تیم پرسپولیس با کسب پیروزی چهار بر صفر مقابل ویستاتوربین به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کرد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، در روزی که کاپیتان‌های پرسپولیس روی نیمکت حضور داشتند، شاگردان یحیی گل‌محمدی توانستند چهار بار دروازه ویستاتوربین را در یک نیمه باز کنند تا با بردی پرگل به استقبال بازی بعدی در لیگ برتر بروند.

گل اول این بازی را محمد شریفی جوان ترین بازیکن ترکیب پرسپولیس زد و در ادامه سیامک نعمتی، عیسی آل کثیر و علی شجاعی برای پرسپولیس گلزنی کردند.

محمد شریفی با ضربه سر، سیامک نعمتی با شوت سرضرب، عیسی آل کثیر با اثرگذاری روی توپ در خط دروازه و علی شجاعی با شوتی سنگین، موفق به گلزنی شدند.

مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی ایران

ورزشگاه آزادی، بدون تماشاگر

داور: روح اله شریفی

کمک ها: محمد راهی و حمیدرضا افشون

ترکیب پرسپولیس:

حامد لک

فرشاد فرجی

علیرضا ابراهیمی (46 - علی نعمتی)

علی شجاعی

مهدی شیری

محمد شریفی (69 - کمال کامیابی نیا)

رضا اسدی ( 46 - میلاد سرلک)

سیامک نعمتی

احسان پهلوان (66- امید عالیشاه)

مهدی عبدی ( 69 - سعید آقایی)

 عیسی آل کثیر

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب ویستاتوربین:

رضا جبارنژاد

رضا شربتی

محمدرضا حمدی‌نژاد

کمیل ایمانجانی

هادی خیری

علی محمدی

حسین ابرقویی

حمدالله ابدام  (73- میلاد ابطحی)

حجت اسلامی ( 73- محمد امرایی)

مرتضی حسینی

علی خسرو نژاد (62- حامد اکبری)

سرمربی: میلاد بلادی

کارت ها:

کارت زرد: علیرضا ابراهیمی از پرسپولیس

گل ها:

پرسپولیس 1 - ویستا توربین (محمد شریفی - دقیقه 64): ارسال احسان پهلوان از سمت چپ با ضربه سر محمد شریفی همراه شد تا پرسپولیس به گل اول برسد.

پرسپولیس 2 - ویستاتوربین 0 (سیامک نعمتی - دقیقه 65): فرار عیسی آل کثیر از سمت چپ در حالی که مشکوک به آفساید بود، انجام شد و او توپ را با پاس کات بک به سیامک نعمتی داد تا او با ضربه دقیق گل دوم را هم بزند.

پرسپولیس 3 - ویستاتوربین 0 (عیسی آل کثیر - دقیقه 80): حرکت بازیکنان پرسپولیس در محوطه جریمه با پاس در عمق ختم شد و در حالی که گلر ویستا برای جمع کردن توپ از دروازه بیرون آمده بود، سرلک با یک تکل توپ را از او رد کرد و در شرایطی که می‌رفت گل به نامش ثبت شود، آل کثیر توپ را روی خط تبدیل به گل کرد.

پرسپولیس 4  - ویستاتوربین 0 (علی شجاعی - دقیقه 90+4): هافبک خوش تکنیک سرخپوشان از پشت محوطه جریمه شوت خود را روانه دروازه حریف کرد که توپ در گوشه دروازه قرار گرفت.

لحظات حساس:

دقیقه 11: ارسال توپ از سمت راست با ضربه سر عبدی همراه شد که این توپ را دروازه‌بان ویستا گرفت.

دقیقه 22: حرکت بازیکنان ویستاتوربین از سمت راست خطرساز شد. ضربه حسینی را دفاع پرسپولیس برگرداند و در ادامه ابدام شوت خود را به سمت دروازه زد که از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 50: ارسال علی شجاعی از سمت چپ با ضربه سر عیسی آل کثیر همراه شد که این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

بهترین بازیکن: علی شجاعی

این بازیکن چپ پا در اولین بازی فصل موفق شد دومین گل خود را به ثمر برساند. شجاعی به عنوان دفاع چپ کار خود را آغاز کرد و نمایشی بی نقص و درخشان را در این پست از خود نشان داد. او با ارسالهای دقیق خود بارها و بارها بازیکنان داخل محوطه جریمه را در موقعیت گلزنی قرار داد و در پست هافبک چپ نیز پس از ورود سعید آقایی، عملکرد خوبی را از خود نشان داد. این نمایش مطلوب با یک گل دیدنی در وقتهای اضافه همراه شد تا او به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود.

اتفاق ویژه:

محمد شریفی هافبک دفاعی تیم پرسپولیس در 21 سال و 8 ماهگی موفق شد برای پرسپولیس گلزنی کند تا یکی از جوانترین گلزنان تاریخ باشگاه لقب بگیرد. نکته مهم اینکه گل او قفل دروازه ویستاتوربین را پس از 64 دقیقه شکست و باعث شد تا گل های بعدی پشت سر هم از راه برسند.

حاشیه:

*رامین فرنابوس و عرفان گلشنی دو بازیکن جوان ویستاتوربین در لحظه آخر از لیست این تیم خارج شدند.

* کانون هواداران باشگاه پرسپولیس با توجه به فرارسیدن ایام فاطمیه، طرح موزاییکی «یا زهرا» را روی سکوها به نمایش درآورد. همچنین آرم این باشگاه همراه با ماکت طرفداران و پرچم بزرگ این تیم روی سکوهای ورزشگاه آزادی دیده می‌شد.

* اتوبوس‌های تیم پرسپولیس ساعت 15:40 و با دقایقی تاخیر نسبت به تیم ویستا وارد ورزشگاه شدند.

* میلاد بلادی، سرمربی تیم ویستا توربین پس از پیاده شدن از اتوبوس و اتمام مصاحبه تلویزیونی خود با یحیی گل محمدی و حمید مطهری خوش و بش کرد.

* تصاویر و نوحه های مرتبط با ایام فاطمیه از اسکوربرد و بلندگوهای ورزشگاه پخش شد.

* سرمربی تیم ویستاتوربین و برخی همراهانش پس از ورود به زمین عکس یادگاری گرفتند.

* روشن نشدن برخی نورافکن های ورزشگاه در زمان گرم کردن بازیکنان دو تیم سبب اعتراض برخی بازیکنان پرسپولیس و تذکر مربیان این تیم به مسئولان  برگزاری بازی شد. بعد از این اعتراض نورافکن ها از ساعت 17:02 روشن شد.

* پس از گل دوم پرسپولیس، بازیکنان ویستا به کمک داوری برای نگرفتن آفساید اعتراض کردند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر