شیطان صفت ها که با صیغه یابی مردان کرجی را فریب می دادند به دام افتادند.

سایت شماره یک:

این 3 مرد پلید در کرج با عنوان  صیغه  کردن زنان دست به  کلاهبرداری  زدند و به دام افتادند.
با مراجعه یکی از شهروندان کرجی به مرکز پلیس فتای این شهرستان مبنی بر اینکه از حساب بانکی اینترنتی او در چندین مرحله مبالغی برداشت شده است، موضوع در دستور کار مأموران این مرکز تخصصی انتظامی قرار گرفت.
به گزارش رکنا، مأموران پس از بررسی دقیق اظهارات شاکى و انجام تحقیقات اولیه دریافتند که این برداشت‌های غیرمجاز از طریق فیشینگ اطلاعات حساب بانکی مال‌باخته صورت گرفته است.

کلاهبرداری سریالی با بدافزار  همسریابی

تیم بررسی‌کننده پس از تکمیل تحقیقات فنی در فضای سایبری و ردزنی شماره حساب‌های موجود در این پرونده دریافتند که فیشینگ بانکی از طریق نرم‌افزاری تحت عنوان « صیغه‌یاب » که شاکی به تازگی آن را روی تلفن همراهش نصب کرده، انجام شده است.همین سرنخ موجب شد تا مأموران تحقیقات خود را گسترش دهند و سرانجام با استفاده از مهندسی نرم‌افزاری گردانندگان این بدافزار موبایلی را ردزنی کنند.
مجریان قانون با کسب این اطلاعات بلافاصله وارد عمل شدند و متهمان پرونده که 3نفر بودند را شناسایی و در اقدامی غافل‌گیرانه دستگیر کردند. به گفته رئیس پلیس فتای استان البرز متهمان با درج آگهی در شبکه‌های اجتماعی و با جملات اغواگرایانه کاربران فضای مجازی را ترغیب به نصب این بد‌افزار می‌کردند.

سرهنگ رسول جلیلیان ادامه داد: کاربران فریب‌خورده پس از نصب بدافزار برای رسیدن به شخص مورد نظر و نشانی او باید مبلغ 2 هزار تومان را از طریق درگاه بانکی متصل به بدافزار پرداخت می‌کردند. حالا که افراد فریب‌خورده تا مرحله درج اطلاعات بانکی پیش آمده بودند، متهمان پس از دریافت این اطلاعات حساب قربانیان را خالی می‌کردند.
سرهنگ جلیلیان افزود : 3متهم به دام افتاده برای سیر مراحل قانونی و کشف میزان کلاهبرداری‌های خود به دادسرا معرفی شدند.

منبع: حوادث رکنا

تگ های مرتبط

ارسال نظر