سایت شماره یک:

امروزه استفاده از دستگاه های تست قند خون بسیار گسترش یافته است. باید توجه داشته باشید که همواره استفاده و خرید دستگاه تست قند خون نیازمند نکاتی می باشد. در این مطلب قصد داریم معرفی و راهنمایی خرید بهترین این دستگاه را دستگاه را برای شما بیان کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

01

 

انواع دستگاه تست قند خون به چه صورت است؟

 

دستگاه های گلوکومتر به دسته های گوناگونی تقسیم شده اند. این دسته بندی ها شامل: دستگاه های نسل گذشته و نسل امروزی .

در دسته اول در آغاز شما باید کد روی محصل را در دستگاه وارد کنید تا دستگاه تنظیم گردد. و پس از آن شما قادر به قرار دادن نوار قند خون و اندازه گیری میزان قند خون خود می باشید.

اما در دسته دوم کد گذاری به شکل اتوماتیک انجام می شود. و دیگر همانند دستگاه اول نیاز به وارد کردن کد نیست و کار کردن با این نمونه ها آسان تر و از همه مهمتر اینکه میزان خطا نیز در این دستگاه ها بسیار کم می باشد.

با کیفیت ترین دستگاه تست قند خون بدون نیاز به یاری می باشند. و می توانند در زمان حداکثر پنج دقیقه میزان گلوکز خون شخص را تعیین کنند. این دستگاه اندازه گیری یک وسیله کوچک بوده و حمل و نقل آن خیلی راحت می باشد.

راهنمای خرید دستگاه تست قند خون

هنگامی که قصد انتخاب دستگاه بررسی قند خون را دارید. توصیه می شود اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید. و در نهایت دستگاه مورد نظر را برگزینید. در اکثر دستگاه های قند خون باید در آغاز یک نوار آزمایش را در وسیله بگزارید. بعد از آن نوک انگشتی که با الکل پاک کردید را با یک سوزن ویژه فشار می دهید تا یک قطره خون روی نوار قرار بگیرد.

02

نکاتی مهم قبل از خرید دستگاه گلوکومتر

دستگاه قند خون می بایست نمایشگری دارا باشد که اندازه قندخون با خوانایی بالا مشاهده شود. توجه کنید از دستگاه های بسیار پیشرفته و پیچیده خودداری کنید که در آینده دچار مشکل نشوید.

اگر به آسیب های بینایی و خوانایی دچار هستید دستگاه هایی با خصوصیت های صوتی با ویژگی خواندن میزان قند خون را خریداری کنید.

1- لازم به بیان است ذخیره نتایج و بارگیری و ارسال خودکار نتایج قند خون برای پزشک یکی دیگر از خصوصیت های می باشد. که هر دستگاه تست قند خون باید دارا باشید نیز از ویژگی های اصلی در زمان خرید می باشد.

2- دستگاه قند خون باید دقت و درستی داده های اطلاعتی قابل قبولی در بررسی میزان قند خون داشته باشد.

3- اگر قصد انتخاب دستگاه تست قند خون ایده آل برای خانه دارید. باید این نکته توجه و دقت داشته باشید که دستگاه حتما باید دارای ویژگی اندازه گیری قند خون در مدت زمان 5 ثانیه یا کمتر را دارا باشد.

4- بعضی وسایل جانبی قند خون همچون نوار یا سوزن های قند خون دارای هزینه های قابل توجهی هستند.

5- معتبر ترین استاندارد یا ISO جهت دستگاه های تست قند خون،ISO 15197 می باشد. این استاندارد بیان می کند که دستگاه از میزان دقت و پایین بودن احتمال اشتباه در مشخص کردن قند خون بسیار کم می باشد. در زمان خرید دستگاه تست قند خون حتماً به نشان ISO توجه داشته باشید. لازم است بدانید که دستگاه‌های دارای ISO 15197 مربوط به سال ۲۰۰۳ دقت پایین تری دارند..

6- دستگاهی را انتخاب کنید که دارای ضامنت نامه، گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.

03

راهنمای استفاده از تست قند خون

جهت مقرون به صرفه تر شدن این وسیله، چندین نمونه از دستگاه های تعیین قند خون با ویژگی های ساده. تا خیلی پیشرفته ای برای آزمایش سطح گلوکز خون در بدن در فروشگاه های تجهیزات پزشکی همچون درمان شو ارائه شده است. این وسایل مطمئن و استفاده از آنها راحت است و با قیمت های منصفانه و مناسب در دسترس تمامی اشخاص قرار می گیرند.

دستگاه تست قند خون دارای یک صفحه نمایش دیداری و شاخص های صدا است. و بخشی در آن ایجاد شده است که می تواند نوارهای تست شده را بررسی کند. این دستگاه تنها به ۰.۵ میکرولیتر خون نیازمند است. و حتی توانایی ذخیره سازی اطلاعاتشما را نیز دارا می باشد. تمام آنچه که ما نیاز داریم این می باشد که فقط نوار را داخل دستگاه بگذاریم و مقدار کمی خون از انگشت خودمان را روی نوار بگذاریم.

در هر هنگام که قصد دارید، می توانید سطح قند موجود در خون خود را مشخص کنید. دستگاه تست قند خون همراه با یک باتری به فروش می رسد و می تواند تا ۱۰۰۰ آزمایش بدون تعویض باتری پاسخگویی بدهد. نوارهای تست دستگاه قند خون غالبا دارای قیمت پایین بوده و به فراونی در بازار وجود دارند. نتایج نوارهای تست قند خون دستگاه گلوکومتر (glucometer) با تمام استانداردهای پیشرفته بین المللی مطابقت خواهد داشت.

 

بهترین دستگاه گلوکومتر در بازار کدام می باشد؟

 

امروزه با گسترش علم، به خون کمتری جهت تست قند خون لازم است. و بر خلاف قدیم دیگر نیاز به خون فراوان جهت انجام تست قند خون نیست. اگر از اینکه از نوک انگشتتان خون گرفته شود احساس ناراحتی دارید. دستگاه های امروزی علاوه بر انگشتان ویژگی خون گرفتن از ساعد یا بازو را هم مهیا کرده اند. و این ویژگی یاری فراوانی به اشخاصی که باید دائم خون بدهند می کند.

همچنین نیاز است تا به شکل مداوم میزان روزانه  قند خون خود را اطلاع داشته باشید. که در قدیم نیاز بود به شکل یادداشت برداری این عمل صورت بگیرد. اما اکنون وجود حافظه در دستگاه تست قند سبب شده که از جهت فراموش نشدن اطلاعات روزانه میزان قند خون استرسی نداشته باشید. و حتی به مقایسه آنها با هم نیز صحبت کنید. سرعت دستگاه گلوکومتر بین 5 الی 60 ثانیه به طول می انجامد. و غالبا هر چه دستگاه در زمان کمتری نتایج ناشی از آزمایش خونتان دست بیابد، بهتر می باشد. 

04

نتیجه‌گیری مطلب:

اشخاصی که به دیابت مبتلا هستند باید روزانه، قند خون خود را بررسی کنند. این عمل با استفاده از دستگاه‌های گلوکومتر بسیار آسوده تر شده است. با استفاده از این وسایل، خیلی آسان می‌توانید در منزل، میزان قند خون خود را بررسی کنید. و در صورت افزایش آن، به پزشک رجوع کنید. اشخاصی که دارای دیابت نمی باشند نیز توصیه می شود از این دستگاه‌ها به کار گیری کنند. هر کدام از ما احتمال دارد در آینده به دیابت مبتلا شویم و اگر خیلی سریع آن را تشخیص دهیم، بسیار راحت تر می‌توانیم بیماری خود را کنترل کنیم. اگر شخصی که دیابت ندارد، دو یا سه مرتبه، میزان قند خونش بالاتر از 126 قرار بگیرد، باید به پزشک مراجعه کند. این دستگاه‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند و وجودشان در هر خانه‌ای اجباری می باشد. شما می‌توانید نمونه‌هایی از این دستگاه‌ها را در سایت تجهیزات پزشکی خانگی و لوازم آرایشی درمان شو مشاهده کنید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر