ایرنا/ پارلمان رژیم صهیونیستی بررسی بودجه عمومی این رژیم را آغاز می کند که در صورت عدم تصویب آن پارلمان منحل و کابینه این رژیم سقوط خواهد کرد.

سایت شماره یک:

شبکه تلویزیونی آی ۲۴ رژیم صهیونیستی، خبر داد که  پارلمان رژیم صهیونیستی عصر امروز چهارشنبه کار رای گیری درخصوص بودجه سال ۲۰۲۱ میلادی این رژیم را آغاز می کند. 

موضوع تصویب بودجه تا آنجا مهم است که ممکن است سرنوشت کابینه و پارلمان رژیم صهیونیستی را به خطر بیاندازد زیرا ناکامی در تصویب آن به معنای انتخابات زودهنگام دیگری در این رژیم خواهد بود.

تصویب این بودجه گام سرنوشت سازی برای کابینه ائتلافی «نفتالی بنت - یائیر لاپید» نخست وزیر و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی است.

روند بررسی بودجه از صبح سه شنبه آغاز شد و رای گیری از عصر چهارشنبه آغاز می شود اما روشن نیست که چه میزان زمان خواهد بود. با این وجود، «میکی لیوی» سخنگوی پارلمان رژیم صهیونیستی گفت که روند رای گیری ممکن است پنجشنبه پایان یافته یا تا یکشنبه زمان ببرد.

اگر بودجه تا ۱۴ نوامبر جاری به تصویب نرسد، پارلمان به طور خودکار منحل و این امر نیز به نوبه خود باعث برگزاری انتخابات جدیدی بعد از ۹۰ روز خواهد شد.

کابینه رژیم صهیونیستی همچنین خواهان تصویب بودجه سال ۲۰۲۲ میلادی است.

کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی در ماه ژوئن گذشته بعد از سقوط کابینه ائتلافی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» تشکیل شد.

رژیم صهیونیستی در طول دو سال اخیر شاهد چهار دوره انتخابات پارلمانی زودهنگام بود و بالاخره بنت و لاپید توانستند یک کابینه ائتلافی شکننده را تشکیل دهند.

شکنندگی کابینه رژیم صهیونیستی به این علت است که از اکثریت پارلمانی اندکی برخوردار است و در آن طیف های سیاسی از راست گرفته تا میانه و چپ با خط مشی های سیاسی متفاوت شرکت دارند.

این ائتلاف پارلمانی شامل هشت حزب از جمله برای اولین بار یک حزب عربی داخل سرزمین های اشغالی است.

سال گذشته، کابینه نتانیاهو در تصویب بودجه ناکام ماند و اندکی قبل از پایان سال گذشته میلادی پارلمان منحل شد و در ماه مارس گذشته دعوت به برگزاری انتخابات صورت گرفت که از دل آن کابینه ائتلافی بنت و لاپید بیرون آمد.

رژیم صهیونیستی در طول سالهای اخیر شاهد بحران های سیاسی پیاپی و بی ثباتی سیاسی و تشکیل کابینه های ائتلافی شکننده بوده است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر