دانلود سوالات آزمون مشاوران حقوقی 95 - 96 - 97 - 98 – 99 با پاسخنامه در قالب پی دی اف دریافت مستقیم از 20 بگیر.

سایت شماره یک:

کامل ترین نمونه سوالات آزمون مشاوران حقوقی با جواب

سلام کاربران عزیز سایت 20 بگیر امروز قصد داریم شما را با آزمون مشاوران و منابع مطالعاتی برای آن آشنا نموده و اگر داوطلب و متقاضی شرکت در این آزمون هستید، نمونه سوالاتی را که تیم قوی ما تدوین و تهیه نموده اند، به شما معرفی کنیم تا به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای شاهد موفقیت شما در آزمون پیش رو باشیم.

شاید این پرسش که اصلا آزمون مشاوران و هدف از برگزاری آن چیست، ذهن شما را به خود درگیر کرده است. پس ابتدا در ذیل به مباحثی در این باره می پردازیم.

برای دانلود سوالات مشاوران حقوقی اینجا کلیک کنید

برای دانلود سوالات مشاوران حقوقی اینجا کلیک کنید

آزمون مشاوران حقوقی چیست:

خیلی از داوطلبان و دانشجویان می دانند که قوه ی قضائیه هر ساله آزمونی به نام آزمون مشاوران در سطح کشور برگزار می کند و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان را جذب می کند.

اما هدف از برگزاری آزمون مشاوران حقوقی چیست؟

قوه ی قضائیه با برگزاری آزمون مشاوران می خواهد به چند هدف مهم دست یابد:

هدف اول این است که مردم به وکلایی با تعرفه ی معقول و مناسب دسترسی داشته باشند.

هدف دوم تامین نیاز مراجعین به مشاور است. یعنی کسانی که به دادگستری مراجعه می کنند بتوانند از یک مشاور حقوقی کمک بگیرند.

هدف سوم جذب فارغ التحصیلان و ایجاد اشتغال برای آن ها است.

چه کسانی می توانند در آزمون فوق شرکت کنند؟ تمامی فارغ التحصیلان رشته های حقوق و فقه حقوق و تحصیلات حوزوی سطح دو است. که کسانی که مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته های فوق را دارند، در آزمون مشاوران حقوقی شرکت نموده و در صورت قبولی جذب قوه ی قضائیه می شوند.

سوال اکثر داوطلبان آزمون مشاوران حقوقی این است که ایا این ازمون فقط یک مرحله کتبی دارد؟ باید بگوییم خیر، این ازمون در سه مرحله ی آزمون کتبی، مصاحبه ی شفاهی و کارآموزی عملی اجرا می شود.

ابتدا ازمون کتبی یا همان تستی را داده و پس از قبولی وارد مرحله مصاحبه شفاهی می شوید. در مرحله ی مصاحبه ی شفاهی قضات حاضر در جلسه از شما سوالاتی در مورد احکام دینی و دروس حقوقی که خوانده اید، می پرسند.

قبول شدگان در مرحله ی مصاحبه ی شفاهی، به کاراموزی عملی دعوت می شوند که شامل بخش های گوناگونی مانند حضور در دفتر سرپرست، حضور در محاکم و کلاس های حضوری و ... است. پس از گذرانیدن تمامی این مراحل پروانه ی وکالتی به عنوان وکیل پایه دو دادگستری دریافت می کنید.

منابع و موارد امتحانی آزمون مرکز مشاوران چیست؟

تا کنون مرکز مشاوران حقوقی قوه ی قضائیه منبع مطالعاتی دقیق و معینی برای ازمون  مشاوران حقوقی اعلام نکرده است و با این که این آزمون هر ساله برگزار می گردد.

ولی هیچگاه پیش نیامده که به طور دقیق منابعی را که از آن ها سوال طرح شده را به داوطلبان اعلام نمایند ولی به طور کلی منابعی و مواردی که هر ساله در تمامی ازمون های مشاوران حقوقی طرح شده است عبارت اند از: متون فقه، آئین دادرسی کیفری، آئین دادرسی مدنی، حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق مدنی، امور حسبی، حقوق تجارت.

در بین دروس ذکر شده فقط درس حقوق ثبت داری ضریب ۱ است و مابقی دروس ضریب ۲ هستند که از هرکدام از دروس ۲۰ سوال طرح می شود که مجموع سوالات ازمون مشاوران حقوقی ۱۲۰ عدد می باشد که در مدت ۱۴۰ دقیقه باید به آن ها پاسخ دهید.

حال سوالی که به ذهن شما داوطلب و متقاضی عزیز ازمون مشاوران حقوقی می رسد این است که برای قبولی در این آزمون چه منابعی نیاز است و اصلا راه ها و عامل موفقیت قبول شدگان ازمون مشاوران چیست؟

قطع به یقین تمامی کسانی که در ازمون فوق قبول شده اند، علاوه بر منابع مطالعاتی ذکر شده در بالا، مجموعه ای از نمونه سوالات را خوانده و تحلیل کرده اند.

زیرا خواندن کتاب و منبع بدون مطالعه ی نمونه سوالات و حل کردن آن هیچ فایده ای ندارد و تاثیری در یادگیری نخواهد گذاشت.

هم چنین خیلی از شما داوطلبان وقت و زمان کافی برای مطالعه و یادگیری منابع گوناگونی که ذکر شد را ندارید و می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه ای دلخواه و موفقیت آمیز برسید.

نمونه سوالاتی که وبسایت ما در اختیارتان قرار می دهد، تمامی منابع مطالعاتی و تمامی دروس فوق را پوشش می دهد و سبب می شود بدون این که با خواندن منابع گوناگون دچار سردرگمی شوید یا حتی زمان طولانی را صرف خواندن کتاب های مختلف نموده و در پایان نتیجه ای را به دست نیاورید، به موفقیت دست یابید و پله های پیشرفت و ترقی را پشت سر هم بپیمایید.

نمونه سوالاتی که در اختیارتان قرار خواهیم داد توسط تیمی قوی و با معلومات بالا با تدوین و تهیه ی نکات مهم ازموتی طراحی شده است که شما با خواندن و مرور این نمونه سوالات دیگر نیازی به منابع دیگر نخواهید داشت.

اگر از قبول شدگان سال های قبل ازمون مشاوران حقوقی علت موفقیتشان را بپرسید همه ی آنها بی شک به منبع مطالعاتی قوی و خوب اشاره خواهند کرد که موجبات موفقیتشان را فراهم نموده است.

بنابراین منبع مطالعاتی نقشی موثر و پررنگ در قبولی و موفقیت شما دارد و به همین دلیل توصیه ما به شما عزیزان این است که نمونه سوالات وبسایت ما را یک بار تهیه و دانلود نمایید و از منابع گوناگونی که فقط موجبات دلهره و سردرگمی شما را فراهم می کنند، آسوده شوید و قطعا موفقیت را در مسیر زندگیتان مشاهده نمایید.

با ارزوی موفقیت برای یکایک شما دوستان عزیز.

سایت مشاوران حقوقی

تگ های مرتبط

ارسال نظر