روند گلزنی ستاره‌های ایرانی به چلسی را سردار آزمون در بازی امشب لیگ قهرمانان اروپا ادامه داد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، سردار آزمون پس از اینکه در تقابل دور رفت مرحله گروهی فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ قهرمانان اروپا نتوانسته بود در حضور ۹۰ دقیقه‌ای برابر چلسی، دروازه این تیم را باز کند، امشب با انگیزه مضاعفی پای به تقابل با آبی‌های لندن گذاشت و به بهترین شکل دروازه کپا را باز کرد.

 بازی مقابل زنیت که از ساعت ۲۱:۱۵ در ورزشگاه گازپروم آرنا آغاز شده بود چلیی خیلی خوب شروع کرد و در دقیقه ۲ روی توپ ارسالی از کرنر سمت چپ زمین به مقابل تیرک اول و ضربه پشت سر اشتباه بازیکن زنیت به مقابل دروازه خالی، توسط تیمو ورنر به گل رسید و دروازه یاران آزمون را باز کرد.

زنیت که پس از دریافت گل و مقابل تماشاگرانش روی به بازی هجومی آورده بود، در دقیقه ۲۸ با شوت سردار آزمون شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد، اما ضربه این مهاجم ایرانی از بالای دروازه چلسی به بیرون رفت.

 

سردار آزمون در دقیقه ۳۶ نیز موقعیت‌سازی کرد، اما قبل از رسیدن توپ به کلودینیو مدافعان چلسی توپ را دفع کردند ولی دو دقیقه پس از این اتفاق زنیت سنت‌پترزبورگ روی سانتر داگلاس سانتوس از جناح چپ زمین به مقابل تیرک اول و ضربه سر شیرجه‌ای کلودینیو گل اول را به ثمر رساند و کار را به تساوی کشید.

بازی سراسر حمله زنیت پس از گل تساوی هم ادامه یافت و بازیکنان این تیم با توپ‌گیری در میانه زمین از مدافعان چلسی یک موقعیت جدی تدارک دیدند که پاس در عمق استثنایی مالکوم از بین دو بازیکن حریف و فرار تماشایی سردار آزمون از تله آفساید، کاری کرد تا او در موقعیت تک به تک قرار بگیرد و گلزنی کند.

سردار آزمون با این حرکت و فرار عالی از تله آفساید بازیکنان چلسی که در بازبینی داوران ویدئویی هم آفساید گرفته نشد، خود را در موقعیت تک به تک قرار داد و گل دوم زنیت را زد

سردار آزمون که با سرعت بالای خود از سد مدافعان چلسی عبور کرد و به زیبایی خود را به محوطه جریمه رساند، کپا را با حرکت به سمت راست دریبل و در نهایت با یک شوت زمینی گل دوم زنیت را زد تا با حرکت به گوشه زمین خوشحالی خود را انجام بدهد.

کپا هرچقدر تلاش کرد نتوانست حریف سرعت و دریبل سردار شود؛ آزمون در لحظه گل خود را در بهترین موقعیت قرار داد و ضربه نهایی را زد

پس از اینکه زنیت روسیه در دقیقه ۴۱ توسط ستاره ایرانی‌اش به گل رسید و بازیکنان چلسی بازی را آغاز کردند، باز هم توپ‌گیری در میانه زمین و پاس در عمق مالکوم نزدیک بود سردار آزمون را به دومین گل برساند که این بار بخت با او یار نبود.

فوق واکنش کپا با باز کردن دست چپ کاری کرد تا شوت دقیق سردار به تور دروازه چلسی نرسد و آزمون در حسرت دومین گل مقابل چلسی بماند

مالکوم در دقیقه ۴۳ با پاس در عمق فوق‌العاده از بین دو مدافعان چلسی، آزمون را در فرصت گلزنی قرار داد ولی با وجود حرکت سریع و عالی و شوت پای چپ ستاره ایرانی، کپا با کف دست چپ و با عکس‌العمل دیدنی دروازه تیمش را نجات داد و اجازه نداد سردار دبل کند.

آزمون انگیزه داشت تا مثل علی دایی که مقابل چلسی دبل کرد، به این مهم دست پیدا کند ولی درخشش کپا کاری کرد تا او اینگونه حسرت بخورد

زنیت سنت‌پترزبورگ که در پنج مسابقه اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا ۴ امتیاز کسب کرده و با هر نتیجه‌ای در بازی امشب جایگاه سومی‌اش در گروه H تغییر نمی‌کند، نیمه اول را با نمایشی بهتر از چلسی و با برتری ۲ بر یک به پایان رساند.

سردار آزمون در دقیقه ۷۱ نیز یک ضربه سر استثنایی روی ارسال کلودینیو از جناح راست زمین زد، اما توپ خطرناک ستاره ایرانی را کپا از روی خط دروازه و با یک فوق واکنش برگشت داد تا بدشانسی سردار برای دومین بار در این دیدار اتفاق بیفتد و دروازه‌بان چلسی مانع از دو گله شدن او بشود.

اُپتا نیز به موضوع گلزنی بازیکنان ایرانی به چلسی اشاره کرده و نوشته است: «علی دایی(دو بار) در سپتامبر ۱۹۹۹ برای هرتابرلین، مهدی طارمی در آوریل ۲۰۲۱ و امشب هم سردار آزمون»

سردار آزمون در شرایطی موفق به گلزنی مقابل چلسی شد که تبدیل به ششمین بازیکن ایرانی تاریخ شد که مقابل آبی‌های لندن گلزنی می‌کنند؛ پیش از این ایرج سلیمانی در بازی دوستانه پرسپولیس و چلسی و همچنین علی جباری در لباس منتخب تهران در در سال ۱۹۷۲، علی دایی با پیراهن هرتابرلین در گروه H فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ لیگ قهرمانان اروپا، علیرضا جهانبخش در فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر انگلیس و مهدی طارمی در فصل گذشته لیگ قهرمانان به این مهم رسیده بودند.

صفحه رسمی توئیتر لیگ قهرمانان اروپا به گلزنی بازیکنان ایرانی در این مسابقات پرداخته و اسامی برترین گلزنان را به ترتیب نوشته که سردار آزمون با ۶ گل در صدر قرار داد و پس از آن علی دایی و مهدی طارمی هر کدام ۳ گل به ثمر رسانده و  مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی نیز در این رقابت‌ها یک گل زده‌اند

این سیو تماشایی کپا اجازه نداد سردار آزمون که با یک پرش تماشایی، ضربه سر زده بود، دروازه چلسی را برای دومین بار باز کند

مهاجم ایرانی زنیت در نیمه دوم دو بار متوالی مصدوم شد، اما به کارش ادامه داد ولی پس از اینکه سومین بار روی زمین افتاد و مچ پای چپ خود را گرفت، اعلام کرد باید تعویض شود و در دقیقه ۷۹ از زمین بیرون رفت

چلسی در دقیقه ۶۲ توسط روملو لوکاکو و در دقیقه ۸۵ با ضربه تیمو ورنر نتیجه را عوض کرد و با یک گل مقابل یاران آزمون پیش افتاد، اما نتیجه تا پایان ادامه نداشت و زنیت در دقیقه ۴+۹۰ با شوت مهار نشدنی و تماشایی اوزدئوف به کنج دروازه، گل تساوی را به ثمر رساند تا بازی با نتیجه ۳ بر ۳ خاتمه پیدا کند.

گل لحظات پایانی زنیت کاری کرد تا چلسی در جدول گروه H به امتیاز ۱۳ برسد و با دو امتیاز کمتر نسبت به یوونتوس، به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شود و صدرنشینی را از دست بدهد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر