شصت ودومین محموله وارداتی واکسن کرونا با برند آسترازنکا از اتریش وارد کشور شد.

سایت شماره یک:

 

واکسن آسترازنکا محصول یک شرکت داروسازی و زیست‌فناوری چندملیتی به همین نام است و از دسامبر ۲۰۲۰ مراحل کارآزمایی بالینی را جهت تولید واکسن کووید ۱۹ آغاز کرد و در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ این واکسن با ایمنی ۷۰ درصد برای استفاده در برنامه واکسیناسیون برخی کشورها قرار گرفت.

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران پیشتر گفته بود، روز پنجشنبه هشتم مهر ماه با ورود شصتمین محموله واکسن کرونا شامل ۶ میلیون دز از نوع سینوفارم، میزان واکسن‌های وارداتی از مرز ۷۹ میلیون دز گذشت.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۴۰ میلیون و ۶۳ هزار و ۵۷۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۵۵۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۶ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۱۲۴ دُز رسید.

طی هفته های اخیر واردات واکسن شتاب مضاعفی گرفته و روز پنجشنبه ۱۸ مرداد نیز جمعیت هلال‌احمر نوزدهمین محموله واکسن کرونا حاوی پنج میلیون دُز واکسن را وارد کرد و تحویل وزارت بهداشت داد.

واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون اولویت دولت سیزدهم برای مهار کرونا قرار گرفته است،  غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری ۱۸ شهریور ماه از واردات حدود ۱۰۰ میلیون واکسن تا پایان آبان امسال خبر داد و گفت: واکسیناسیون گسترده و مهار اپیدمی کرونا اولویت مهم دولت سیزدهم است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر