باشگاه خبرنگاران/ حماس و جهاد اسلامی تاکید کردند جان اسرا خط قرمز است و عبور از آن موجب می‌شود گروه‌های مقاومت از هر نوع تفاهم سابق با این رژیم، دست بردارند.

سایت شماره یک:

پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان در یادداشتی به قلم رجب المدهون نوشت: با توجه به وخامت حال اسرای اداری اعتصاب کننده، گروه‌های مقاومت فلسطین چاره‌ای نیافتند جز اینکه از طریق مصر، هشدار دهند در صورت ادامه لجاجت دشمن در رفتار با این اسرا، شرایط مرز‌های نوار غزه انفجاری خواهد شد. درز برخی خبر‌ها درباره احتمال شهادت برخی از اسرا، سقف تهدید‌های مقاومت را بالا برد؛ به طوری که مقاومت از رژیم اشغالگر خواست به سبب لجاجت در تجاوزگری، انتظار هر چیزی را داشته باشد.

این پایگاه در ادامه نوشت: با ادامه اعتصاب غذای هفت اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت اداری، وخامت حال جسمی آن‌ها و لجاجت مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی در پاسخ دادن به مطالبات آنها، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی رژیم اشغالگر را تهدید کردند. منابع هر دو جنبش به این پایگاه گفتند دو طرف در تماس با میانجی مصری طی روز‌های گذشته، هشدار خود را تکرار کردند که در صورت ادامه شرایط اسرا، به آرامش در مرز‌های نوار غزه ضربه وارد خواهد شد. دو طرف بر خطر ادامه اقدامات دشمن در تمدید بازداشت اداری بازداشت شدگان، به ویژه اعتصاب کنندگان تاکید کردند و افزودند جان اسرا خط قرمز است و عبور از آن موجب می‌شود گروه‌های مقاومت از هر نوع تفاهم سابق با اسرائیل، دست بردارند.

منابع افزودند قاهره وعده داد فورا درباره این مسئله با تل آویو بحث و گفتگو خواهد کرد. مصر متعهد شد بر رژیم اشغالگر اعمال فشار کند تا این مسئله را حل کند و مانع از وخامت اوضاع امنیتی شود.

در همین زمینه، محمد شلح از رهبران جنبش جهاد اسلامی درباره شهادت هر یک از اسرای اعتصاب کننده هشدار داد و افزود چنین اتفاقی شرایط را وخیم خواهد کرد. وی تهدید کرد در صورت شهادت هر یک از اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر، مقاومت‌تر و خشک را زیر پای این رژیم خواهد سوزاند.

در همین ارتباط، زاهر جبارین عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و مسئول پرونده اسرا تاکید کرد رهبری مقاومت شرایط اسرا را دنبال می‌کند و برگه‌های آن روی میز قرار دارد. وی خطاب به دشمن گفت در صورتی که به تجاوزگری و زورگویی علیه اسرا و حقوق قانونی آن‌ها ادامه دهد، باید انتظار هر چیزی را داشته باشد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر