رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری از دستگیری رمالی در فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم با سوءاستفاده از احساسات شاکی مبلغ ۲ میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده بود.

سایت شماره یک:

سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی یک رمال و فالگیر از وی در شبکه‌های اجتماعی ، پیگیری پرونده در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ عسگری ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی معلوم شد، مدتی پیش پس از بروز مشکلات خانوادگی وی از طریق شبکه‌های اجتماعی با شخصی آشنا می‌شود که خود را فالگیر و رمال معرفی می‌کند و شخص فالگیر با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکی را فریب داده و از وی مبلغ ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری می‌کند.

وی خاطر‌نشان کرد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم دریکی از شهرستان‌های تابعه استان هم‌جوار مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی دستگیر شد و کلیه ادله‌های دیجتبالی وی نیز مورد توقیف قرار گرفت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: افراد کلاهبردار در فضای مجازی با متوسل شدن به ابزارهای خرافی و متقلبانه و سوءاستفاده از اعتقادات شهروندان به دنبال اخاذی و کسب منافع مالی بوده و شهروندان هیچ‌گاه در جهت رفع مشکلات خود نباید به این‌گونه موارد در فضای مجازی اعتماد کنند و بی‌گمان برخی از مردم برای رفع مشکلات خود بجای مراجعه به متخصصان ، به رمال‌ها رجوع کرده که این امر پیامدهای ناگواری را در زندگی آن‌ها به دنبال دارد.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر