17 آذر برای بارسا می تواند یک روز تاریخی باشد. آبی اناری ها باید در مونیخ پیروز شوند تا به دور بعد لیگ قهرمانان صعود کنند. این سه امتیاز فراتر از بُعد ورزشی است.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا همراه با بایرن مونیخ و رئال مادرید تنها باشگاه های بزرگ اروپایی هستند که تمام و کمال یا به شکل حداکثری در اختیار اعضای رسمی خود قرار دارند و شکل اداره آنها اینگونه است. از این بین تنها بارسلونا بود که در پاندمی کرونا متحمل ضرر اقتصادی هنگفت شد ولی رئال و بایرن توانستند از این دوران به سلامت عبور کنند.

اگر بارسا با ریاست جوزپ بارتومئو متحمل ضرر اقتصادی 582 میلیون یورویی شد، رئال توانست سال مالی خود را با 1.2 میلیون یورو و بایرن با 11.7 میلیون یورو سود به اتمام برساند.

می توان در مورد شکل مدیریت بد بارسلونا و این ضرر اقتصادی دلایل زیادی را مطرح کرد اما شاید اظهارات اخیر مدیر مالی بایرن مونیخ بتواند توضیح بدهد که چرا این باشگاه پاندمی کرونا را به بهترین شکل مدیریت کرد و سپس به مقایسه پرداخت.

 

یان کریستین دریسن مدیر مالی بایرن مونیخ در مقابل اعضای باشگاه گفت:« یک مدیریت معقول و منطقی در دوران کرونا داشتیم. بیش از آنچه درآمد داشتیم هزینه نکردیم و همین باعث شد بتوانیم در پایان سال مالی، مبلغی را به عنوان سود به ثبت برسانیم و حداقل ضرر نکرده باشیم.»

در واقع بایرن و رئال مادرید در دوران کرونا بودجه ای مشخص را تعیین کرده بودند و بر همان اساس و بدون در نظر گرفتن درآمدهایی غیرواقعی، باشگاه را اداره کردند اما این روزها به نظر می رسد خوان لاپورتا و کادر مدیریتی جدید در حال تکرار اشتباهات مدیریتی بارتومئو هستند.

بارسا در حال حاضر به دنبال بودجه ای 75 میلیون یورویی از طریق عقد قرارداد با اسپانسرهاست و مدیریت مدعی شده باعث ایجاد درآمد خواهد شد و همینجاست که صعود به دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان پراهمیت جلوه می کند.

بیش از اینکه چنین موفقیتی اهمیت ورزشی داشته باشد، اهمیت اقتصادی دارد. بارسلونا کمتر از 10 روز دیگر باید در زمین بایرن به میدان برود و برای قطعی کردن صعود محکوم به کسب پیروزی است در غیر این صورت 20 میلیون یوروی دیگر نیز ضرر خواهد کرد و حفره اقتصادی باشگاه عمیق تر خواهد شد. حذف بارسا از لیگ قهرمانان به طور قطع باعث می شود برای سومین سال متوالی باشگاه متحمل ضرر شود و طبعا در آینده قدرت رقابت ورزشی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بارسا باید به هر قیمتی در مونیخ پیروز شود، اتفاقی که الان شبیه به معجزه است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر