لی سئونگ وو محصول آکادمی بارسلونا که به وی لقب لیونل مسی کره ای را داده بودند، در 23 سالگی از یک تیم گمنام پرتغالی اخراج شد و هیچ تیمی هم او را نمی خواهد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، برای بسیاری از هواداران بارسا و فوتبال اسپانیا، نام لی سئونگ وو آشناست و حداقل اینکه تاریخچه حضور او در این باشگاه را می دانند.

فوتبالیست کره ای از سال 2010 بود که وارد آکادمی لاماسیا بارسلونا شد و از او همواره به عنوان یک ستاره آینده دار نام برده می شود. کار به جایی رسید که به سئونگ وو لقب مسی کره ای را دادند و او در حد نابغه آرژانتینی مطرح شد.

قد کوتاه در کنار تکنیک بالا و سبک بازی نزدیک به مسی، دلایلی کافی به کسانی می داد که ادعا می کردند او روزی لیونل مسی جدید بارسا خواهد شد اما در نهایت این اتفاق رخ نداد.

 

سال 2015 او یکی از بازیکنانی بود که بارسلونا به خاطر جذب غیر قانونی شان از سوی فیفا با محرومیت یک ساله از خرید بازیکن روبرو شد و سئونگ وو نیز به اجبار بارسا را ترک کرد.  او مدتی از فوتبال به دور بود ولی سپس به عضویت تیم دوم بارسلونا در آمد و مارس 2016 برای این تیم نخستین بازی خود را نیز انجام داد. 

سئونگ وو سال 2016 در جام جهانی زیر 20 ساله ها به اردوی کشورش دعوت شد و یکی از نام های تبلیغاتی بسیار مهم تورنمنت محسوب می شد. همه از سئونگ وو و یا بهتر بگوییم، مسی کره‌ای حرف می زدند. یک سال بعد او قدمی بلندتر برداشت و به اردوی تیم ملی کشورش برای جام جهانی روسیه نیز دعوت شد. 

زمان می گذشت ولی پیشرفت خاصی در فوتبال سئون وو دیده نمی شد. مسی کره او روز به روز تنزل پیدا می کرد تا جایی که تابستان 2017 بارسلونا ترجیح داد او را به صورت قرضی به ورونا انتقال دهد.

مسی کره ای در آخرین روزهای نقل و انتقالات تابستانی با توافق دو باشگاه اسپانیایی و ایتالیایی سر از سری A در آورد تا برای هلاس ورونا به میدان برود.

لی سونگ وو با این قرارداد به دومین لژیونر تاریخ کره در رقابت های کالچو ایتالیا تبدیل شد چون پیش از او آن یوانگ هون در سال 2000 با امضای قرارداد با باشگاه پروجیا در این رقابت ها به میدان رفته بود. مسی کره ای علاوه بر ورونا از دیناموزاگرب،دورتموند و فیورنتینا هم پیشنهاد داشت اما بارسا ترجیح داد او را به ورونا واگذار کند.

باشگاه ورونا با پرداخت مبلغی در حدود 1.2 میلیون یورو برای دو سال قرضی سئونگ وو را به خدمت گرفت تا او بعد از پایان این قرارداد بار دیگر در مسیر بازگشت به بارسلونا قرار بگیرد اما اینچنین نشد و بارسا یک سال بعد با انتقال دائمی اش موافقت کرد تا سئونگ وو به پایان کارش در بلوگرانا برسد.

سئونگ وو با ورونا به سری B سقوط کرد و او هم سر از فوتبال بلژیک و باشگاه گمنام سنت ترودن در آورد.

به نظر می رسید شرایط نمی توانست بدتر شود ولی روزهای وخیم تری در انتظار مسی کره ای بود. یک سال بعد او به تیم گمنام تر پورتیموننزه پرتغال انتقال داده شد و در این مدت نه تنها یک دقیقه هم به میدان نرفت که باشگاه پرتغالی ماه پیش قرارداد سئونگ وو را فسخ کرد در حالی که این بازیکن 23 سال بیشتر دارد.

مسی کره ای سابق بارسا، در دو سال اخیر تنها 17 بار به میدان رفته و دو گل به ثمر رسانده است. او اکنون بدون تیم است و دورنمای روشنی هم برایش تصور نمی شود. پایانی غم انگیز برای مسی کره ای، بازیکنی که دیگر هیچ تیمی او را نمی خواهد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر