذشته،دایی برای چندمین بار از مایلی کهن شکایت کرد که پس از چند روز وقفه، رای دادگاه تجدید نظر محمدمایلی کهن صادر شد و قاضی حکم به اجرای ۴ماه زندان تعزیری مایلی کهن داد. دایی در مورد این پرونده گفته بود:«به جان نورا نمی بخشم» و مایلی کهن بعد از اینکه فهمید حکم تایید شده گفت :«به جان دنیز نمی بخشم»دنیز دختر اول علی دایی است که با نورا خواهر ناخوانده است. همین ماجرا، جرقه ای بود تا اینکه ماجرای همسر دوم علی دایی و دختر ۹ ساله اش ( دنیز ) بر سر زبان ها بیفتد.بسیاری نورا رو تنها دختر علی دایی میدانند،اما در واقع علی دایی در گذشته یکبار ازدواج کرده و از همسر سابق خود دختری بنام دنیز دارد. دایی به غیر از نورا فرزند دیگری دارد که عکس و نام او کمتر در رسانه ها منتشر شده است. فرزند دیگر علی دایی که این یکی هم دختر است “دنیز” نام دارد و حاصل ازدواج نخست و البته نافرجام علی دایی است. “دنیز” ۹ ساله هم اکنون به همراه مادرش در لندن زندگی می کند و سالی یک بار برای دیدن پدرش به ایران می آید.دختر علی دایی فیلمی از خودش در فضای مجازی در جشن کریسمس منتشر کرده است که نظر کاربران را به خود جلب کرده است

خوشحالی دنیز بعد از فارغ التحصیلی با نمره عالی

دنیز دختر جذاب علی دایی تحصیلات دوره دبیرستان را به پایان رساند و نکته جالب اینکه دختر اول علی دایی جزو دو درصد دانش آموز برتر انگلیس شد.

علی دایی

یکی از دوستان و نزدیکان دنیز در واکنش به این موفقت دختر علی دایی نوشت:
جذاب من دنیز عزیزم خبر خوشحالی پایان تحصیلات دبیرستانت را شنیدم که در تمام انگلیس نفر برتر شدی بسیار تبریک میگم که با تلاش مستمر بدون سرمایه پدر در بهترین مدرسه انگلیس با موفقیت قبول شدی به شما و مامان نازنینت که بدور از هر حاشیه ای فقط و فقط به فکر موفقیت و شکوفایی ات بوده و هست تبریک میگم نازنینم از چشم بد دور باشی و در پناه حق به موفقیت‌های بیشتر در زندگیت برسی شاد باشی افتخار پدر و مادر و دوستدارانت تبریک تبریک تبریک

افتخار جدید علی دایی

نتایج هشت سال تحقیقات مستمر یک گروه تحقیقاتی بین المللی متشکل از محققین ایرانی و آلمانی بر روی ماهیان خانواده سیسوریده در حوضه آبریز رودخانه های دجله و فرات در کشورهای ایران، ترکیه، سوریه و عراق در قالب یک مقاله با کشف گونه های ناشناخته از این خانواده منتشر شد.دکتر سید حامد موسوی ثابت، عضو هیئت علمی گروه شیلات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان و سرپرست این تحقیق مشترک اظهار کرد: این تحقیقات با همکاری دکتر سهیل ایگدری، عضو هیئت علمی گروه شیلات دانشگاه تهران، دکتر صابر وطن دوست، عضو هیئت علمی گروه شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل و دکتر یورگ فرایهوف، ماهی شناس موزه تاریخ طبیعی برلین انجام شد و ماهیان ناشناخته از این خانواده در ایران برای اولین بار به جهان علم معرفی شدند.

علی دایی

وی افزود: با عنایت به پراکنش این ماهیان در رودخانه های استان های غربی و جنوب غربی کشور، نام علمی یک گونه از این ماهیان که در رودخانه سیمره زیست می کند، به پاس فعالیت های انسان دوستانه و میهن پرستانه فوتبالیست و مربی پرآوازه کشورمان بعد از زلزله کرمانشاه به افتخار وی کتفیش علی دایی(Glyptothorax alidaeii) نامگذاری شد.عضو هیئت علمی گروه شیلات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان با بیان اینکه مقاله حاصل از این تحقیق در یکی از معتبرترین مجلات جانورشناسی جهان(Zootaxa) اخیرا به انتشار رسیده است، تصریح کرد: نامگذاری گونه های جدید در راستای احترام به مفاخر و بزرگان امری مرسوم در علوم زیستی می باشد، به طوری که در ایران برخی ماهیان بومی توسط کاشفان به نام فردوسی، حافظ، سعدی، شیخ بهایی، رئیسعلی دلواری، امیرکبیر، محیطبان شهید سعید پرهام و... نامگذاری شده اند؛ البته این اولین بار نیست که نام علمی یک گونه جانوری به افتخار یک ورزشکار نامگذاری می شود.

موسوی ادامه داد: در سال ۲۰۱۹، پروفسور شرف متخصص مورچه شناسی مصری از دانشگاه ملک سعود عربستان مورچه ای را از منطقه مرزی کشورهای یمن و عمان کشف کرد و به دلیل سختکوشی و ظاهر آن به افتخار محمد صلاح فوتبالیست مصری، به نام مرانوپلوس موصلاحی(Meranoplus mosalahi) نامگذاری کرد.

وی گفت: ما با افتخار این گنجینه را از دل رودخانه بخشنده سیمره و از طرف تمام مردم ایران و بخصوص هموطنان غیور کرمانشاهی، به پاس تلاش های علی دایی در بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه به نام ایشان جاودان کردیم.

بیوگرافی علی دایی

علی دایی متولد 1 فروردین 1348 در اردبیل، فوتبالیست بودفارغ التحصیل لیسانس مهندسی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه آزاد و دانشجوی دکترای واحد علوم تحقیقات رشته جامعه‌ شناسی ورزش می باشد .سومین فرزند خانواده است، چهار برادر بنام های عبدالله، محمد، حسن و حسین دارد خواهرش در 15 امین روز زندگی بدلیل بیماری فوت کرده است.پدرش راننده کامیون بود و مادرش خانه دار؛ متولد 14 بهمن 1348 است اما برای اینکه یک سال زودتر به مدرسه برود در شناسنامه 1 فروردین بعنوان تاریخ تولد درج شده است . در کودکی او را شهریار صدا می زنند، این نام هم اکنون لقب وی استاز 8 سالگی به سمت فوتبال رفت و کار حرفه اش را با تیم استقلال اردبیل در سال 67 آغاز کرد سپس بعد از قبول در دانشگاه به تهران رفت و بازیکن تیم تاکسیرانی در سال 68 شد.

علی دایی

از سال 69 تا 73 در بانک تجارت بازی کرد، در این درخشید و به تیم ملی دعوت شد سال 73 به پرسپولیس رفت از سال 75 لژیونر شد و به السد قطر پیوست .سال 76 به آرمینیا بیله فیلد آلمان رفت، بعد از یکسال در سال 77 به بایرمونیخ پیوست، از سال 78 تا 81 در هرتابرلین بازی کرد، سپس الشباب، پرسپولیس، صبا باتری و در نهایت با تیم سایپا بعنوان بازیکن و سرمربی از فوتبال حرفه ای خداحافظی کرد.دایی تا پایان رقابت‌ های جام جهانی ۲۰۰۶ که در ترکیب تیم ملی حضور داشت ۱۴۹ بار برای تیم ملی به میدان رفت و بیش از ۱۰۰ گل به ثمر رسانده‌ است و آقای گل جهان است

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر