تیم ملی فوتبال قطر در دیداری کاملا یک طرفه در همان نیمه نخست کار امارات را در جام ملت های عربی تمام کرد و حریف خود را با 5 گل سلاخی کرد!

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، در حالیکه هنوز 45 دقیقه از دیدار قطر و امارات در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های عربی سپری شده بود، شاگردان فلیکس سانچز با حمایت پرشور هوادارانش در استادیوم البیت که تعداد آنها 63 هزار و 439 نفر بود، با نتیجه عجیب و دور از انتظار 5 بر صفر از حریف خود پیش بودند و این نتیجه غیر قابل باور که در دیدارهای گذشته دو تیم تجربه نشده بود، باعث تعجب علاقه مندان به فوتبال گردید.

تقابل دو تیم قطر و امارات که طی سالهای گذشته همواره در زمینه های مختلف ورزشی به ویژه فوتبال یا یکدیگر رقابت سختی داشته اند، از همان اول دارای جذابیت خاصی بود. دو کشوری که در زمینه امکانات سخت افزاری در خاورمیانه و حتی آسیا بی رقیب هستند، برای رزرو یکی از بلیط های دیدار نیمه نهایی به مصاف هم رفتند.

قطری ها برای تجربه یک جام جهانی کوچک و برگزاری هر چه بهتر بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا میزبانی این مسابقات را برعهده گرفته بودند. آنها که از حمایت حداکثری هواداران خودی نیز بهره می بردند، در همان دقایق نخست به گل رسیدند. یک ارسال از سمت راست و خروج اشتباه علی خصیف باعث شد تا اکرم عفیف در برابر دروازه خالی قرار بگیرد اما دخالت علی سالمین مدافع امارات باعث شد تا او به اشتباه در دقیقه 6 دروازه خودی را باز کند.

 

در ادامه قطری ها صاحب دو ضربه پنالتی شدند که المعز علی و بوعلام خوخی این دو موقعیت را با وجود تشخیص درست علی خصیف به گل تبدیل کردند. در دقایق پایانی بازی در نیمه نخست، میزبان به 2 گل دیگر رسید. تیم از هم پاشیده امارات که توانایی مقابله با حریف قدرتمند خود را نداشت، در پایان همان نیمه نخست دست هایش را به نشانه تسلیم بالا برد.

در دقیقه 44 اکرم عفیف بهترین بازیکن آسیا در سال 2019 از سمت راست به حرکت درآمد و با سری بالا توپ را روی خط محوطه جریمه برای عبدالعزیز حاتم کاشت و این بازیکن بی درنگ و بدون معطلی، توپ را به طاق دروازه امارات چسباند و سنگربان حریف نیز تنها نظاره گر گل شدن این شوت دیدنی بود.

با وجود برتری 4 گله، عطش میزبان برای رسیدن به گل های بعدی ادامه داشت. در چهارمین دقیقه از وقت های تلف شده نیمه نخست، تیم سردرگم امارات روی اشتباه عجیب سنگربان و خط دفاعی، گل پنجم را نیز دریافت کرد. پس از توپ گیری حاتم، او توپ را به اکرم عفیف رساند و این بازیکن نیز با یک پاس دیدنی، المعز علی را در برابر علی خصیف قرار داد و مهاجم قطر با ضربه ای دقیق توپ را به تور دروازه امارات چسباند.

قطر با نتیجه باورنکردنی 5 بر صفر، نیمه نخست را از امارات پیش افتاد. هلهله و شادی هواداران میزبان، استادیوم البیت را به غوغاکده ای تبدیل کرده بود و هواداران قطری با انگشتان دست، عدد 5 را نشان می دادند. نتیجه ای جالب توجه که باعث تعجب تمامی افراد حاضر در استادیوم شده بود.

این اختلاف باعث شد تا میل قطری ها برای رسیدن به گل های بعدی کاهش یافته و آنها در نیمه دوم برای حفظ نتیجه به میدان بیایند. شاگردان فلیکس سانچز اگر چه می توانستند اختلاف را از این هم بیشتر کنند ولی با حریف خود مدارا کردند تا بازی با همان نتیجه پر گل و عجیب و غریب 5 بر صفر به پایان برسد.

با این نتیجه، قطر راهی دیدار نیمه نهایی شد و حریف آنها در دیدار فردای الجزایر و مراکش مشخص خواهد شد. تقابل قطر با الجزایر می تواند یک فینال زودهنگام در این رقابت ها باشد. باید منتظر ماند و دید تیم آماده و سرحال فلیکس سانچز که تمامی 4 دیدار خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و 11 گل نیز در این بازی ها وارد دروازه حریفان کرده، می تواند راهی دیدار فینال جام ملت های عربی شود یا اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر