مربی آرژانتینی پی اس جی شرایطی که در این تیم وجود دارد را استثنایی عنوان کرد و تاکید داشت که همه جام ها را می خواهند.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، مائوریسیو پوچتینو سرمربی پی اس جی از ژانویه 2021 روی نیمکت تیم نشسته و در نیم فصل دوم فصل گذشته نتوانست نتایج مورد انتظار را کسب کند. پی اس جی پس از لیل عنوان دوم لیگ فرانسه را کسب کرد که یک ناکامی بزرگ محسوب می شد و در لیگ قهرمانان نیز به نیمه نهایی رسید ولی به سیتی باخت.

فصل جاری اما پی اس جی در لیگ فرانسه پس از 13 بازی اختلافی 10 امتیازی با تیم دوم دارد و در لیگ قهرمانان نیز از 4 بازی 8 امتیاز کسب کرده و پشت سر سیتی قرار گرفته است.

پوچتینو در مصاحبه با اکیپ و در مورد سطح انتظارات از پی اس جی گفت:« انتظارات به قدری بالاست که قبل از شروع هر بازی انگار موظف به زدن 5 گل به حریفان هستیم. مثلا اگر پس از 10 دقیقه سه گل نزده باشیم، انگار فاجعه رخ داده است. این واقعا ناامیدکننده است و یک توقع اشتباه محسوب می شود. در فوتبال هیچ اجبار و الزامی روی تیم ها نیست. رقبا هم بیکار ننشسته اند و خودشان را تقویت می کنند. هیچ تیمی را نمی توان دست کم گرفت و می تواند کار را برای تان دشوار کند.»

 

وفق پیدا کردن با پی اس جی:« وقتی پی اس جی به دنبال تان می آید، یعنی باید خودتان را با سطح انتظارات باشگاه وفق دهید. تیمی که بازیکنان بزرگی دارد و هدفش قهرمانی در همه جام هاست. باید بدانید که پی اس جی از شما چه می خواهد. این باشگاه به دنبال قهرمانی فرانسه، لیگ قهرمانان و همه جام های دیگر است. اینجا نیستیم تا یک پروژه را شروع کنیم و اینکه ایده و فلسفه فوتبالی مشخصی را باید دنبال کرد بلکه هدف فقط پیروزی است. باید خود را با این ایده وفق داد.»

قدرت پی اس جی:« کدام تیم دنیا سه گلر بزرگ مثل کیلور ناواس، دوناروما و سرخیو ریکو در اختیار دارد؟ در همه پست ها دو بازیکن بزرگ و درجه یک داریم و شاید در تاریخ فوتبال فقط یک بار(رئال کهکشانی) شاهد چنین مجموعه ای در یک تیم باشگاهی بوده ایم. شرایطی که در پی اس جی داریم بی سابقه است و هیچ مربی تجربه هدایت چنین مجموعه ای را ندارد. ما اولین بار است که چنین چیزی را زندگی می کنیم. باید چنین تیمی را به خوبی مدیریت کرد. باید تاکتیکی انتخاب کرد که بازیکنان بتوانند بهترین بازی خود را انجام دهند. باید حس بازیکنان را درک کرد و به یک راه حل برای مدیریت درست رختکن رسید.»

مقایسه با رئال کهکشانی:« با هیجان و احساس، بازیکنان را مدیریت می کنیم. شیوه رفتار و خصوصیات بازیکنان یکسان نیست و شاهد فراز و نشیب ها هستیم. یکی مصدوم است، یکی خوشحال است و یکی از دقایقی که به او بازی می رسد ناراضی. مهم این است که سطح کیفی و روحی تیم متوازن باشد.»

سبک بازی سازگار با مسی و امباپه:« شاید نیاز به تغییرات باشد و مثلا بر خلاف تاتنهام نمی توان همیشه روی یک سیستم اصرار داشت. با این حال معتقدم که این توان را داریم تا در بازی های مختلف از سیستم هایی متفاوت استفاده کنیم. این هم بخشی از روند تطابق پذیری ماست.»

دشواری تعویض کردن ستاره ها و خودخواهی در تیم:« خیر، در پی اس جی چیزی به اسم غرور و خودخواهی نداریم. در مورد مسی، امباپه، نیمار و .... که بهترین های دنیا هستند حرف می زنیم. اگر در زمین مشکلی ندارند و خوب بازی می کنند دلیلی برای تعویض کردن‌شان وجود ندارد. با توجه به کیفیت و استعدادشان این قدرت را دارند در یک ثانیه سرنوشت یک بازی را عوض کنند. به همین دلیل باشگاه این همه برای جذب شان هزینه کرده است. این تیپ بازیکنان به سختی قابل قیاس با بازیکنان دیگر هستند.»

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر