هر چه به جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا نزدیک‌تر می‌شویم، شرایط برای تیم ملی فوتبال زنان ایران که قرار است نخستین تجربه خود حضور خود را در این تورنمنت تجربه کند، پیچیده‌تر می‌شود.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه" 30 دی تا 17 بهمن قرار است جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا 2022 به میزبانی کشور هند برگزار شود و هند، ژاپن، استرالیا، چین، تایلند، کره جنوبی، فیلیپین، ویتنام، چین تایپه، میانمار، ایران و اندونزی 12 تیم شرکت‌کننده در این رقابت‌ها هستند؛ اما شرایط برای تیم ملی فوتبال زنان ایران که کم‌تجربه‌ترین تیم این تورنمنت است و برای نخستین‌بار در جمع ترین‌های آسیا قرار گرفته، متفاوت از رقباست.

تیم ملی فوتبال زنان ایران باید در گروه نخست به مصاف هند، چین و چین‌تایپه برود اما در روزهایی که رقبا مشغول آماده‌سازی هستند، مریم ایراندوست و همکارانش در کادرفنی تیم ملی درگیر کارشکنی‌هایی هستند که برای تیم ملی رخ داده و این کارشکنی‌ها باعث شده تا پروسه آماده‌سازی تیم ملی به شکل مطلوبی پیش نرود.

پیشتر وعده‌هایی همچون برگزاری اردوی بلژیک و دیدار دوستانه در این کشور و هم‌چنین شرکت در تورنمنت چهار جانبه هند و دیدار تدارکاتی با ژاپن و تایلند از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال مطرح شده بود اما هیچکدام از این وعده‌ها عملی نشده و تیم ملی زنان بعد از گذراندن یک هفته اردوی کیش، حالا می‌خواهد در مرکز ملی فوتبال در تهران به تمرینات خود ادامه بدهد.

 

مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی زنان در روزهای گذشته در مصاحبه‌های خود بارها نسبت به عدم برگزاری دیدار دوستانه هشدار داده، چرا که دختران فوتبالیست ایرانی تجربه حضور در بین ترین‌های آسیا را ندارند و باید با برگزاری دیدارهای دوستانه مناسب مهیای حضور در جام ملت‌ها شوند، اتفاقی که فعلاً عملیاتی نشده است.

اما به جز خلف وعده فدراسیون فوتبال در مسیر آماده‌سازی تیم ملی زنان، باشگاه‌های لیگ برتری هم باعث شده‌اند تا وضعیت قرمز برای تیم ملی فوتبال زنان پیش بیاید؛ مریم ایراندوست برای اردوی جدید تیم ملی زنان که قرار بود از امروز در مرکز ملی فوتبال تا 4 آذرماه پیگیری شود، از 30 بازیکن دعوت به عمل آورد.

اما از 30 بازیکن دعوت شده، 21 بازیکن در اردوی ملی حاضر نشدند و از درخواست سرمربی تمکین نکردند! باشگاه‌های خاتون بم (با 8 ملی‌پوش)، سپاهان اصفهان (با 7 ملی‌پوش) و شهرداری سیرجان (با 6 ملی‌پوش) اجازه حضور بازیکنان خود در اردوی تیم ملی را ندادند و این مسئله باعث شده تا یکی از مهم‌ترین اردوهای ملی فوتبال زنان عملاً حالت انتخابی به خود بگیرد.

جالب آن‌که مریم ایراندوست براساس فیفادی برنامه‌ریزی اردوی جدید تیم ملی فوتبال زنان را انجام داده و از یاسمن فرمانی و مریم یکتایی دو لژیونر فوتبال زنان ایران دعوت به عمل آورده که آن‌ها نیز به تهران سفر کرده‌اند اما بازیکنان تیم‌های داخلی از حضور در اردوی ملی امتناع ورزیده‌اند!

عدم حضور حداکثری بازیکنان دعوت شده به اردوی ملی باعث شده تا ایراندوست از بازیکنان جوان و جویای‌نام دعوت کند تا به نوعی آمادگی آن‌ها را برای حضور در اردوی ملی محک بزند، آن‌هم در شرایطی که 2 ماه دیگر تیم ملی فوتبال زنان ایران باید در جام ملت‌های آسیا به میدان برود و مطمئن‌ترین در طلایی‌ترین روزهای آماده‌سازی، جایی برای محک زدن استعدادهای جدید و اضافه شدن به تیم ملی نیست!

شاید کمترین اتفاق ممکن می‌تواند ورود فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی به این مسئله باشد، همانطور که چند ماه قبل باشگاه آلومینیوم اراک و بازیکنانی که در اردوی تیم امید حاضر نشدند، مورد جریمه قرار گرفتند و یا پیشتر اتفاقات مشابه این‌چنینی درباره تیم‌های ملی فوتبال مردان رخ داد و مورد واکنش فدراسیون قرار گرفت، در حال حاضر هم بایستی مسئولان انضباطی فدراسیون فوتبال به قضیه ورود کرده و تیم‌هایی که اجازه حضور ملی‌پوشان خود در تیم ملی را نداده‌اند، توبیخ کند!

زهرا قنبری، زهرا سربالی، بهناز طاهرخانی، سارا دیدار، نگین زندی، گلنوش خسروی، سمانه چهکندی و ملیکا محمدی (خاتون بم)، عاطفه رمضانی، زهرا علیزاده، رقیه جلال نسب، ملیکا متولی، عارفه سیدکاظمی، فاطمه امینه برازجانی و افسانه چترنور (شهرداری سیرجان)، سارا ظهرابی نیا، هاجر دباغی ، فاطمه عادلی، مینا نافعی، مرضیه نیکخواه و ثنا صادقی (سپاهان اصفهان) بازیکنانی هستند که از حضور در اردوی تیم ملی امتناع ورزیده‌اند.

در صورت عدم واکنش مناسب از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی و هم‌چنین مسئولان سازمان لیگ، بدون‌شک ادامه این روند برای تیم ملی فوتبال زنان در آستانه نخستین حضور در جام ملت‌های آسیا می‌تواند بحران‌آفرین شود و شرایط عجیب و باورنکردنی را برای تیم ملی ایجاد نماید.

مطمئنا نمی‌توان از تیمی که هیچ تجربه‌ای در جمع بزرگان آسیا ندارد و هم‌چنین برنامه آماده‌سازی مناسبی را سپری نکرده و این‌چنین مورد تحریم باشگاه‌های داخلی قرار گرفته نمی‌توان انتظار ویژه‌ای در جام ملت‌های آسیا داشت؛ باید دید واکنش مسئولان فدراسیون فوتبال به ویژه شهره موسوی نایب رئیس زنان به وضعیت پیش آمده چیست و او چه توضیحی در این‌باره ارائه خواهد کرد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر