استقلال و سپاهان در حساس ترین دیدار هفته دهم رقابت های لیگ برتر به مصاف هم می روند.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، دیدارهای استقلال و سپاهان همواره از حساسیت ها و جذابیت فراوانی برخوردار بوده اند. دو تیمی که از زمان راه اندازی رقابت های لیگ برتر در این سالها دوئل های حساس و جذابی با یکدیگر داشته اند و نتایج جالب توجهی در تقابل های دو تیم به دست آمده است.

این دو تیم پرطرفدار در این سالها همواره زیر سایه پرسپولیس در راه رسیدن به قهرمانی ناکام بوده اند ولی به نظر می رسد که امسال اوضاع متفاوت است و استقلال و سپاهان از مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می شوند و نبرد امروز دو تیم می تواند ثابت کند شانس کدام تیم برای قهرمانی بیشتر از دیگری است.

این دیدار همچنین صحنه تقابل و نبرد میان دو مربی جوان لیگ برتر است. در یک سمت ماجرا فرهاد مجیدی ایستاده است که هواداران به قهرمانی استقلال با او امید زیادی دارند و در طرف دیگر نیز محرم نویدکیا ایستاده که فصل گذشته تا یک قدمی قهرمانی نیز پیش رفت ولی در هفته های پایانی رقابت و جام را به پرسپولیسی ها باخت.

در اینجا قصد داریم حواشی این دیدار حساس و جذاب را لحظه به لحظه به اطلاع شما برسانیم. با ما همراه باشید:

16:23- مربیان دو تیم در ابتدای بازی برخورد گرمی با همدیگر داشتند. اما بازی تا دقیقه 20 به گرمی ابتدای بازی نبوده و دیدار بدون هیجانی را شاهد هستیم.

16:02- بازی با 2 دقیقه تأخیر و با سوت بیژن حیدری آغاز شد.

16:00- استقلال و سپاهان تاکنون 31 مرتبه در استادیوم آزادی به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن 16 برد برای استقلال و 7 پیروزی برای سپاهان بوده است. 8 دیدار دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

15:55- محمد دانشگر و ارسلان مطهری که در بازی برابر پیکان موفق به گلزنی شدند، در این دیدار نیمکت نشین شده اند. مطهری در دیدار گذشته به عنوان یار جانشین وارد زمین شد ولی دانشگر در ترکیب اصلی حضور داشت.

15:53- قاسمی نژاد، رمضانی و مطهری عناصر تهاجمی مجیدی روی نیمکت هستند. در سمت مقابل نیز مغانلو و رفیعی نیز تعویض های طلایی نویدکیا به شمار می آیند.

15:49- حسین مرادمند به دلیل محرومیت در دیدار برابر پیکان غایب بود. او امروز به ترکیب اصلی تیمش برگشته است.

15:47- رودی ژستد مهاجم خارجی استقلال تاکنون موفق نشده است برای تیمش گلزنی کند. هواداران این تیم امید زیادی دارند که این بازیکن اهل کشور بنین امروز دروازه سپاهان را باز کند.

15:43- صفحه رسمی AFC نیز با تمجید از کنت سنگربان سپاهان به پیشواز این بازی رفته است.

15:40- ترکیب سپاهان نیز به این شرح است. نکته مهم، نیمکت نشینی مغانلو است:

کریستوفر کنت، گئورگی ولسیانی، عزت‌الله پورقاز، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن،‌ مسعود ریگی، محمد کریمی، یاسین سلمانی،‌ محمدرضا حسینی، فرشاد احمدزاده، سجاد شهباززاده

15:38- عارف غلامی مدافع مصدوم آبی ها نیز در استادیوم آزادی حضور دارد.

15:33- از بین مربیانی که با حداقل دو حضور در دیدارهای استقلال و سپاهان حضور داشته اند. فقط نام یوگنی سکوموروخوف و محرم نویدکیا به عنوان کسانی که رکورد ۱۰۰٪ برد را دارند دیده می شود.

15:31- شماتیک ترکیب استقلال برای این دیدار حساس بدین صورت است. مجیدی با سیستم 3412 تیمش را روانه میدان کرده است.

15:30- در تاریخ بازیهای دو تیم 9 دیدار در ماه آذر برگزار شده که 3 برد برای هر دو تیم و 3 بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. آخرین تقابل دو تیم در آذر ماه در ۹ آذر ۱۳۹۸ برگزار شد جایی که تو در جدالی تماشایی به تساوی دو بر دو رسیدند. دو فریم جذاب از این بازی هند دیده نشده استنلی و خوشحالی نورافکن جلوی تیم سابق است.

15:27- استقلال و سپاهان تاکنون 40 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که سهم آبی های پایتخت 15 پیروزی و سهم اصفهانی ها نیز 14 برد بوده و 11 تقابل دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

15:10- ترکیب استقلال برای این دیدار حساس اعلام شد و تنها تغییر رخ داد، نیمکت نشینی دانشگر و بازگشت مرادمند به ترکیب اصلی است:

سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، عارف آقاسی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، سبحان خاقانی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، امیر حسین حسین‌زاده و رودی ژستد.

14:45- فرشید طالبی با اخراج در دقیقه ۲۵ شصتمین تقابل دو تیم، سریعترین اخراج تاریخ بازی های دو تیم را ثبت کرد.

14:38- امیر قلعه نویی با ۲۹ بار حضور به عنوان مربی در تاریخ بازیهای دو تیم رکوردار است. بعد از قلعه نویی، مرحوم یاوری با ۱۲ بازی در رده دوم است.

14:31- نتیجه ی یک بر صفر با ۱۷ مرتبه تکرار، پرتکرار ترین نتیجه بازی های دو تیم است. 10 برد برای سپاهان و 7 برد برای استقلال.

14:23- اگر لئون استپانیان را یک خارجی بدانیم او با ۶ گل زده بهترین گلزن خارجی تقابل دو تیم است! استپانیان همچنین به همراه سید امین موسوی با ثبت هتریک تنها هتریک کنندگان تاریخ دو تیم هستند.

14:17- محمدرضا خلعتبری و رضا میرزایی از سپاهان به همراه وریا غفوری و آرش رضاوند از استقلال به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست دادند.

14:10- تاکنون 21 مرتبه کارت قرمز از جیب داوران دیدارهای استقلال و سپاهان خارج شده که سهم آبی‌ها 13 مورد و سهم سپاهان نیز 8 کارت قرمز بوده است. احمد باغبانباشی و فرشید طالبی هر دو از سپاهان، 2 بار در دیدار با استقلال کارت قرمز گرفته‌اند.

14:02- گل ثانیه 60 آرش افشین به آبی های پایتخت در لیگ سیزدهم، سریعترین گلی است که در تقابل های استقلال و سپاهان به ثمر رسیده است.

13:55- پرگل‌ترین مسابقه دو تیم به دیدار رفت لیگ برتر ۹۰–۱۳۸۹ مربوط می‌شود که در آن مسابقه هفت گل رد و بدل شد و استقلال با نتیجه ۴–۳ در این دیدار پیروز شد. آن بازی یکی از به یادماندنی ترین جدال های استقلال و سپاهان بود که تیم مظلومی در نیمه نخست با 3 گل پیش افتاد ولی شاگردان قلعه نویی در 45 دقیقه دوم توانستند کار را به تساوی 3 - 3 بکشانند و در دقایق پایانی بازی نیز روی حرکت محیرالعقول آرش برهانی، این رضا عنایتی بود که با یک گل بخودی عجیب و غریب که هیچ تقصیری در آن نداشت، زمینه پیروزی استقلال را فراهم کرد.

13:48- بیژن حیدری یک بار و در دیدار برگشت لیگ نوزدهم دیدار استقلال و سپاهان را سوت زد که با برتری دو بر یک آبی پوشان به پایان رسید. او در آن بازی آرش رضاوند را با کارت قرمز از زمین بازی اخراج کرد.

13:40- فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی 3 بار برابر سپاهان قرار گرفته که 2 بار برنده از زمین خارج شده و یک مرتبه نیز شکست خورده است. ولی نویدکیا هر دو تجربه نشستن بر روی نیمکت سپاهان و تقابل برابر آبی های پایتخت را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

13:35- هر دو سرمربی جوان استقلال و سپاهان سابقه گلزنی در تقابل های رو در رو را دارند. مجیدی 3 بار موفق شده است دروازه حریف را باز کند و در سمت مقابل نیز نویدکیا 5 بار به استقلال گل زده است.

13:15- استقلال در دو دوره لیگ برتر (لیگ اول و لیگ هفدهم) موفق شد سپاهان را در دو دیدار رفت و برگشت شکست داده و اصطلاحا دبل کند. زردپوشان اصفهانی نیز در سه دوره لیگ برتر (لیگ های دوم، هفتم و بیستم) استقلال را دبل کرده است.

13:02- سیدحسین حسینی سنگربان استقلال با دریافت 10 گل برابر سپاهان، از هیچ تیمی به این اندازه گل نخورده است.

12:50- در 38 دیدار از 40 تقابل گذشته استقلال و سپاهان، حداقل یک گل به ثمر رسیده است. در 17 سال گذشته فقط دو نبرد دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسیده است.

12:43- در 10 تقابل قبلی دو تیم، تنها یک بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده که همان دیدار جنجالی و معروفی است که زاهدی‌فر داور مسابقه خطای هند پنالتی آشکار کی‌روش استنلی را اعلام نکرد و استقلال با استراماچونی به تساوی 2 - 2 رضایت داد.

12:35- استقلال و سپاهان در 7 بازی از 9 بازی قبلی خود در لیگ برتر موفق به کلین شیت شده‌اند.

12:16- در ترکیب استقلال سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، وریا غفوری و عارف غلامی سابقه حضور در سپاهان را دارند که البته دو نفر آخر امروز به طور قطع به میدان نخواهند رفت. در سپاهان نیز مسعود ریگی، سجاد شهباززاده و امید نورافکن وضعیت مشابهی دارند و پس از پوشیدن پیراهن استقلال، راهی سپاهان شده اند.

12:09- دروازه سپاهان در تاریخ لیگ برتر ۵۱ بار مقابل استقلال باز شده، هیچ تیمی به این تعداد موفق به باز کردن دروازه نماینده طلایی پوش اصفهان نشده است.

12:05- گل دقیقه 97 آیاندا پاتوسی به سپاهان، دیرهنگام ترین گل تقابل های دو تیم است.

11:59- استقلال با قبول ۲۹ شکست مقابل سپاهان در مقابل هیچ تیمی در فوتبال ایران به این اندازه مغلوب نشده است.

11:52- باشگاه سپاهان نیز این ویدیو را برای دیدار با استقلال در صفحات مجازی خود منتشر کرده است.

11:50- باشگاه استقلال با این پوستر جذاب و زیبا به پیشواز دیدار حساس برابر سپاهان رفته است.

11:45- ترکیب احتمالی سپاهان برابر استقلال:

کریستوفر کنت، امید نورافکن، عزت پورقاز، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، محمد کریمی، یاسین سلمانی، محمدرضا حسینی، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو.

11:42- ترکیب احتمالی استقلال برابر سپاهان:

سیدحسین حسینی – سیاوش یزدانی – عارف آقاسی – محمد دانشگر – زبیر نیک نفس – مهدی مهدی پور – جعفر سلمانی – سبحان خاقانی – امیرحسین حسین زاده – کوین یامگا – رودی ژستد

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر