موندیال عرب 2022 در قطر با پیروزی دوگله الجزایر در فینال این رقابت‌ها مفابل تونس خاتمه یافت.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، قطر برای میزبانی هرچه بهتر در جام جهانی 2022 این اتفاق مهم را با برگزاری موندیال عرب تمرین کرد تا میزبانی شایسته‌ای از بهترین تیم‌های جهان در سال آینده داشته باشد‌. موندیال عرب امسال برای نخستین بار زیر نظر فیفا برگزار شد تا شکلی رسمی‌تر به خود بگیرد و با پوشش کامل این رقابت‌ها توسط شبکه بی‌این اسپورت بازتاب بهتری نیز از این تورنمنت صورت گرفت. همچنین تاریخ این مسابقات کاملا با جام جهانی سال آینده مصادف بود و دقیقا 365 روز بعد فینال جام جهانی برگزار خواهد شد.

در فینال این رقابت‌ها که تونس و الجزایر در آن حضور داشتند جو جالبی با حضور تماشاگران پر تعداد در قطر ایجاد شده بود و بازی پر افت و خیز و جذاب دنبال شد. تونسی‌ها که با کنار زدن عمان تحت هدایت برانکو و همچنین مصرِ کی‌روش کار بزرگی کرده بودند، در نیمه اول این مسابقه حملات پرتعدادی داشتند و چندین بار دروازه الجزایر را تهدید کردند.

الجزایری‌ها که با شکست دادن قطر میزبان در یک دیدار طولانی و نفسگیر فینالیست شده بودند قصد پا پس کشیدن نداشتند و در 45 دقیقه دوم کار را بهتر آغاز کرده و به بازی مسلط شدند. حملات الجزایر سبب شد سانتر بلیلی از سمت چپ به بازوی مدافع تونس برخورد کند و آنها را در موقعیت گرفتن پنالتی قرار دهد. داور در ابتدا نقطه پنالتی را نشان داد اما با مشورت گرفتن از  اتاق VAR نظرش را برگرداند تا خطر از بیخ گوش تونس رد شود.

 

تلاش دو تیم در نیمه دوم هم ثمری نداشت تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. در دقیقه 99 شوت زیبای امیر سعود بازیکن تعویضی الجزایر قفل دروازه تونس را گشود تا این تیم بیش از همیشه به قهرمانی نزدیک شود. این گل باعث شد تونسی‌ها بی مهابا حمله کنند و در دقیفه پنجم وقت اضافه دوم نیز دروازه‌شان فرو بریزد. یاسین براهیمی دومین گل الجزایری‌ها را زد تا آب سردی بر پیکر تونس ریخته باشد.

پس از این مسابقه جشن قهرمانی با شکوهی نیز برپا شد و جیانی اینفانتینو کاپ را به الجزایری‌ها اهدا کرد. جالب اینکه امیر قطر نیز برای تماشای این دیدار به ورزشگاه آمده بود.

الجزایری‌ها که سر از پا نمی‌شناسند با این پیروزی علاوه بر قهرمانی به رکورد جذاب 39 مسابقه بدون شکست رسیدند که یک عدد تاریخی برای آنها به حساب می‌آید. با توجه به پیروزی جنجالی الجزایر در دقیقه 90+17(!) مقابل قطر در نیمه نهایی، شاید هواداران و سران قطری دوست داشتند تونس قهرمان این رقابت‌ها شود اما در نهایت کاپ در دستان الجزایری‌ها آرام گرفت.

تگ های مرتبط

ارسال نظر