سایت شماره یک:

دلمه ها یکی از غذاهای بسیار خوشمزه که در خاورمیانه و آسیا مرکزی و روسیه و به خصوص در ایران تهیه می شود و بسیار محبوب می باشد و در بیشتر مهمانی ها و تولدها تهیه می شود. دلمه در واقع به معنی پر شده و یک واژه ترکی می باشد و به همین دلیل باعث شده است که دلمه را به ترک زبان ها نسب بدهند و سرانجام در سال 2017 با توجه به کش و قوس های فراوان آذربایجان دلمه را در میراث فرهنگی ناملموس یونسکو ثبت کند ولی همچنان بین کشورها بر سر اینکه دلمه برای آنها می باشد اختلافاتی وجود دارد شما می توانید برای چاشنی دلمه ها از انواع و اقسام مزه ها استفاده کنید و ما امروز تصمیم گرفتیم سه نوع از پر طرفدارترین دلمه ها را به شما آموزش دهیم که عبارت است از دلمه برگ مو، دلمه فلفل دلمه ای، دلمه کلم برگ همراه ما باشید.


طرز تهیه دلمه برگ مو

01

دلمه برگ مو که از برگ درخت انگور تهیه می شود و به صورت سیگاری یا بقچه ای پیچیده می شود و با از انواع طعم  دهنده برای تهیه آن استفاده می شود اما دلمه برگ مو که در ایران و به خصوص ترکیه و لبنان بسیار رایج می باشد از گوشت و برنج و لپه تهیه می شود گاها مواد میانی آن تغییر می کند و از کمی سبزی معطر یا سبزی دلمه برای خوشمزه تر شدن این دلمه استفاده می شود اما شما می توانید برای مشاهده دستور دلمه برگ مو به سایت پارسی دی مراجعه کنید.


طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای

02

دلمه فلفل دلمه ای که از فلفل دلمه های رنگی برای تهیه آن استفاده می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد ولی بهتر است در خرید فلفل دلمه دقت کنید زیرا فلفل دلمه به دو دسته نر و ماده تقسیم می شوند و آنهایی را انتخاب کنید فلفل دلمه ماده بهترین گزینه برای این دلمه زیرا شیرین می باشد و در هنگام پخت تلخ نمی شود شما می توانید از فلفل دلمه های رنگی برای تهیه این دلمه استفاده کنید اما برای مشاهده دستور دلمه فلفل دلمه ای به سایت سلام دنیا مراجعه کنید.

طرز تهیه دلمه کلم برگ

03

دلمه کلم برگ همان طور که از نامش پیداست از برگ کلم سفید برای تهیه آن استفاده می شود و به صورت رولی یا سیگاری رول می شود و با سس خوشمزه سرو می شود. کلم برگ نوعی سبزی می باشد که در سراسر سال در دسترس است و شما می توانید همیشه این دلمه را در منزل تهیه کنید و از خواص خوب کلم برگ مانند زخم معده، مراقبت از چشم ها، سلامت مغز و هزاران خواص خوب دیگر را دارا می باشد اما برای تهیه دلمه کلم برگ به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر