تیم فوتبال راجا کازابلانکا که مارک ویلموتس هدایت آن را برعهده دارد، در دیدار سوپر کاپ آفریقا برابر الاهلی مصر تن به شکست داد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، تنها چند دقیقه زمان تلف شده ای که از سوی داور مسابقه اعلام شده بود، فاصله مارک ویلموتس با نخستین جام دوران مربیگری او بود اما تعویض طلایی پیتسو موسیمانه سرمربی باتجربه الاهلی کاخ آروزهای این مربی پرحاشیه بلژیکی را نابود کرد و محمد طاهر در دقیقه 90 گل تساوی الاهلی را به ثمر رساند تا در ادامه مصری ها بتوانند در ضربات پنالتی کاپ قهرمانی سوپرجام آفریقا را بالای سر ببرند.

دیدار سوپرجام آفریقا که میان قهرمان لیگ قهرمانان این قاره و همچنین قهرمان جام کنفدراسیون فوتبال آفریقا برگزار می شود، شب گذشته نیز در استادیوم جام جهانی احمد بن علی دوحه پایتخت قطر برگزار شد که در نهایت الاهلی مصر به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان توانست در ضربات پنالتی از سد راجا کازابلانکای مراکش قهرمان جام کنفدراسیون آفریقا که مارک ویلموتس بلژیکی هدایت آن را برعهده دارد، عبور کرده و جام را بالای سر ببرد.

در این دیدار و در دقیقه 13 شوت حمید حداد پس از برخورد به یاسر الحنفی مدافع الاهلی وارد دروازه شد و نماینده مراکش تا دقیقه 90 از حریف خود پیش بود تا اینکه محمد طاهر تعویض طلایی مصری ها در این لحظه از پاس پرسی تائو هم تیمی خود نهایت استفاده را برد و گل تساوی را وارد دروازه حریف کرد تا بازی با حساب یک – یک مساوی به پایان برسد و تیم ها بدون برگزاری وقت های اضافی، مستقیما راهی ضربات پنالتی شدند که عبد الإله مدکور پنالتی ششم راجا کازابلانکا را به بیرون زد و الاهلی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

 

این دومین قهرمانی متوالی الاهلی در این جام بود که ملی پوشان زیادی در تیم ملی مصر دارد. در واقع این دیدار نبردی میان تعدادی از شاگردان کارلوس کی روش سرمربی فراعنه با تیم مارک ویلموتس بود که نبردی غیرمستقیم میان دو سرمربی سابق تیم ملی ایران نیز محسوب می شد که در نهایت با پیروزی مصری ها به پایان رسید تا الاهلی برای هشتمین بار عنوان قهرمانی سوپرجام آفریقا را از آن خود کند.

مارک ویلموتس اینگونه در دقیقه ۹۰ شاهد به ثمر رسیدن گل تساوی حریف و از دست رفتن قهرمانی تیمش شد. جامی که می توانست نخستین عنوان قهرمانی او به عنوان یک مربی باشد.

پس از این بازی، هواداران راجا کازابلانکا ویلموتس را مسئول از دست رفتن عنوان قهرمانی می دانستند. گروه زیادی از هواداران راجا کازابلانکا، با ارسال کامنت‌هایی در صفحه رسمی باشگاه در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، نارضایتی خود را از انتخاب سرمربی و نحوه مدیریت او در مسابقه اعلام کردند بخصوص اینکه او نتوانست در لحظات پایانی این پیروزی را حفظ کند.

یکی از هواداران نوشت: به خدا اگر سعد چابی (سرمربی قبلی این تیم) حضور داشت، رجا قهرمان سوپرجام می شد و هوادار دیگری در این باره گفت: یک مربی بدون تجربه در نتیجه جلو افتاد و بازیکنانی را تعویض کرد که چیزی به تیم اضافه نکردند. بازیکنانی وارد زمین شدند که تجربه لازم را نداشتند.

همچنین مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی راجا کازابلانکا در نشست خبری پس از بازی گفت: همانطور که انتظار داشتیم این دیدار برای هر دو تیم بسیار سخت بود. الاهلی در آخرین لحظات موفق به بازگشت به بازی شد و سپس در ضربات پنالتی شانس به آنها لبخند زد. من به عملکرد امروز بازیکنان به دلیل تلاش فوق العاده آنها در هر دو نیمه افتخار می کنم.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر