سخنگوی وزارت خارجه طالبان با اشاره به اظهارات روز یکشنبه مقام معظم رهبری درباره وحدت مسلمانان از این سخنان استقبال کرد.

سایت شماره یک:

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اظهار داشت که از سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران آیت‌ الله خامنه‌ای پیرامون ضرورت وحدت اسلامی بین اهل سنت و اهل تشیع در افغانستان استقبال می‌کنیم.

بلخی افزود: افغانستان از طریق اتحاد به استقلال دست یافته و انشالله با اتحاد توطئه‌های نفاق‌افکنانه را نیز با وحدت خنثی می‌کند.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: طالبان از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران که خواستار وحدت بیشتر میان سنی‌ها و شیعیان در افغانستان شده‌ است، استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله توطئه دشمنان برای از بین بردن وحدت میان شیعه و سنی خنثی خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مهمانان کنفرانس اسلامی تاکید کردند که انفجارهای افغانستان نتیجه اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است.

علت اینکه ما در جمهوری اسلامی بر وحدت مسلمین زیاد تأکید می‎کنیم، این است که امروز مرتّباً تلاش می‎شود که بین فِرق مسلمین، بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد بشود، شما ملاحظه کنید در ادبیات سیاسی آمریکا مسئله‌ سنی بودن و شیعه بودن چند سال است که وارد شده؛ با اینکه آنها با اصل اسلام مخالفند، دشمنند. اما مسئله‌ی شیعه و سنی را رها نمی‎کنند.

مقام معظم رهبری اظهار داشتند: ملاحظه هم می‎کنید دست‌آموزهای آمریکا در هر جای دنیای اسلام بتوانند فتنه ایجاد می‎کنند. نزدیکترین نمونه‌اش همین حوادث تأسف‌بار و گریه‌آور افغانستان در این دو جمعه‌ گذشته است که مسجد مردم و مسلمان را، در حال نماز منفجر کردند. چه کسی منفجر می‎کند؟ داعش. داعش کیست؟ داعش همان مجموعه‌ای است که آمریکایی‌ها - همین گروه دموکرات آمریکا - صریحاً گفتند که این را ما به وجود آوردیم، البته حالا نمی‎گویند و انکار می‎کنند.

رهبر انقلاب در بخش دیگری گفتند که اسلام، دین جامعی است. باید حق این جامعیت را ادا کرد. قدرت‎های سیاسی مادی اصرار دارند بر اینکه اسلام را منحصر کنند در عمل فردی و عقیده‌ی قلبی؛ این تلاش از قدیم بوده است. در دوره‌ی تشکیل جمهوری اسلامی این تلاش مضاعف شده است.

این قدرت‎ها با گرایش باطناً سیاسی و ظاهراً فکری، سعی می‎کنند فردی بودن اسلام را تئوریزه کنند. به متفکرین و نویسندگان و فعالان فکری مأموریت داده می‎شود درباره‌ این مساله بنویسند و اثبات کنند که اسلام به مسائل اجتماعی، مسائل زندگی، مسائل اساسی بشریت کاری ندارد و اسلام یک عقیده‌ قلبی است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر