سایت شماره یک:

آیا به سئوی سایت (بهینه سازی موتورهای جستجو) برای رشد کسب و کارتان نیاز دارید؟ آیا می‌خواهید فرد یا فریلنسری را در این زمینه استخدام کنید یا کار سئو را به شرکت های تخصصی در این زمینه بسپارید؟ شاید به آنها کارشناس یا متخصص سئو بگویید، ولی در صنعت سئو به دنبال نتایج بهینه و ملموس هستیم. در اینجا راهنمای کاملی در مورد سفارش سئوی سایت را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

در طول چند سال اخیر، سئو سایت اهمیت زیادی پیدا کرده است. در مسیر سفارش سئوی سایت باید مسیر زیر را طی کنید:

  1. خودتان در مورد سئو سایت آگاهی کسب کنید.
  2. فردی با تجربه در زمینه محتوای سایت خودتان پیدا کنید.
  3. تفاوت میان فریلنسر و شرکت سئو را بشناسید.
  4. پرسش‌های مناسب را مطرح کنید.
  5. طرف همکاری خودتان را بشناسید.
  6. چه کسی کار را انجام خواهد داد.
  7. از توصیه‌های مشتریان یا منابع معتبر برای سفارش سئوی سایت استفاده کنید.

در ادامه هر کدام را تشریح خواهیم کرد.

سئو سایت

 

1.خودتان در مورد سئوی سایت آگاهی کسب کنید

سفارش موفق سئوی سایت با آگاهی خودتان آغاز می‌شود. اگر به عنوان مالک کسب و کار چیزی از سئو ندانید، پس عواقب ثبت سفارش نامطلوب بر عهده خودتان است. اگر می‌خواهید کارشناس سئو استخدام کنید، پس اول باید خودتان هم در مورد SEO اطلاعات کسب کنید. در این زمینه محتوای آموزشی زیادی مناسب افراد تازه کار و مالکان کسب و کار وجود دارد.

برای مثال برای اطلاع از این که بازدید کنندگان سایت شما از کجا می‌آیند و به کجا می‌روند می‌توانید از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس یا سرچ کنسول استفاده کنید تا رتبه بندی سایت تان را مشخص کنید. سپس می‌توانید از ابزارهایی مثل الکسا، SEMrush و...برای آگاهی از کلیدواژه‌هایی استفاده کنید که خودتان و رقبا برایشان رتبه گرفته‌اند.

بعد از آشنایی با اصول سئو می‌توانید در مورد پروژه سئوی سایت با افراد مطلع مشورت کنید. هر کسب و کاری نیازهای متفاوتی دارد پس SEO را به عنوان مفهومی واحد برای همه سایتها در نظر نگیرید. هر سایتی نیازهای خاصی در زمینه بهبود سئو دارد.

 

2.فردی با تجربه در زمینه محتوای سایت خودتان پیدا کنید

همانگونه که تا اینجا به آن اشاره شد، سئو مفهومی واحد برای همه سایت‌ها نیست. اثربخشی سئو، تداوم اثرش و رقابتی بودن چشم انداز صفحه نتایج جستجو (SERP) وابسته به نوع کسب و کار و صنعت شما است. برای مثال اگر دندانپزشک هستید، باید در جستجوها روی نقشه محلی نیز، ظاهر شوید. ولی اگر کسب و کاری در سطح کشور یا بین المللی هستید، باید در مقابل رقبای داخلی و جهانی به رقابت بپردازید.

به همین دلیل به فردی آشنا با فضای کسب و کارتان نیاز دارید تا به رتبه رقابتی برسید. بهتر است افرادی که کار سئو را برای رقبای مستقیم شما انجام می‌دهند، استخدام نکنید چون این افراد ایده‌های جدیدی ندارند و تنها نسخه کپی از رقبا را در اختیارتان قرار می‌دهند.

کارشناس سئوی خبره، راهبردهای سئوی کارآمد برای شرکتهای مشابه شما را می‌شناسد. با مفهوم کرالینگ، ایندکسینگ و مرور نتایج موتورهای جستجو آشنایی دارد و آنها را به روش‌های قابل فهم و ساده در اختیاران قرار می‌دهد.

می‌توانید به جای افراد متخصص در کسب و کار خودتان به سطحی فراتر هم بروید. برای مثال اگر کسب و کاری محلی هستید، می‌توانید از فردی که برای کسب و کارهای مختلف در منطقه شما کار می‌کند هم استفاده کنید.

پس به دنبال فردی دارای تجربه کار با کسب و کارهایی در اندازه خودتان بگردید. هزینه سفارش سئو در سطح بین المللی با وجود میلیون‌ها صفحه با هزینه سفارش سئوی سایت محلی بسیار متفاوت است. هر کدام از آنها استراتژی، تاکتیک و نتایج متفاوتی را به همراه دارند.

 

3.تفاوت فریلنسر و شرکت سئو را بشناسید

  • فریلنسرها به طور مستقل برای کارفرماهای مختلف کار می‌کنند. شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو، دارای کارشناسان و متخصصان متعدد در کسب و کارهای مختلف و در اندازه‌های متفاوت است.
  • فریلنسرها در وهله اول روی راهبردهای سئو کار کرده و پیشنهادات مشاوره‌ای خودشان را مطرح می‌کنند؛ تا ترافیک ارگانیک کسب و کارها افزایش یابد. آن‌ها معمولاً به تنهایی راهبردهای پیشنهادی خودشان را اجرایی نمی‌کنند و به حمایت تیم فنی کسب و کار نیاز دارند.
  • شرکت های سئو دارای کارمندهای مختلفی از راهبرد پرداز گرفته تا مدیر اکانت، نویسنده و غیره هستند. این شرکت‌ها دارای متخصصان حرفه‌ای در زمینه‌های مختلفی از جمله تبلیغات کلیکی هم هستند. تیم‌های فنی این شرکتها به خوبی راهبردهای سئو مثل توسعه و طراحی محتوا را انجام می‌دهند.

استخدام سئوکار یا برون سپاری سئو به شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو به نیازهای کسب و کارتان مثل نیاز به توسعه دهنده، تیم فنی، نویسنده و غیره وابسته است. اگر دارای توسعه دهنده یا طراح سایت نیستید، سپردن طراحی و سئوی سایت تان به شرکت طراح سایت برای عرضه خدمات کامل سئو برایتان بهتر است. استخدام یک فریلنسر واحد در چنین شرایطی چالش‌های زیادی را برای راهبرد سئو ایجاد خواهد کرد و توسعه کسب و کارتان را کند خواهد نمود.

اگر خودتان تیم فنی کاملی در شرکت دارید، پس استخدام فریلنسر سئو کفایت می‌کند. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ اهمیت کسب مشاوره در زمینه سئو را نادیده می‌گیرند. این کارشناسان و مشاوران به خوبی با تیم‌های فنی، توسعه دهندگان و طراحان سایت تعامل برقرار می‌کنند تا پروژه‌های سئوی سایت را با موفقیت به نتیجه برسانند.

 

4.پرسش‌های مناسب را مطرح کنید

حالا که در مورد سئو آگاهی دارید و می‌دانید که به چه نوع کارشناسی نیاز دارید، باید پرسش‌های درستی را برای اطمینان از موفقیت سفارش سئوی سایت مطرح کنید. شاید یک فریلنسر یا شرکت بهترین پروژه‌ها را در جهان انجام دهد ولی روش کارشان مناسب کسب و کارتان نباشد؛ پس از همان ابتدا به مشکل بر می‌خورید.

از اول، موارد زیر را مشخص کنید:

  • برای انجام سئوی سایت به چه نوع روابط کاری به چه دفعاتی نیاز دارید؟
  • گزارش دهی و به روزرسانی‌ها هر چند وقت یکبار انجام خواهد شد؟
  • حداقل مدت زمان قرارداد چقدر است؟ برخی کارشناسان قراردادهای 3 ماهه یا 6 ماهه را برای رسیدن به نتایج مطلوب مناسب می‌دانند و برخی دیگر هم به قراردادهای سالیانه نیاز دارند.
  • چگونه کار می‌کنند؟ آیا به استخدام فرد دیگری هم نیاز دارید؟
  • دستمزد سئوی سایت چقدر است و چگونه پرداخت می‌شود؟ باید در مورد مفاد قرارداد صحبت کنید. مثلاً تا زمان نرسیدن به نتیجه مدنظر، پولی پرداخت نخواهد شد.

اگر در مورد هر کدام از موارد فوق به توافق نرسید؛ همکاری بلندمدت و موفقی نخواهید داشت.

به این نکته توجه کنید که سئو به هیچ عنوان تضمینی نیست! سئو تابع بسیاری از فاکتورها مانند سرعت بالا و طراحی استاندارد سایت، محتوا، لینک های داخلی و خارجی و...است. بنابراین سئوکار باید با سایر اعضای تیم مانند طراح سایت، تولیدکننده محتوا و... در ارتباط باشد و کارها را هماهنگ کند. بنابراین سئوکار هیچ وقت نمی‌تواند به شما در مورد رتبه گرفتن دقیق یک کلیدواژه (مثلا رتبه 1 نتایج جستجو!) تضمین دهد. شما در عوض می‌توانید از او درخواست بازه بکنید؛ برای مثال هدف: رساندن عبارت "خرید گوشی قسطی" به رتبه 1 تا 15 نتایج جستجو با ip ایران طی 6 ماه.

سئو

 

5. طرف همکاری خودتان را بشناسید

هر شرکت و فریلنسری شرایط کاری خاص خودشان را دارد. آن‌ها به روش‌های مختلفی به موفقیت می‌رسند و بر همین اساس تجارب و نقاط قوت خاصی دارند. اول از همه باید خودتان و سبک کاری خودتان را بشناسید. اگر سریع کارکرده و به سرعت تصمیم می‌گیرید: پس در کار کردن با فردی که اطلاعی از بازاریابی و اهمیت سرعت در رقابت ندارد، سرخورده می‌شوید.

با این حال اگر به فرد یا شرکتی اطمینان دارید و بعد از اجرای کمپین‌ها به بازده مالی رسیدید؛ پس به سفارش سئوی سایت موفق رسیده‌اید. برای آشنایی با کارشناس یا شرکت سئو می‌توانید از سوابق قبلی و نمونه‌های کاری آنها با خبر شوید و در مورد سرعت بهینه سازی سئوی سایت خودتان سوال کنید.

یکی دیگر از پرسش‌هایی که مالکان کسب و کار باید از کارشناس سئو بپرسند این است که: «هر کارشناس سئو به طور همزمان با چند مشتری کار می‌کند؟» با این پرسش می‌فهمید که آیا با یک کارشناس خبره یا پرمشغله سرو کار دارید. به طور کلی هر چقدر تعداد مشتریان کارشناس بیشتر باشد، وقت کمتری را هم به شما اختصاص خواهد داد.

 

6.چه کسی کار را انجام خواهد داد

بسیاری از کسب و کارها نمی‌خواهند با شرکت سئوی سایت همکاری کنند. چون معتقدند که کار در شرکت‌های بزرگ به افراد تازه کار واگذار می‌شود و امکان برقراری تعامل با افراد ارشد و ماهر وجود ندارد. متأسفانه این حرف در اغلب مواقع درست است. شرکت‌های کوچک و فریلنسرها گزینه بهتری هستند چون با این روش امکان دسترسی به کارشناس ارشد سئو بیشتر است. مقالات این افراد را در نشریات صنعتی و وبلاگ‌های حرفه‌ای مشاهده می‌کنید.

پس باز هم از خودتان بپرسید که می‌خواهید چه کسی پروژه سئوی سایت را انجام دهد؟ مقدار تجربه، پروژه‌های موفق، شکست‌ها و علایق آنها را وارسی کنید. همین شرایط باعث شده تا کسب و کارها به دنبال فریلنسرهای مشاور و حرفه‌ای در زمینه سئو بگردند. این کار در شرایطی که به خدمات متفاوتی مثل طراحی و توسعه سایت نیاز دارید؛ دشوار است. با استخدام فریلنسر حداقل می‌دانید که دقیقاً چه کسی کار را انجام خواهد داد.

اگر اطلاعی از بازاریابی ندارید، پس احتمالاً نمی‌دانید که برای رسیدن به سئوی مطلوب چقدر زمان نیاز دارید. پس از کارشناس سئو بخواهید تا روش شناسی، مدت زمان اجرای سیستم‌های سئو و کارهای مورد نیاز قبل از اجرای کمپین‌ها را برایتان توضیح دهد.

فریلنسرها و شرکت‌های کوچک همواره نتایجی بیش از حد انتظار را در اختیارتان قرار می‌دهند. آن‌ها انتظارات واقع بینانه‌ای از نتایج و زمان رسیدن به نتایج دارند. اگر انتظارات از همان ابتدا به خوبی مشخص نشود، حتی بهترین روابط میان کارفرما و کارشناس سئو هم به نتیجه نخواهد رسید.

7.از توصیه‌های مشتریان و یا منابع معتبر برای سفارش سئو سایت استفاده کنید

تا اینجا دیگر آماده عقد قرارداد برای سفارش سئوی سایت شده‌اید. حالا کمی آگاهی در مورد سئو دارید، فرق فریلنسر و شرکت خدمات سئو را می‌شناسید، پرسش‌های درست را مطرح می‌کنید، کارشناس سئو را می‌شناسید و انتظارات خودتان را از قبل مشخص کرده‌اید.

حالا باید از توصیه‌های مشتریان و منابع معتبر برای سفارش سئو استفاده کنید. می‌توانید با مشتریان قبلی فریلنسر یا شرکت سئو از طریق ایمیل یا تلفنی تماس بگیرید و پرسش‌های زیر را بپرسید:

  • آیا مشاور سئوی آن‌ها به خوبی در سطح ملی و جهانی کارآمد است؟
  • در چه زمینه‌ای به کارشناس سئو به مشکل برخورده‌اند؟
  • بهترین قسمت کار با کارشناس سئو در کجا بوده است؟
  • چه توصیه‌ای برای ثبت سفارش سئو سایت و برقراری تعامل با کارشناس سئو دارند؟

 

ثبت سفارش سئوی سایت در کارلنسر

استخدام کارشناس سئوی سایت کار آسانی نیست. اگر به منبع مناسبی مثل سایت کارلنسر (www.karlancer.com) مراجعه کنید، کارتان ساده می‌شود. کارلنسر یکی از پلتفرم های برتر فریلنسینگ و دورکاریدر ایران است. فریلنسرهای متخصص در زمینه های سئو و دیجیتال مارکتینگ در این پلتفرم آماده ارائه خدمات سئو به کسب و کارهای مختلف در سطح کشور و بین المللی هستند.

سفارش سئو در سایت کارلنسر

می‌توانید روزمه و نمونه کارهای فریلنسرهای مشاور سئو را در این سایت بررسی کنید و بهترین مشاور را متناسب با نیازهایتان انتخاب کنید. فریلنسرهای مختلف را با هم مقایسه کرده، با آن ها چت کرده، سر قیمت ها و نحوه انجام کار توافق و بهترین پیشنهاد را انتخاب کنید. هزینه انجام کار، کاملا توافقی بین شما و سئوکار تعیین می‌گردد.

همان طور که بالا اشاره شد، سئو و رتبه کلمات در موتورهای جست جو، وابسته به فاکتورهای مختلف است. بنابراین در کنار استخدام سئوکار، می‌توانید فریلنسرهای متخصص تولید محتوا، طراح سایت و... را نیز به صورت دورکاری در همین پلتفرم پیدا و استخدام کنید.

ثبت پروژه در کارلنسر کاملاً رایگان است ولی با پرداخت کمی هزینه می‌توانید سفارش خودتان را برجسته نموده و فریلنسر تمام وقت را استخدام کنید. در این حالت می‌توانید با فریلنسر سئوکار، تلفنی نیز در ارتباط مستقیم باشید. پرداخت امن کارلنسر هم پرداخت دستمزد را تنها در صورت رضایت کامل کارفرما، میسر می‌کند.

تجربه خود را در زمینه استخدام سئوکار و همچنین پلتفرم کارلنسر برایمان بنویسید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر