گاوی با 17 سال سن در میانه زمین بارسا شگفت انگیز کار می کند. او مثل یک مبارز وحشی، تیمش را روی دوش خود به جلو پیش می برد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، فرصت ها در فوتبال برای استفاه کردن است و این همان کاری است که گاوی در بارسا به خوبی آن را انجام داده و با سرعت نیز به جلو پیش می رود. بارسا فصل جاری تحولاتی بزرگ را به خود دیده و در این تیم شاهد یک انقلاب هستیم. حالا نه لیونل مسی در بارسا حضور دارد و نه ستاره های بزرگی که لرزه بر تن رقبا می انداختند ولی در عوض فرصت به بازیکنان جوان و بعضا محصول آکادمی لاماسیا همچون گاوی رسیده است. گاوی به خوبی می دانست که  یک فرصت بی نظیر نصیب او شده و حتی یک ثانیه هم وقت خود را تلف نکرد.

در ابتدای فصل این رونالد کومان بود که به گاوی 17 ساله اعتماد کرد، سپس لوئیس انریکه در تیم ملی اسپانیا به او میدان داد و حالا ژاوی نیز راه این دو مربی را پیش گرفته است.

 

یک مبارز بزرگ

بدون شک یکی از کسانی که از خالی شدن بارسا بیشترین سود را برده، گاوی است. هافبک کوتاه قامت می دانست که چه چیزی پیش رویش قرار دارد و از آن بهترین استفاده را برد. اولین دقایق حضور او در میدان کافی بود تا کارشناسان متوجه شوند او یک بازیکن معمولی نیست و خصوصیاتی ویژه دارد.

شاید گاوی بازیکن تیپیکال بارسلونا نباشد، البته که او از لحاظ فنی و تکنیکی در سطح بالایی قرار دارد ولی به ندرت شاهد ظهور بازیکنی فیزیکی و جنگجو از لاماسیا بوده ایم. گاوی نمونه کامل یک مبارز وحشی است. او حتی یک توپ را هم از دست نمی دهد و برای هر فوتبالیست رقیب، یک خطر بالقوه محسوب می شود. او بی پرواست و عجیب نیست که تا اینجا 4 کارت زرد دریافت کرده و در خطر محرومیت قرار دارد.

گاوی پس از شش بازی در لیگ قهرمانان، تنها شش یا هفت بار توپ را از دست داد. او در زمین همان کاری را انجام می دهد که در تمرینات از او می بینیم و حتی تعریف می کنند که در بازی های دورن تیمی به خاطر سبک بازی اش، تنش هایی با هم تیمی های خود نیز داشته است ولی این خصوصیت ویژه تمام کسانی است که یک مبارز ذاتی هستند.

تکنیک گاوی 17 ساله، بُعد دیگر بازی اوست. او دیروز در بازی برابر الچه نمونه ای از همین تکنیک بالایش را به رخ کشید. توپ را نزدیک به میانه زمین گرفت. با یک دریبل فنی مدافعان مقابلش را فریب داد و رو به دروازه حرکت کرد. ضربه نهایی او هم بی نقص بود و به تور نشست. حتی مسی هم در سن او برای بارسا گلزنی نکرده بود و اکنون سومین گلزن جوان تاریخ بارسلوناست. در دقیقه 85 که بارسا چیزی تا یک تساوی تلخ خانگی فاصله نداشت، بازهم گاوی بود که موثر کار کرد و پاس گل سوم تیمش را به نیکو گونزالس داد. پاسی که سه امتیاز می ارزید.

موج تمجیدها

پس از بازی طبیعی بود که تعریف و تمجیدها از گاوی به اوج برسد.

ژاوی در مورد او می گوید:« بازی گاوی تماشایی بود و به خاطر شخصیت و جاه طلبی ای که دارد، داشتن او یک نعمت است. گل می زند و پاس گل می دهد. او آینده بارسلوناست» و نیکو:« بازی او تحسین برانگیز بود و تحت تاثیر قرار گرفتم. گاوی مثل همیشه درجه یک بود.»

تگ های مرتبط

ارسال نظر